מדי בוקר יוצאים תושבי שכונת 'עמידר' בבת ים לרחוב ומתחילים לחפש אחרי פחי האשפה שלהם. השכונה בנויה ברובה מצמודי קרקע בהם אין חדרי אשפה, ולאחר איסוף האשפה הפחים הקטנים מפוזרים ברחובות. הדבר מקשה במיוחד על התושבים הקשישים. תושב השכונה, אליהו אלבס, פנה השבוע בהצעה מקורית לעירייה: להקים חדרונים לפחים.
"בשכונת עמידר יש עדיין פחי אשפה בודדים, ממוספרים על ידי תושב כזה או אחר שהחליט שהפח שלו אישי", מסביר אלבס. לדבריו, הבעיה נוצרת אחרי פינוי האשפה מהפחים על ידי עובדי התברואה, שמשאירים אותם ברחובות ללא קשר לבית שלו הם שייכים.
1 צפייה בגלריה
"בגלל שהפחים מטיילים, השכונה מלוכלכת " | צילום: באדיבות התושבים
"בגלל שהפחים מטיילים, השכונה מלוכלכת " | צילום: באדיבות התושבים
"בגלל שהפחים מטיילים, השכונה מלוכלכת " | צילום: באדיבות התושבים
"כל בוקר אנחנו נאלצים לחפש את הפח שלנו, והבעיה חמורה עוד יותר עבור תושבים מבוגרים שיכולתם ללכת מוגבלת. הם יורדים לזרוק אשפה, לא מוצאים פח, ובמקום זה שמים בצד. אז מגיעים אחרים וזורקים אחריהם, עד שנוצרת ערימת אשפה. זה קורה בגלל שהפחים מפוזרים כל הזמן באמצע שום מקום, ללא שייכות למסגרת או פינה משלהם".
"זו בעיה שמאוד מטרידה אותנו", מספרת תושבת השכונה, בשנות ה־70 לחייה. "בגלל שהפחים מטיילים, השכונה מלוכלכת ואנשים זורקים אשפה איפה שהם רוצים. אם העירייה תוכל לעזור לנו בזה אנחנו נשמח מאוד".
הצעתו של אלבס לעירייה היא פשוטה: "העירייה צריכה לבנות לפחים חדרונים קטנים או סוג של חומה שבה יהיה הפח, וככה הוא לא יתנייד. הגיע הזמן שהעירייה תקדיש חשיבה לנושא. אנחנו, תושבי עמידר, קוראים לה לעזור לנו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "פחי האשפה בשכונת עמידר מוצבים במקומות קבועים המיועדים לכך. עניין החזרת הפחים למקומם יחודד מול עובדי התברואה, בכל מקרה בו פח חסר התושבים מוזמנים לפנות אלינו ואנו נדאג לספק פח חדש".