1 צפייה בגלריה
האחים. אז והיום | צילום: באדיבות המשפחה ודו"צ
האחים. אז והיום | צילום: באדיבות המשפחה ודו"צ
האחים. אז והיום | צילום: באדיבות המשפחה ודו"צ
השבוע החל הקצין יגאל פליץ מבת ים את תפקידו החדש כמפקד צוות טירונים בבסיס אימון חטיבתי של חטיבת גבעתי. בכך הפך לקצין השני במשפחה - 17 שנה אחרי שעשה זאת אחיו הגדול, אלכס.
את שירותו הצבאי החל פליץ כטירון בסיירת גבעתי. לאחר טירונות ואימון מתקדם יצא לקורס מפקדים, ואחריו שימש כמפקד בקורס המפקדים, יצא לקורס קצינים וכעת משמש כמפקד צוות טירונים שם יהיה אחראי על הכשרתם של טירונים חדשים אשר מתגייסים לגדס"ר גבעתי.
הוא למד בבית ספר יסודי בבת ים, ולאחר מכן למד בכפר נוער חקלאי בבאר יעקב. "לקראת הגיוס נכנסתי לעולם הכושר הקרבי, התאמנתי בכדי להגיע ליחידות מובחרות ורציתי מאוד להגיע לגבעתי. הגעתי לגיבוש והתגייסתי לסיירית, בסופו של דבר, מאוד שמחתי להגיע לשם".
הרצון להתגייס לחטיבת גבעתי הגיע מאחיו הגדול, אלכס, שכיום הוא בן 37. "אחי היה לוחם בגבעתי בתקופת האינתיפאדה ב2001. כשהייתי קטן, הייתי רואה אותו הולך לצבא, זו הייתה תקופה מאוד מתוחה מבחינה ביטחונית, אני זוכר את אמא שלי מאוד לחוצה שיחזור, ומאז נחרט לי שאני רוצה להיות לוחם כמוהו, הוא היה גיבור מבחינתי. כשהתלבטתי לאן ללכת, בחרתי בגבעתי בזכותו בעיקר".
על היציאה לקצונה הוא מוסיף: "מבחינתי הרגשתי שמישהו צריך לעשות את זה ושהאחריות מוטלת עלי. אני אוהב את מה שאני עושה ומרגיש המון מחויבות למקום ולתפקיד. זו לא הייתה שאלה מבחינתי, זה בא ממקום של תחושת שליחות, רצון לתרום ולהיות משמעותי".
היום נערך יום הגיוסים לחטיבת 'גבעתי', ופליץ קיבל את הטירונים הטריים. "אני מרגיש מוכן, אני נזכר בעצמי ובגיוס שלי לחטיבה- אותו המקום, אותם השבילים ואותו החול, רק שהפעם אתה מהצד השני. אני רוצה לדאוג לחיילים שלי, לדעת שיש להם מה לאכול בבית, איפה לישון, שהם לא לבד, זה הדבר החשוב ביותר מבחינתי, גם מחוץ לצבא, בו זמנית גם לדרוש מהם כמה שיותר ולהביא אותם לקצה גבול היכולת".
אחד הרגעים המרגשים ביותר בשירותו הצבאי היה רגע ההשבעה. "יש לי תמונה כשהייתי קטן בהשבעה לגבעתי של אחי הגדול, זו הייתה פעם ראשונה שממש ראיתי מה זה צבא, וזו זכורה לי כסיטואציה מרגשת. בהשבעה שלי, אחי הגיע, ושיחזרנו את אותה התמונה. זה היה רגע מאוד מרגש, זה היה חלום שלי להיות לוחם כמותו וסוף סוף השגתי את זה".
הוריו של יגאל עלו לישראל מאוקראינה, ופליץ גאה בהם מאוד: "הם מאוד תומכים בבחירות שלנו, הילדים, אמא דואגת אבל כל האימהות דואגות, אבל הם מבינים את החשיבות". והוא כבר חושב גם על העתיד. "אני חושב שאמשיך בתחום הביטחון, בין אם בצבא ובין אם לא. אני רוצה בעתיד גם ללמוד פסיכולוגיה או קרימינולוגיה", הוא אומר.