2 צפייה בגלריה
ארצי חלפון, יומן פלילי
ארצי חלפון, יומן פלילי
ארצי חלפון, יומן פלילי

אסיר, אשר שימש בעברו הלא כל כך רחוק גם כסוכן משטרתי סמוי, הפליל בעבור המשטרה סוחרי סמים מאזור מגוריו, שלח לאחרונה צוואה לבית המשפט בה הוא מסביר כי ייתכן וימצא את מותו בכלא, ממש בקרוב.
מדובר בעבריין לשעבר, אשר כעת כלוא על עבירות תעבורה. עד לפני מספר ימים הוא היה כלוא באגף קטן וזהותו לא היתה ידועה לאסירים שהיו כלואים איתו. כעת החליטו בשב"ס להעבירו לאגף רגיל, שם ישנם עבריינים שיכולים לזהות אותו כמי שהיה ה"שטינקר" שהפיל את החברים שלהם, או אולי אף יגיעו אותם עבריינים שהוא הפלילי, שיוצאים ונכנסים מהכלא.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)
האסיר שיתף את קצין המודיעין של הכלא ואת העובדת הסוציאלית של האסירים על הסכנה הנשקפת לחייו, אך בקשותיו לעבור לאגף מוגן יותר לא נענו. "העתירה הזאת גם סוג של בטחון אם יקרה לי משהו, זה מעיד על זה שביקשתי לא להיות פה ולחזור שלם למשפחה. פיזי ונפשי", כתב האסיר לבית המשפט בבקשתו להתערב בפנייה שלו שנדחתה לעבור למקום מוגן יותר.
בניגוד לאסירים שכלואים בתאי ההפרדות, המבקשים תמיד לצאת משם בשל היותם סגורים 23 שעות ביום בתא קטן ויוצאים להתאווררות של שעה בחצר, אומר האסיר כי על אף שהוא לא מתאים לקריטריונים של אסיר הפרדה, על מנת לשמור על חייו, הוא מוכן להיות מועבר לשם במידה ואין ברירה.
"אני הסברתי את זה למודיעין ולעו"ס ואמרתי בפירוש שאני מפחד על עצמי", כותב האסיר ב"צוואתו", "אני דואג ובקושי ישן בלילה, מפחד שיפגעו בי. זה לא הגיוני שאחרי המקרה שלי אני אהיה באגף כזה. כל יום אני מפחד שידעו מי אני, ומחר יכניסו מישהו שמכיר אותי, וזהו. בשביל העבריינים אני יותר גרוע ממשטרה, וגם טרף קל בשבילם. יש פה אנשים ששפוטים ארוך. אני בשבילם לא בעיה".
העברות אסירים לא אחראיות נעשות על ידי שב"ס לא פעם ומובילות לאירועים אלימים. רק לפני חודש הוגש כתב אישום כנגד שמונה חברי ארגון פשע מכלא צלמון, לאחר שעשו לינץ' באסיר עבריין איתו הם מסוכסכים, לאחר ששב"ס העבירו אותו לאגף שבו הם כלואים.