את ריבה פגשתי בפעם הראשונה בחנות חיות איתה אני עובדת, לפני כ-3 שנים.
כשנכנסתי לחנות שמעתי אישה בוכה, אז ניגשתי אליה וניסיתי להבין אם אני יכולה לעזור לה. עמדה מולי אישה בת למעלה מ-80, לבושה בדלות. אחת העובדות בחנות סיפרה לי את הסיפור שלה. ריבה היא ניצולת שואה, אין לה משפחה. המשפחה שלה הם חתולי הרחוב. היא טוענת שהם החברים היחידים שלה.
ריבה סיפרה שכל יום היא קמה בסביבות חמש בבוקר, והולכת להאכיל למעלה מ-150 חתולים כשהיא נעזרת במקל הליכה. בהתחלה היא טיפלה בחתולים ספורים, ונתנה להם קצת אוכל מהבית. בהמשך מספר החתולים גדל, ועמו כמות האוכל לה נזקקה. ריבה היא אישה מיוחדת מאוד, היא קמה כל כך מוקדם כי כשהאכילה מאוחר יותר אנשים רעים איימו לפגוע בה אם יראו אותה שוב מאכילה חתולים.
היא סיפרה גם שהיא אוספת כל מיני סמרטוטים ובגדים ישנים שאנשים זורקים לידי פחי הזבל, ושמה את זה לחתולים כדי שלא יקפאו מקור וימותו כפי שראתה שכבר קרה לחתולים. המשכתי להקשיב לה, בעודה מבקשת מהחנות לעשות לה הנחה במחיר אוכל החתולים כי כדי להאכיל אותם היא חוסכת מפיה.
כמובן שבחנות ספידוג היו מקסימים. הם עושים לה הנחות, וכשהם יכולים הם אף נותנים לה שקים חינם. היא גם מבשלת לחתולים לפעמים עצמות של עוף במרק ונותנת להם את המרק בלי העצמות עם פסטה בתקווה שככה יעלו במשקל.
לא יכולתי לעמוד בפני בכי של אישה מבוגרת, שיכלה להיות סבתא שלי ולדעת שאין לה מה לאכול. לחשוב שאישה בגילה מחסירה מפיה אוכל ואין לה כסף להדליק מזגן כדי לחמם את ביתה בחורף או לקרר בקיץ הלוהט. דאגנו לה למפזר חום, שלפחות תחמם את הבית. אבל היא לא מדליקה גם אותו כי אין לה כסף לשלם על החשמל. עצוב שבמדינת ישראל בשנת 2017 חיים לא מעט קשישים, שחלקם ניצולי שואה, בתנאים מחפירים כאלה.
מאז אותו יום אני מנסה לעזור לריבה במה שאני יכולה. גם מצבי הכלכלי לא להיט, בלשון המעטה, אבל איפה שניתן, אני מסייעת. בחגים ארגנתי כמה חברות, וכל אחת תרמה כסף כדי לקנות לה אוכל לחג. כשהתקשרתי לריבה ושאלתי אותה מה היא אוהבת לאכול היא אמרה שכל דבר יתקבל בברכה, לא משנה מה.
ביקשתי לבוא לבקר אותה כדי לראות מה חסר לה מבחינת אוכל. היא הסכימה, ואני הגעתי והזדעזעתי לראות מקרר ריק, פרט לכיכר לחם יבשה וקופסא אחת של אשל. פתחתי את המקפיא וגם שם לא היה כלום. רציתי פשוט לבכות.
כמובן שדאגנו למלא לה את המקרר והמקפיא בכל טוב. חברים אחרים דאגו לה לאוכל חם לחג מעמותה לנזקקים. מאז אני משתדלת לעזור גם בקנייה של אוכל לחתולים וגם בקניית אוכל לריבה (כולל מוצרי צריכה בסיסיים), וכאן אני מבקשת את עזרתכם.
אני מחפשת אנשים שמכירים אנשים שיכולים לעזור לריבה. כרגע יש מטפלת שמגיעה אליה פעמיים בשבוע לשעה או שעתיים ומסייעת לה. עכשיו אני מחפשת אנשים מאזור באר שבע שיוכלו לבוא פעם-פעמיים בשבוע לשבת איתה ולארח לה חברה.
בנוסף, כל מי שיכולים לעזור בתרומות אוכל, מוצרי צריכה, בגדים, שמיכות וכו' מוזמנים לפנות אליי למייל: hadaslev77@gmail.com. יש נקודות איסוף גם בבאר שבע וגם באזור המרכז (תל אביב).
בנוסף, לריבה יש כרגע חוב בחנות החיות ספידוג בסכום של למעלה מ-1,000 שקל, ואין לה אפשרות לכסות אותו.
כל מי שיכול לתרום כל סכום שהוא לכיסוי החוב יסייע מאוד. הטלפון בחנות: 1-700-700-406. אל תשכחו להגיד שאתם רוצים לתרום לחוב של ריבה.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל