"תתארו לכם עולם יפה
פחות עצוב ממה שהוא ככה"
כן, גנבתי משפט משיר של שלמה ארצי. באיזה שהוא מקום אני מקווה כל יום שלא יהיה יום עצוב. המצב של בעלי החיים במדינת ישראל, בפרט באזור הדרום, הפך להיות בכי רע.
אני יוצאת מהבית ומקווה בליבי שלא אמצא חיה פצועה או דרוסה, גוססת או מתה בעיר שלי, באר שבע. יש ימים שאני לא יודעת אם לצפות לגרוע ביותר, אבל אני פשוט מקווה לטוב.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
בשבועיים האחרונים אני יכולה להגיד שיש מקרים שמכים בך כשאתה לא מוכן להם נפשית. לפני כשבועיים הלכתי לסופר. אני יוצאת מהאוטו במרכז מסחרי בבאר שבע ומול עיניי עומדת כלבה בהריון מתקדם. מצד אחד כביש מהיר וכל רגע היא עלולה להידרס, מצד שני מרכז קניות ענק, מאות אנשים, מכוניות ואף אחד לא עושה כולם.
בפעם הראשונה ניסיתי להתקרב אליה וראיתי שהיא בורחת לכיוון הכביש. הוצאתי אוכל של כלבים מהרכב ושוב ניגשתי, שמתי קצת אוכל וזזתי אחורה לראות אם היא מתקרבת, ככה מספר פעמים. ראיתי שהמשימה ללכוד אותה ולהעביר אותה למקום מבטחים קצת קשה והתקשרתי למספר חברים שיבואו לסייע בלכידה. אני מודה להם - לרון, נמרוד ורונן.
פחדתי להשאיר אותה באמצע שום מקום בהריון מתקדם. הכלבה התחילה ללכת מהמדרכה הסמוכה לכביש בתוך מרכז קניות ענק. אנשים מסתכלים עליה ואף אחד לא עושה דבר. בכוחות משותפים עם רון, נמרוד ורונן, הכלבה נכנסה לתוך אתר בנייה ושם הצלחנו ללכוד אותה ולהעביר אותה ישירות למרפאה וטרינרית של ד"ר סבינה הובר.
הגענו בשעה עשר בלילה עם כלבה בתחילת המלטה, ואני רק חושבת לעצמי, איך היא הייתה ממליטה באמצע מרכז הקניות, באמצע הכביש או אתר בנייה? היא לא הייתה שורדת.
כשהגענו למרפאה של סבינה הכלבה התנשפה והיתה עם צירים. במהלך כל סוף השבוע הכלבה היתה בליווי צמוד של צוות המרפאה וניסתה להמליט, ללא הצלחה, מדממת וסובלת.
אחרי בדיקות מקיפות התברר שלכלבה יש קדחת קרציות, מה שמדלל מאד את הדם. במהלך השבת הכלבה קיבלה מנת דם על מנת לייצב את מצבה כך שתוכל להמליט. ביום ראשון בבוקר, לאחר זריקות זירוז ואיבוד הרבה דם ומי שפיר, הגורים נתקעו בתעלת ההמלטה והופראה נאלצה להכניס את הכלבה לניתוח עיקר חירום. למרבה הצער הגורים לא שרדו.
אחרי כשעתיים הכלבה התעוררה מההרדמה והחלה שוב לדמם והלב שלה החל לקרוס. באותו רגע הרגשתי שהלב שלי מתחיל לדמם, למרות שהיא כלבה של אף אחד, למרות שהיא עוד כלבה שהצלתי, הרגשתי שבימים הללו הספקתי להכיר אותה והיא פשוט נכנסה ללב של כולם. למרבה הצער, ומרות נסיונות ההחייאה, הלב שלה נדם.
למחרת בבוקר אני וחברה הלכנו לקבור אותה בבית קברות של חיות מחמד. במעמד הקבורה הענקנו שם לכלבה - קרן אור. הכלבה שהיתה של אף אחד והפכה לכלבה של כולם.
אני מודה לעמוס ושוש מגולדוב על היחס, הרגישות, העזרה. אין לי מילים להודות על כך שבשעת משבר הייתם שם לתמוך ולחבק.
אני מודה לד"ר סבינה הובר.
עדיין נשאר לנו חוב במרפאה על הניסיון להציל את הכלבה. החוב על כמעט 4 ימים אשפוז, שתי מנות דם והחייאה, על על כ-2,500 שקל. לתרומות ישירות למרפאה - 050-7668189, או 08-6878330. באין מענה נא לשלוח sms.
קישור לפוסט בפייסבוק.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל