כולנו מחפשים בני זוג נחמדים. השאלה היא אם יש דבר כזה "נחמדים מדי". התשובה, מפתיעה ככל שתהיה, היא: בהחלט כן. וזו תכונה שגורמת לאנשים להימנע מעימותים.
בתחילת הקשר זה יכול להיות דבר נהדר. הרי יש צד אחד שמוותר כל הזמן, אז לכאורה אין בעיות, אין ריבים, הכל על מי מנוחות. אבל בהמשך הקשר, אחרי תקופה מסוימת, הימנעות מעימותים יכולה לגרום להמון בעיות.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
בסופו של דבר, מצב כזה גורם לאט לאט לריחוק בין בני הזוג. צד אחד שומר בבטן ומתרחק מבן או מבת הזוג מבלי להסביר מה מפריע לו. הצד השני מרגיש את אותו ריחוק ולא מבין מאין ולמה הוא הגיע.
זהו בעצם אחד מהמצבים הכי גרועים בזוגיות: חוסר ודאות.
במקרים כאלה בהחלט יש דבר כזה, "נחמדות יתר". אותה נחמדות שמגיעה ממקום טוב, מתוך רצון למנוע ויכוח, בעצם יוצרת בעיה גדולה הרבה יותר מוויכוח קטן.
אז לכל אותם אנשים נחמדים ביניכם, אנא הרשו לי לתת עצה: היכולת לוותר, להימנע מעימותים ולהסתדר עם כולם היא תכונה נהדרת, הרי בסך כל היא עוזרת לכם להעביר את ימיכם בנינוחות, בלי דרמות ומריבות מיותרות. אנשים רבים היו חולמים להיות כאלה.
אבל צריך לדעת מתי אופי כזה גם עלול להפריע לכם בחיים.
אם אתם יכולים להימנע ממריבה רגעית עם מישהו שעקף אתכם בתור לקופה במכולת, זה נפלא, מהסיבה הפשוטה שמריבה כזאת לא תתרום לכם שוב דבר. הרי אתם לא מכירים את האנשים האלה, אין לכם מערכת יחסים איתם, לכן חבל לבזבז אנרגיות על אירוע כזה.
אבל חשוב להבין שיש מריבות שהן הכרחיות, בעיקר כשמדובר במשהו שמפריע לכם מאוד במערכת היחסים.
אם לא תשתפו ולא תאפשרו לצד השני להבין מה אתם מרגישים, התחושות השליליות יצטברו אט אט, עד שבסופו של דבר תרגישו "אנטי" כלפי הצד השני.
מעבר לכך, תחשבו על הצד השני: אני חושבת שזה לא הוגן שאינכם מאפשרים לו לתקן את מה שקלקל. גם הוא חלק מהיחסים וזכותו לדעת מה מפריע לכם.
אז נכון שאתם לא משתפים במה שמפריע לכם כי אינכם רוצים ליצור מריבה, אך למרות שהכוונה שלכם היא טובה, התוצאה עלולה להיות הרסנית.
לסיכום, אל תתנו לנחמדות היתר שלכם להרוס לכם את היחסים. מפריע לכם משהו? אל תהססו לשתף, גם אם זה יגרום למריבה.
עדיפה מריבה אחת קטנה עכשיו, מפיצוץ גדול בהמשך.
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית לחילוניים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
אתר www.doo-lev.co.il
טלפון 03-6565000