מחקרים מראים שחופשה היא כמו חמצן לנפש. עוד מראים שטובות הרבה חופשות קטנות מאחת גדולה. חלק מהחופשה עצמה היא ההכנה, החיפוש אחר מקום, חיפוש מקום לינה, קריאה על היעד ובכלל - ההכנות שלקראת. מרגע ההחלטה על החופשה למעשה היא כבר התחילה….
קורה לכם שאתם נוסעים באוטו וחושבים לעצמכם - חו"ל זה כאן? או מרגישים שנסעתם לארצות רחוקות, אבל אתם בעצם בצפון היפה של הארץ שלנו? יושבים בבית קפה מתוק מתוק ואומרים - אני מרגיש כמו באירופה?
חופשה היא כל דבר של יציאה מהשגרה, מהיום-יום. זאת אומרת, שגם אני יוצאת היום באמצע היום ל-24 שעות של רגיעה במלון קטן ולא יקר, אני כבר במיינד-סט של חופשה. יציאה לטיול קצר באיזורי טבע, הליכה על חוף הים בשעות שאני לא רגיל להן, ישיבה בבית קפה נחמד ושתיית משקה חם ומפנק - כל אלה חופשה.
יש לנו נטייה לחשוב על חופשה כמשהו גדול, יקר, ארוך טווח והגשמת חלום. אבל חופשה היא כל דבר של יציאה מהרוטינה הקבועה שלי. החופשה היא חופש ממה שאני עושה תמיד.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
המוח שלנו מייצר תבניות חשיבה מובנות ומילים מתקבעות כנתון מסויים. אנחנו יכולים, בעזרת הטמעת מחשבה חדשה ליצור משמעות חדשה. זאת אומרת, אם אני משנה את הקונספציה שלי לגבי חופשה ומהיום מטמיעה שחופשה היא כל דבר של יציאה מהשגרה - אני אגלה שאני כל יום (כמעט) נמצאת בחופשה כזו או אחרת….
אם כל יום אני אוכלת צהריים באותו המקום והיום אני מחליטה לאכול במקום אחר, חיפשתי מקום אחר, התרגשתי לקראת אוכל שאני לא מכירה, ישבתי במקום שמעולם לא ישבתי בו - הנה, אני בחופשה.
אז, בואו נעשה לעצמנו ניהול מחשבה מחדש. תחשבו על מחר. מה אתם הולכים לעשות? עכשיו - תשנו משהו במחר הזה שיכול לגרום לכם לתחושת ריגוש, סיפוק, עשייה. תתכוננו לקראת הדבר הזה. אולי בלבוש, אולי בהכנה מוקדמת של אוכל ושתייה, כסאות ושמיכה חמה. אולי הרמת טלפון והתארגנות לקראת הגעה, אולי הזמנה של מישהו יקר לליבכם. כבר התחלתם תהליך של חופשה.
אז חופשה היא לא משהו שמחייב הכנות כספיות, יומן ריק והתרחקות על הגלובוס. חופשה היא כל דבר שמוציא אותנו מסדר היום הקבוע שלנו ובעצם נותן לנו חופש מהשגרה עצמה. ועוד דבר, הוכח שיציאה אל הטבע היא אחת החופשות המעוררות , המרגשות והממלאות ביותר. תנסו את זה.
אז מה החופשה הראשונה שלכם למחר?
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313.