עוברים לייעוץ אונליין

הקורונה גרמה לרבים לחפש דרכים לשפר את מראה ביתם, על כן אין פלא שדווקא בימי הסגר יש פריחה בתחום ההום סטיילינג. "בכל הנוגע לעיצוב פנים יש קיפאון", מסבירה מעצבת הפנים החולונית, רחלי בן אבי. "הרבה אנשים קיבלו דירות באיחור והעדיפו לעצור פרויקטים או שהם חוששים להכניס אנשי מקצוע הביתה. בתחום ההום סטייל המצב שונה, לקוחות רבים פונים אלי דווקא לייעוץ אונליין. הם מבקשים ייעוץ לשיפור מראה הבית ברמה יותר קוסמטית, זה יכול להיות ספה או וילונות או סתם צבע חדש לקיר, כל דבר שישנה קצת את הנוף ויכניס חיים לבית".
4 צפייה בגלריה
בן אבי
בן אבי
בן אבי
(צילום: אורית אלפסי)
כיצד ניתן לבצע את זה בימי הסגר?
"חנויות עיצוב גדולות ומוכרות השכילו לעבור לרכישה אונליין והיום אפשר להזמין כמעט מכולם. גם הייעוץ לפעמים נעשה מרחוק, הם שולחים לי תמונות של חללים ואני מתאימה להם את הסטיילינג. בסופו של יום כולם רוצים להרגיש טוב והחידוש עוזר להם".

ממחזרים וחוסכים בחידוש הבית

דווקא בימי הקורונה תושבת חולון, יוליה רחמים, גילתה את היכולות שלה והחלה לעסוק בפרויקטים של "עשה זאת בעצמך". "יש לי הרבה זמן פנוי בבית ותמיד יש לי רעיונות מעניינים ליצור דברים חדשים".
איך למדת לעבוד עם כלים?
"ברשתות החברתיות יש המון קבוצות עשה זאת בעצמך ועיצוב בחומרים ממוחזרים כמו עץ, שם תמיד אנשים שמחים לסייע ויש גם המון סרטונים ביוטיוב עם הסברים מעולים. אני אוהבת לאתגר את עצמי וקודם חושבת על הרעיון ורק אחר כך על הביצוע. הכנתי מדפים לתבלינים ובקבוקי יין, כלי האכלה לחיות, ספסלים וכל מה שבא לי. הבית שלי כבר עמוס אז לפעמים אני גם מחלקת או מוכרת, כדי לפנות מקום לפרויקט הבא".
4 צפייה בגלריה
מדף לתבלינים
מדף לתבלינים
מדף לתבלינים
(צילום פרטי)

זמן מצוין לקחת מגרפה - ולגנן

מתן עדשה מבת ים, הלוא הוא "מתן הגנן", מפתח גינות ומתכנן מערכות השקיה טוען כי דווקא כעת בתקופת הקורונה כל אחד יכול לקחת מגרפה ולסדר קצת את הגינה בביתו. "יש אנשים שקצת משעמם להם, יש כאלה שלחוצים מאוד מהתקופה שאנו חווים אבל גם לאלה וגם לאלה אני ממליץ לקחת מגרפה, לנקות קצת את הגינה שלהם, לשמור על הטיפוח, זה יעשה להם טוב בנשמה, האוויר הצח שבסמוך לביתם, הירוק שבטבע".
4 צפייה בגלריה
גינה ביתית
גינה ביתית
גינה ביתית
(צילום פרטי)
אם מישהו רוצה לשתול פרחים כעת, מה תמליץ להם?
"בגלל שעדיין חם אפשר לשתול כרגע עדיין פרחי פטוניה, פורטולקה וציניות".
4 צפייה בגלריה
מתן עדשה
מתן עדשה
מתן עדשה
(צילום פרטי)
מעבר לזה מציין עדשה כי לדברים נוספים הוא פה: "למזלנו ענף הגינון לא נפגע בקורונה, בגלל שבקושי יש לנו אינטראקציה עם הלקוחות. משום שאנחנו בעיקר עובדים בחוץ לבד, רמת הסיכון שלנו היא נמוכה. ברוך השם יש לי לקוחות קבועים. אני בא עושה את העבודה שלי ולשירותם גם בתקופת הסגר והמגבלות".