2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
בתקופת הסגר, עבור רובנו, היום והלילה התהפכו. ביום היינו עם הילדים, עבדנו בעיקר בלילה, וצרכנו כמויות גדולות של קפה ושוקולד, כדי להישאר ערים. כתוצאה מכך, רמות הסוכר האנרגיה בגוף עלו וירדו מהר; וחווינו עייפות וירידה בריכוז במהלך היום. הטיפים הבאים יסייעו לנו לחזור לשגרה בריאה. לאזן את רמות הסוכר, ליהנות מאנרגיה גבוהה לאורך היום, ולהיפטר מהתשוקה לנשנושים.

ארוחת בוקר בלי לחם

כדאי לאכול ארוחת בוקר שאינה כוללת פחמימה מעובדת, כדוגמת לחם, קרקרים ופירות יבשים. אכילה בבוקר של פחמימות מעובדות גורמת לעליה מהירה ברמות הסוכר בדם, שאחריה באה ירידה חזקה של סוכר, ירידה באנרגיה שלנו, עייפות ורעב. הרצף הזה גורם לנו לנפילות של אנרגיה ועייפות במהלך היום. לתחושת רעב בין הארוחות, ולדחף לנשנש. לכן, איכלו ארוחת הבוקר שכוללת ירקות, ביצים, או טופו או טונה, בלי לחם.
2 צפייה בגלריה
אביב גיל
אביב גיל
אביב גיל
(צילום: רועי שר)

נפטרים מהתשוקה לנשנש

הנשנושים והמאכלים המתוקים בין הארוחות, ממש כמו הלחם והמאפים בארוחת הבוקר - גורמים לירידה באנרגיה שלנו ולירידה בערנות, ורק מגבירים עוד יותר את התשוקה שלנו לדברים מתוקים. מה עושים? ממלאים בקבוק במים, סוחטים חצי לימון ומוסיפים כפית שטוחה של מלח, רצוי אטלנטי. שותים לגימות קטנות במהלך היום. זה יסייע להיפטר מהרצון לנשנש; וימנע "כניסה" לרכבת הרים של עליה וירידה מהירה ברמות האנרגיה בגוף.

ארוחת צהריים

אחרי ארוחת הצהריים, רובנו חווים נפילת אנרגיה ועייפות. כדי למנוע זאת, ותרו על מאכלים שעשויים מקמח ועשירים בעמילן. אורז לבן, פסטה, תפוחי אדמה וכו'. אכלו ארוחה שמבוססת על מנה עיקרית מן החי (עוף, בשר, דגים) וכמות גדולה של ירקות. זה ישביע אתכם וימנע עייפות.

התרגלתם לשנת צהריים?

אם אתם בכל זאת עייפים בצהריים, ומקום העבודה מאפשר לכם זאת, חפשו בו תנאים שיאפשרו לכם שינה קצרה. חפשו חדר ריק ושקט, כבו את האור, היעזרו בכיסוי עיניים ובאטמי אוזניים ותירדמו. 20 דקות שינה יספיקו לכם כדי לצלוח את משבר העייפות.

להכין את הגוף לשינה

אחרי ארוחת הערב, כבו כמה שיותר אורות בבית, כבו מסכים (טלוויזיה, פלאפון) והפסיקו לאכול. אפשר לשתות מים או לשתות מהבקבוק עם המים והלימון והמלח. אל תנשנשו! נשנושים, גורמים לגוף לעבוד קשה בלילה, לעכל את המזון הנוסף, והוא ינוח באופן חלקי בלבד. ההכנה לשינה תבטיח שנישן שינה רצופה ואיכותית יותר, ונקום בבוקר רעננים ואנרגטיים יותר
הכותב הוא אביב גיל, הבעלים של חברת "גיל-רווה", המתמחה בתהליכי ירידה במשקל ושמירה על אורך חיים בריא