דיגיטלי: מיילדת אונליין

ורד דלאל (50) מראשון לציון היא מיילדת פרטית שמאחוריה כבר 15 אלף לידות. כבר שנים שהיא מלווה נשים בכל השלבים, מתחילת ההריון ועד הלידה. אלא שמרגע נחיתת הקורונה בחיינו, בתי החולים מתירים רק למלווה אחד להיכנס לחדרי הלידה, וגם כל קורסי ההכנה ללידה בוטלו.
6 צפייה בגלריה
ההדרכה של ורד דלאל
ההדרכה של ורד דלאל
ההדרכה של ורד דלאל
(צילום: יותם דלאל)
כדי לתת מענה לזוגות שבטנם תופחת, החלה ורד לשווק את הקורס הדיגיטלי שצילמה: 13 מפגשים־סרטונים עם כל מה שצריך לדעת לקראת הלידה: נשימות, תנועה, תפקיד המלווה, התמודדות עם כאב ועוד. כל מפגש נע בין עשר דקות לחצי שעה, ובסך הכל 90 דקות של מידע, שאליו ניתן לצרף ליווי של מפגשים בקליניקה בשיטת הזום, וגם תדרוך ברגע האמת. "ניתן לקבל ליווי וייעוץ אונליין מרגע הצירים, דרך ההגעה לבית החולים ועד ללידה עצמה", אומרת ורד. "הרעיון הוא לצמצם את החששות וחוסר הוודאות, להגיע בזמן הנכון לחדר הלידה ולקבל תחושת ביטחון לאורך כל התהליך עבור שני בני הזוג".
ניתן לרכוש את קורס הווידיאו הדיגיטלי ב־97 שקלים. ויש גם חוברת הדרכה דיגיטלית במתנה.
פרטים בפייסבוק: ורד מיילדת ובטל' 050-9014619.
6 צפייה בגלריה
העוגות של מלי הדני
העוגות של מלי הדני
העוגות של מלי הדני
(צילום פרטי)

יזמות: עוגות וערכות

מלי הדני (51) מראשון לציון, היא קונדיטורית שמתמחה בעוגות מעוצבות. העוגות שלה מתפרשות על פני קומות, מעוטרות בדמויות מהסרטים, בקרוסלות, במיקרופונים, ובאופן אקטואלי, גם בקורונה (בצילום). מאז פרוץ המגיפה התברר להדני שהעול הכלכלי שינה את הרגלי הצריכה גם בזירת המתוקים. "ניצלתי את הזמן למחשבה והחלטתי לשנות כיוון", היא אומרת, "בנוסף לעוגות המעוצבות ולאפייה הבריאה (עם קמח ללא גלוטן וללא סוכר לבן) ייצרתי ערכות שבעזרתן ניתן לעצב ולקשט עוגות בשיטת עשה זאת בעצמך. ברור לי שאנחנו הולכים לעולם כלכלי חדש וחסכוני יותר. אנשים יעדיפו להצטמצם ולאפות בבית, או להעביר בעצמם סדנת יום הולדת ללא הדרכה. בערכות יהיה להם כל מה שדרוש.
פרטים בפייסבוק מלי הדני – עוגות מעוצבות וסדנאות אפייה ובטל. 052-5921222.
צילום פרטי
6 צפייה בגלריה
הסטנדאפ של רחלה וייס
הסטנדאפ של רחלה וייס
הסטנדאפ של רחלה וייס
(צילום: סטודיו פרג')

מצחיק: מסטנדאפ לזום

רחלה וייס (56) מראשון לציון היתה במשך 30 שנה מזכירה מתוסכלת. מגיל צעיר רצתה לעמוד על במה, אבל ההורים, ובהמשך גם הבעלים, אמרו לה ש”שחקנית זה לא מקצוע”. אז היא הקשיבה לכולם, רק לא לעצמה. "בגיל 50, אחרי גירושין ופיטורין, הגעתי לתחתית, אמרתי, 'עכשיו או לעולם לא' והחלטתי לבדוק את מה שבוער בי מגיל צעיר". היא חברה לבמאי וכתבה איתו מופע סטנדאפ, שאיתו התפרנסה יפה במשך שש שנים. אבל אז נחתה הקורונה. "הייתי בשוק. "מרץ, עם יום האישה ופורים, זה החודש הכי חזק בשנה, אבל כל ההופעות בוטלו. אחרי כמה ימים של הלם התאוששתי. אמרתי לעצמי, רחלה, פרופורציות, יש לך בן זוג, הילדים גדולים, את לא רעבה ללחם כמו פעם".
כשישבה בבית, היצירתיות, לדבריה, עלתה על גדותיה. "התחלתי להעלות סרטונים, ממים ופוסטים ולהגביר נוכחות ברשת. הרגשתי שעכשיו זאת ההזדמנות שלי שיכירו אותי. יש תחושה שיש סטנדאפיסטיות בודדות מוכרות שמקבלות את הבמה, כשיש עוד הרבה נשים מוכשרות שרוצות להגיע לתודעה. בשבועות האחרונים אני עובדת חזק על סרטונים וכל הזמן מצטרפים עוקבים חדשים. אבל הפאנצ'ים לא יוצאים מהשרוול. מאחורי כל סרטון יש המון שעות של חשיבה, בגדים, איפור, תאורה ואווירה".
רחלה גם מופיעה בלייב בקבוצות ובמופעי זום, שבהם היא מדברת על הקורונה, על זוגיות, דיאטות וחוויות מהחיים.
סרטונים בדף הפייסבוק רחלה וייס סטנדאפיסטית.
פרטים בטל' 052-6976363.
6 צפייה בגלריה
הערכות של חיים כייף חיים
הערכות של חיים כייף חיים
הערכות של חיים כייף חיים
(צילום: טל פלדמן)

פרקטי: מהפעלות לערכות

את חיים פלדמן (65) מכירים בראשון לציון כ"חיים כיף חיים". כבר 30 שנה הוא עובד עם גני ילדים, בתי ספר ובתי דיור מוגן ומפעיל קטנים וגדולים באירועים, ימי ספורט וגיבושים עם ג'אגלינג, בועות סבון, מתנפחים ועוד. "עד 10 במרץ עבדתי ובבת אחת הכל עצר", הוא אומר. "צעדות פסח בוטלו, כל אירועי יום העצמאות, חגיגות סוף השנה, אירועי הקיץ, הכל בוטל".
אחרי שהעסיק את עצמו בצביעת הבית, בבישול ובתפירת מסיכות, החליט פלדמן שצריך לעבוד עם מה שיש, לא עם מה שאין. "לא לעבוד כמה חודשים רצוף זה משהו שעלול להסתיים בפשיטת רגל. כיוון שעד חגי תשרי ככל הנראה לא יהיו שוב אירועים, הבנתי שאני צריך ללכת על משהו חדש. החלטתי שהדרך הטובה ביותר לייצר לעצמי פרנסה ולאחרים תעסוקה היא: ערכות מגוונות של יצירה והפעלה לכל המשפחה".
בערכות של חיים יש חרוזים צבעוניים לפיתוח מוטוריקה עדינה, קוביות ליצירת צורות גיאומטריות, חול קינטי לבניית ארמונות וצורות, ערכת יצירה מחומרים מהטבע ובה צדפים, קליפות אקליפטוס ואיצטרובלים, ערכת הפעלה ספורטיבית עם כדורי ג’אגלינג, שרוולי רוח, גופיות ניילון צבעוניות ועוד. הערכות מתאימות לבני שלוש ועד 90 וניתן לעשות בהן שימוש רב־פעמי. המחירים: החל מ־10 ועד 50 שקלים. המשלוח בראשון לציון חינם.
פרטים בטל' 054-4718915.
6 צפייה בגלריה
העוגות של "הדר של יפה"
העוגות של "הדר של יפה"
העוגות של "הדר של יפה"
(צילום פרטי)

סגירת מעגל: מתכשיטים לטארטים

הדר יגר (45) מחולון עסקה בשנים האחרונות בניהול והחדרה של מותגי תכשיטים לארץ, וכמו רבים וטובים שוחררה עם פרוץ המשבר לחופשה ללא תשלום. אבל הסיפור שלה מתחיל עוד קודם, לפני 16 שנה, כשאמה יפה, שפית וקונדיטורית, נפטרה במפתיע. הדר, שלא נכנסה עד אז למטבח, לקחה על עצמה למלא את החלל ולבשל לכל המשפחה. בין לבין סיימה לימודי קונדיטוריה ב"אסטלה כיתת אמן" ואפתה להנאתה עוגות שאותן חילקה לשכנים, לקשישים ולמי שזקוק לקצת שמחה. מרגע שעבודתה הופסקה, החלה להשקיע פול טיים באפייה הצרפתית. לעסק שלה בחרה לקרוא "הדר של יפה", מתוך תחושה עמוקה שאמא שלה מלווה אותה. "הרגשתי שהיא נותנת לי את ברכתה דרך העוגות", היא אומרת. "לכן כל עוגה יוצאת מהמטבח שלי עם אנרגיה שמחה של געגוע ושל חיבור בין אמא ובת".
העוגות, הטארטים, הנשיקות והמקרונים תפסו תאוצה, יגר פתחה עוסק פטור והשמועה החלה לעבור מפה לאוזן. עכשיו היא מקווה לצלוח את הקורונה בשלום וגם לעבור במהרה משלב העלויות לשלב הרווחים.
הדר של יפה. פרטים בטל' 054-9319558.
6 צפייה בגלריה
העציצים של רעות
העציצים של רעות
העציצים של רעות
(צילום פרטי)

מעוצב: מאירועים לעציצים

רעות ועמרי שמעוני ממושב יציץ הסמוך לרחובות הספיקו להתחתן “שנייה לפני הקורונה”. לפני שנתיים פתחו בני הזוג את S.R productions, חברה לעיצוב והפקה של חתונות, בר מצוות ואירועים עסקיים. "היומן היה מלא לקראת שיא עונת האירועים, אבל כולם נדחו", מספרת רעות. "הבנו שאין אירועים, וכנראה גם לא יהיו בקרוב ומצאנו את עצמנו בבית, מטפסים על הקירות. חשבנו מה נוכל לעשות לטובת הספקים שעוזרים לנו, וכדי להתפרנס, לשמור על יצירתיות ולא להתנוון".
בשיתוף עם ספקי הפרחים נולדה קולקציה צבעונית ופרחונית בתוך עציצים וכדים מיוחדים, "שאנשים יוכלו לגדל וליהנות לטווח ארוך", אומרת רעות. בין המבוקשים: שלישיית מיני סוקולנטים בכדי חרס (110 שקלים), עציץ משעשע עם פרצוף ומשקפיים ובתוכו צמח אלוורה (95 שקלים), שלישיית תבלינים אתניים למטבח וגם סידורי פרחים אביביים בתוך כלים.
את המשלוחים מחלקים רעות ועמרי בעצמם ברחבי הארץ. "יש תחושה שאנשים מפרגנים וגם מתלהבים לעשות משהו לטובת האווירה בבית. ההירתמות באמת מחממת את הלב".
להזמנות: 054-7706408.