ביום שלישי האחרון פרסמה הנהלת המוסד השיקומי 'בית בלב' בו שוהים קרוב ל – 300 מטופלים, חלקם במצב סיעודי, כי בדיקות שבוצעו לשתיים מעובדות המוסד העלו כי הן נדבקו בנגיף קורונה ומספר ימים לאחר מכן פורסם כי 22 מטופלים במתחם נמצאו גם הם נשאים של הנגיף המסוכן.
1 צפייה בגלריה
בית בלב בבת ים
בית בלב בבת ים
בית בלב בבת ים
(צילום: באדיבות בת ים בלב)
במקביל לפנייה של הנהלת המוסד השיקומי למשרד הבריאות בדרישה לפנות מהמתחם את הקשישים שחלו – הבטיחה הנהלת 'בית בלב' כי הפיקוח על הנעשה במקום הוגבר וכי אין כל סכנה בשטח שמחוץ למחלקות הטיפול והמבנה, אולם תושבי הרחוב הסמוך אינם רגועים.
"לא נעים לגור מטרים ממקום כזה שיש בו עשרות חולים בקורונה, דבר שאף אחד לא היה רוצה לחוות אותו בימים קשים ומתוחים אלה", אומרת שירן אביבי, המתגוררת עם בני משפחתה באחד מבנייני המגורים ברחוב אבא ברדיצ'ב.
"מאז ששמענו מה שקרה אנחנו פוחדים עוד יותר לצאת מהבית, אפילו לסופר או לנשום קצת אוויר בחצר כי הכניסה לבניין שלנו היא ממש מול הכניסה למוסד".
הכניסה הראשית למתחם השיקומי ממוקמת בקומת הקרקע ופונה אל רחוב אבא ברדיצ'ב ופרט לכניסה למטופלים ואנשי צוות נמצאת ברחוב גם כניסת ספקים ורכבי חירום.
"מתנהל לנו פה מול הבית מוסד טיפולי שנמצא כרגע במצב חירום, במשבר רפואי רציני ואנחנו לא באמת יכולים לדעת אם העובדים שיוצאים הביתה כל יום לא עוברים ברחוב לידינו, נוגעים במעקה הבטיחות או זורקים דברים לפחים ברחוב וזה מלחיץ", טוענים דיירים ברחוב.
"אנחנו מבינים את המורכבות ואת זה שמשרד הבריאות מסייע אבל אפשר גם להבין את החרדה שלנו ולכן אנחנו מבקשים שבעירייה יעשו פה סיורים וידאגו לחטא את האזור כל כמה ימים, רק ככה נהיה רגועים יותר".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "ראש העירייה צביקה ברוט ומנכ"לית העירייה שוחחו עם משרד הבריאות וכן עם מנהלי המקום מספר פעמים על מנת לוודא כי בית החולים מקפיד על הנחיות משרד הבריאות במטרה לוודא כי לא תהיה אפשרות להדביק תושבים הנמצאים מחוץ למתחם. בעירייה עוקבים מקרוב אחר המצב בשטח והציעו סיוע לבית החולים על מנת להתמודד עם הנושא. על פי בדיקת משרד הבריאות שנמסרה לנו אין שום חשש להדבקה של תושבים או עוברי אורח בסביבות בית החולים".