במהלך הלילה התגלה כי שתי עובדות קבועות של מוסד 'בית בלב' בבת ים אובחנו בקורונה: האחת מטפלת והשנייה עובדת מטבח. עובדה שהעלתה את מפלס החרדה בקרב רבים מקרובי משפחתם של כ – 300 הקשישים השוהים במתחם, הכולל מוסד שיקומי לקשישים חולים שחלק מהם זקוקים להשגחה צמודה.
1 צפייה בגלריה
בית בלב בבת ים
בית בלב בבת ים
בית בלב בבת ים
(צילום: באדיבות בת ים בלב)
עובדות המתחם חשו בימים האחרונים ברע, ובדיקות שבוצעו להם על ידי גורמי הרפואה במרפאות האזור העלו כי הן נשאיות של הנגיף. הפרסום אודות המקרה הביא כמובן, כבר בשעות הבוקר היום, לטלפונים רבים של בני משפחותיהם של מטופלים למשרדי הנהלת המתחם.
בהודעה שפרסמה אנשי 'בית בלב' נמסר כי בעקבות ההתפתחויות מבקשת הנהלת המתחם ממשרד הבריאות להגיע למקום ולערוך בדיקות לכלל השוהים במתחם.
"אנחנו מאוד מקווים שלא יקרה משהו רע כי זה עלול להסתיים בצורה טרגית כמו שלמדנו בשבועות האחרונים עם הסיפורים מבתי האבות בירושלים ובבאר שבע", אומר קרוב משפחתו של קשיש השוהה במתחם 'בית בלב', והוסיף: "בבית הדיור המוגן בירושלים השתהו עם בדיקות ומספר קשישים נפטרו לצערנו מהמחלה וכולנו אמונה ותקווה שבמקרה הזה יעשו אנשי המוסד מה שאפשר כדי לדאוג לקשישים ולהרגיע את המשפחות שגם ככה לא יכולות להיכנס למקום לאור המגבלות שהוטלו".
תגובת יועצת התקשרות של 'בית בלב', אסנת אטלי: "המקרים המדוברים התגלו בחצות הלילה שבין יום שני לשלישי ועוד במהלך הלילה עדכנו את משפחות העובדות על דבר מחלתן. במקביל אנחנו נמצאים בקשר קבוע עם אנשי משרד הבריאות וביקשנו מהם להגיע למקום ולבצע בדיקות לשוהים במרכז – וכמובן שאנחנו נערכים לבידוד המחלקות בהתאם לצורך על מנת לשמור על בריאות החולים".