אנשי עמותת 'אכפת' למען דרי הרחוב שמוקד פעילותה בבת ים, מגבירים בימים אלה את מאמציהם לסייע לכ-20 דרי רחוב המתגוררים ברחובות העיר במטרה לצמצם את הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה.
"זאת אחת מקבוצות הסיכון הגבוהות ביותר שיש בציבור, לא רק משום שהם חיים ברחוב וללא תנאי הגיינה בסיסיים אלא גם משום שחלק גדול מהם סובלים ממחלות רקע לא פשוטות", מסביר יו"ר העמותה, דוד אגייב, תושב בת ים ופעיל חברתי ותיק.
2 צפייה בגלריה
דרי רחוב בבת ים
דרי רחוב בבת ים
דרי רחוב בבת ים
(צילום: פרטי)
במהלך השבוע האחרון, מתוך כוונה לשמור על שלומם של דרי הרחוב ושל תושבי העיר, החלו אגייב ומתנדבי העמותה הפעילים בעיר להעביר את דרי הרחוב לבידוד במבנה הנמצא בקרבת אזור התעשייה העירוני.
מדובר במבנה שהעמותה שכרה לפני מספר שנים לצורך סיוע לדרי רחוב והוא משמש כעת כמקום היחיד באזור המרכז לבידוד של דרי רחוב – אולם מיקומו המדויק אסור לפרסום מחשש שמישהו יבקש לפגוע בדרי הרחוב או במקום.
מי שמסייע לעמותה בימים אלה הם אנשי אגף הרווחה העירוני הנמצאים כמובן בקשר קבוע ורציף עם אגייב אולם העירייה, מסיבות תקציביות, אינה יכולה לעזור לעמותה בכל הקשור למזון, בגדים וציוד אחר לדרי הרחוב.
2 צפייה בגלריה
יו"ר העמותה, דוד אגייב
יו"ר העמותה, דוד אגייב
יו"ר העמותה, דוד אגייב
(צילום: עצמי)
"עד לפני כמה שבועות היינו מקבלים בגדים וסיוע במוצרים מתושבים בעיר אבל עכשיו עם הלחץ מהקורונה אנשים מתרכזים יותר בתמיכה במשפחות שלהם וזה בא לידי ביטוי בירידה חדה בסיוע לעמותה", מספר אגייב, "כשגם עמותות כמו 'לתת' ו'לקט ישראל' מוגבלות בכמות המזון שהן יכולות לתרום כי מסעדות פשוט הפסיקו לפעול ואין שאריות לתרומה".
בעיה נוספת איתה נתקלים אנשי עמותת 'אכפת' היא בטיפול בדרי רחוב המוכרים כמכורים לסמים ולאלכוהול. "אנשים כאלה לא יכולים להיכנס אלינו לבידוד משום שאין לנו דרך, מבחינה מקצועית ורפואית, להתמודד עם קריזים ותופעות אחרות של הרחקה מהסמים", מסביר אגייב.
לדבריו, בימים אלה, היערכות רשויות המדינה צריכה לכלול גם מחשבה על דרי הרחוב. "אנשים שמכורים לאלכוהול וסמים וחולי שחפת למשל, שאובחנו ככאלה בחודשים האחרונים ועלולים להסתובב ברחובות בת ים חייבים לקבל סיוע חירום", אומר אגייב.
"עד שזה יקרה אנחנו כאן, מתנדבים ואנשים טובים, דואגים לאוכל ובגדים ומקום חם ונוח לבידוד לאותם אנשים כדי לשמור עליהם".