יוסי היזמי, צעיר (26) מבת ים, מוביל בימים אלה את אחד המיזמים המרגשים לסיוע לקהילה – במסגרתו הוא מתווך בין תושבים בעיר המבשלים מזון לארוחת ליל שבת עבור אלה שאין ביכולתם לבשל או שאינם מספיקים לעשות זאת בשל שגרת היום בימים מתוחים אלה.
1 צפייה בגלריה
יוסי חיזמי
יוסי חיזמי
יוסי היזמי
(צילום: פרטי)
הרעיון לקדם את היוזמה עלה בראשו של חיזמי באמצע השבוע שעבר כשחיפש דרך לסייע למשפחות בעיר, בעיקר אלה שיש להם מספר ילדים הנמצאים בבית לאורך כל שעות היממה לאור המגבלות שהוטלו על הציבור.
כמי שבשנים האחרונות היה חלק ממספר יוזמות חברתיות שמטרתן סיוע לאוכלוסיות חלשות, העלה היזמי בפני חבריו את הרעיון להציע לתושבים בעיר לסייע למשפחות אחרות בבישול ארוחות ערב שבת וסוף השבוע ותוך זמן קצר צבר המהלך תאוצה.
"כמו הרבה אחרים אני מוטרד מאוד מהמציאות הנוכחית וחיפשתי דרכים למצוא נקודות 'אור' באפלה הזו ולשמחתי החברים שלי זרמו איתי עם הרעיון", מספר היזמי.
"כשהבנתי שאנשים ישמחו לעזור פתחתי דף פייסבוק בשם 'בת ימים מבשלים לבת ימים' וכדי לקדם את הנושא העלתי קובץ אלקטרוני בו ביקשתי ממי שרוצה לעזור להוסיף את השם שלו ומה הוא יכול להכין לקראת שישי".
על אף שהדף שפתח עלה לרשת רק ביום חמישי שעבר הופתע חיזמי לגלות, שעות לאחר פרסום הדף, כי עשרות תושבים מילאו את פרטיהם בגיליונות האלקטרוניים.
"נרשמו שם אנשים שהציעו לבשל מאכלים ומשפחות שכתבו שישמחו לקבל אוכל ובשישי על הבוקר כבר התחלנו ליצור קשר עם האנשים", אומר חיזמי.
במהלך שישי האחרון, יממה בלבד לאחר יציאתו לדרך של המיזם, כבר נהנו עשרות משפחות מבת ים מארוחות שבישלו עבורן תושבים בעיר כשעל מבצע חלוקת הסירים פיקדו היזמי וחבריו.
"המנגנון החברתי עבד יופי וידענו לפי הרשימות מי מבשל למי ולאן צריך להעביר את האוכל", מסביר חיזמי ומדגיש כי הכל בוצע בהתאם להוראות משרד הבריאות: "מי שהביא את האוכל הביא אותו עם כפפות, הניח אותו ליד דלת דירת המשפחה ולאחר שהמוסר עזב את המקום התבקשה המשפחה לצאת ולאסוף את המזון".
שיתופים של המיזם שבוצעו בתחילת השבוע הנוכחי על ידי תושבים בעיר הביאו להצטרפות של עשרות רבות של תושבים למבצע, שיימשך גם לקראת סוף השבוע הקרוב.
"לא ציפיתי לכזה שיתוף פעולה ואני ממש מאושר", מסכם חיזמי. "ננצל את ה'תנופה' כדי להמשיך ולעזור למשפחות והרעיון הוא שכל מי שמבשל לעצמו צריך להכין עוד סיר אחד, לא ארוחה שלמה, חוץ מזה ההתעסקות בפרויקט משכיחה ממני את החרדה מהימים האלה ומהמגיפה וזה עושה לי טוב".