הימצאותם של מאות מתושבי בת ים בטיילת העירונית ובחופי הרחצה, כולל בסוף השבוע האחרון – וזאת על אף בקשת הרשויות להמעיט ביציאה למקומות ציבוריים, הביאה את העירייה לנקוט באמצעי אכיפה שונים כנגד התושבים ובמקביל לקדם מהלך לצמצם מגע בין מבקרים בטיילת.
בהודעה שפרסמה דוברות העירייה בשעות הבוקר עדכנה הנהלת העיר כי במהלך היממה הקרובה תתחיל העירייה להפעיל רחפנים לאכיפת התקהלויות בשטח ציבורי.
2 צפייה בגלריה
שדרות בן גוריון, טיילת בת ים אתמול
שדרות בן גוריון, טיילת בת ים אתמול
שדרות בן גוריון, טיילת בת ים אתמול
(צילום: פרטי)
על פי ההודעה, "הרחפנים, בעלי יכולת כריזה, יאתרו מפרי חוק ויפזרו התקהלויות" – וכי "בעת הצורך יוענקו קנסות על בסיס נתוני הרחפן".
תושבים בעיר, במיוחד אלה המתגוררים בשדרות בן גוריון לאורך הטיילת שהבחינו בסוף השבוע האחרון במאות רבות של מטיילים לאורך הטיילת והגינות הציבוריות בשטחה מברכים על המהלך – שאמור להיות מנוהל על ידי אגף הפיקוח העירוני.
"אנשים חסרי אחריות ולא ממושמעים וכנראה שעד שלא ירגישו את זה בכיס בקנסות הם לא יישארו בבתים או בחצרות שלהם", אומר אחד מתושבי העיר, "וטוב שהעירייה החליטה להעביר הילוך בכל הקשור לעניין האכיפה".
במקביל להגברת פעולות האכיפה מנסים גורמים בעירייה לקדם מהלך ייחודי לצמצום המגע הגופני והמרחק בין ההולכים והרצים בטיילת העירונית, המבצעים, נכון לעכשיו, פעילות המותרת על פי ההוראות.
2 צפייה בגלריה
שדרות בן גוריון, טיילת בת ים אתמול
שדרות בן גוריון, טיילת בת ים אתמול
שדרות בן גוריון, טיילת בת ים אתמול
(צילום: פרטי)
מדובר על חציצה פיזית בין מבצעי הפעילות הגופנית המתוכננת להתבצע על ידי סימון שבילים נפרדים לאורכה של הטיילת, משני צדדיו של הכביש המקביל לטיילת - שדרות בן גוריון במטרה למנוע מגע בין השוהים במקום.
"הכוונה היא להפריד בין הרצים וההולכים כשמי שמבצע פעילות מכיוון צפון לדרום יורשה לצעוד או לרוץ במדרכה הנמצאת ממערב לכביש ומי שפעילים מכיוון דרום לצפון יעשו זאת במדרכה שממזרח לכביש, כך שיהיה כמה שפחות מגע ביניהם", מסביר יו"ר ועד העובדים העירוני המכהן גם כיו"ר איגוד המצילים הארצי, אבי אפיה, מיוזמי הרעיון.
"במהלך פעילות גופנית מאומצת אנשים מתנשפים והסיכון להעברת הנגיף מאדם לאדם גבוה יותר ובעזרת הפרדה פיזית נוכל להביא למצב בו ייפגעו פחות אנשים".
"קידום הרעיון והאכיפה שלו באמצעות מערכות כריזה של הפיקוח העירוני שיבצעו סיורים תכופים יכול לעזור מאוד, לנו וכמובן שלציבור הרחב".