פסטיבל פסנתרים בירושלים, המוקדש רובו ככולו לפסנתר על מגוון סגנונותיו ודרכי ביטויו, יתקיים בתיאטרון ירושלים בפעם השמינית, בין התאריכים ה- 11-14 בנובמבר. הפסטיבל, שיתקיים לראשונה בשידור חי וללא תשלום, יוקדש השנה למלחין לודוויג ואן בטהובן, הנחשב לגאון המוזיקה בכל הזמנים, ויציין 250 שנה להולדתו.

2 צפייה בגלריה
בטהובן, אילוסטרציה
בטהובן, אילוסטרציה
בטהובן, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

הפסטיבל, בניהולו האמנותי של פרופ' מיכאל וולפה, ימשך ארבעה ימים רצופים. על בימת תיאטרון ירושלים יעלו תזמורות מובילות, ביניהן התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב, תזמורת הקאמרטה הישראלית ותזמורת הרחוב הירושלמית, מקהלות, הרכבים, סולנים, זמרים וזמרות, וכמובן נבחרת מרשימה של פסנתרנים ופסנתרניות ישראלים/יות בני כל הדורות. במהלך כל ימי הפסטיבל יתקיים אולפן פתוח, בשידור חי, בו יתראיינו האמנים המשתתפים בפסטיבל, וכל מופע ילווה בהסברים ופרשנויות של פרופ' וולפה ומומחים מוסיקליים נוספים.

2 צפייה בגלריה
פסטיבל פסנתרים
פסטיבל פסנתרים
פסטיבל פסנתרים
(צילום: מאיר שליו)

קראו עוד:
אחד המופעים המרכזיים הוא של תזמורת ירושלים מזרח ומערב שתארח את דודו טסה, מהאהובים והמצליחים באמני ישראל כיום, ואת הפסנתרן המוכשר, עמרי מור. מדובר בפרויקט מיוחד לפסטיבל בהשראתו ובניצוחו של המנהל האמנותי ומייסד התזמורת, מאסטרו תום כהן. הפסנתרן הוירטואוז אנדי פלדבאו, יופיע בערב שכולו פופ-קלאסי, מחווה לשירים הגדולים של עולם המוסיקה הקלה משנות השבעים של המאה הקודמת ועד ימינו אנו: עיבודים וירטואוזיים ללהיטי להקת קווין, סרטי דיסני, הקולנוע האמריקאי, ליידי גאגא, וויטני יוסטון, שירים זוכי האירוויזיון ועוד.
במהלך הפסטיבל ינוגנו יצירות מרתקות כמו קונצ'רטו לפסנתר, הסימפוניה השלישית, הסונטות המפורסמות של בטהובן ועוד הפתעות. רביעיית קלנקה הגרמנית (Klenke-Quartett) תציג רביעיות כלי קשת של בטהובן בביצוע שהופק במיוחד עבור הפסטיבל.
את התוכנית המלאה של הפסטיבל תוכלו למצוא כאן.