הבדרן ספי ריבלין ז"ל היה אולי אחד האנשים המזוהים ביותר עם ראשון לציון, בין היתר בגלל שכיהן כחבר מועצת העיר במשך מספר שנים.
2 צפייה בגלריה
"מדהים שהוא עוד מדבר לילדים". בנותיו ונכדיו של ריבלין, צילום: אבי מועלם
"מדהים שהוא עוד מדבר לילדים". בנותיו ונכדיו של ריבלין, צילום: אבי מועלם
"מדהים שהוא עוד מדבר לילדים". בנותיו ונכדיו של ריבלין, צילום: אבי מועלם
מי ששימשו חברי מועצה לצדו נזכרים כיצד הופסקו מעת לעת הדיונים הרציניים בפרצי צחוק שגררו בדיחות והלצות ששילב. זו הסיבה שפסטיבל הצחוק על שמו ייערך לזכרו בשבוע הבא.
"קשה להסביר את החוסר", אמרו השבוע בנותיו של הבדרן, שרון וסיון. "אין יום שעובר שאנחנו לא חושבות עליו כמה פעמים".
"אנחנו ארבעה אחים וכולנו מדברים על זה שהחיים לפני מותו של אבא ואחריו שונים משמעותית", סיפרה שרון. "אני חושבת שמאז שהוא נפטר לא יצא לנו לצחוק צחוק אמיתי, כזה שהיה בלתי נשלט. צחוק כזה כבר לא חווינו מאז שהוא נפטר".
"כל ארוחת ערב רגילה איתו היתה מופע סטנדאפ גדול", הוסיפה סיון. "עכשיו הכל רגיל כזה, אנחנו פשוט חיים את החיים הרגילים".
שמו של ריבלין אמנם זוכה להנצחה מכובדת באמצעות פסטיבל הצחוק, אבל בני המשפחה דווקא נאלצו להמתין לא מעט זמן עד שההבטחה לקרוא מרכז ספורט על שמו אכן יצאה לפועל. "מלכתחילה היה רצון טוב, גם של ראש העירייה הקודם וגם של ראש העירייה הנוכחי", אמרה שרון. "שניהם מאוד אהבו והעריכו את אבא שלנו".
עם זאת, בנותיו של ריבלין סבורות שבעיר שהיתה מזוהה יותר מכל עם אחד הבדרנים הגדולים בתרבות הישראלית, יש מקום להנציח אותו יותר. "יש מקום לעשות יותר בתחום ההנצחה, למשל לקרוא רחוב על שמו, ועל זה אנחנו נמשיך להיאבק, אבל בהחלט יש רצון טוב של כל הגורמים", אמרה שרון.
לדבריה, המשפחה רוצה להנציח את שמו דווקא בתחום התרומה לקהילה והתרבות. "אחד הרעיונות הוא ליצור יחד עם הילדים בעיר משהו, כי גם היום ההומור שלו גורם לכולם לצחוק".
"מה שמאוד מרגש אותי זה שלפעמים מתקשרים מבית הספר כדי לבקש רשות להקרין פרקים של 'הבית של פיסטוק'", גילתה סיון. "הצוותים החינוכיים יודעים שהילדים שלנו הם הנכדים שלו וכדי לא לגרום לאי־נעימות מבקשים רשות להקרין. אנחנו כמובן מאשרות, אבל זה מדהים בעיניי שהוא עדיין מדבר לילדים של היום".
2 צפייה בגלריה
פרצי צחוק לא נשלטים. ריבלין, צילום: אבי מועלם
פרצי צחוק לא נשלטים. ריבלין, צילום: אבי מועלם
פרצי צחוק לא נשלטים. ריבלין, צילום: אבי מועלם
בשבוע הבא ייצא לדרך פסטיבל הצחוק על שמו של ריבלין, שכבר הפך למסורת עירונית, ויפגיש אמנים ותיקים וחדשים על במה אחת בעיר שבה גדל. גם בנותיו ממשיכות להתגורר כיום בעיר בשכונת נחלת יהודה.
"הפסטיבל הוא דבר מדהים", אמרה שרון, "עצם זה שהילדים שלנו רואים את השלטים וצועקים 'הנה סבא' זה גורם לנו לתחושה גדולה של גאווה ושמחה. כל הכבוד למי שפועל למען האירוע, לעירייה ולרמי בז'ה, שמתאמץ לעשות את האירוע המכובד הזה".
סיון: "יש המון רגעים שאנחנו מדברות על זה שהוא בטוח היה הופך לקומדיה, סיטואציות מהחיים כמו פגישה מקרית במכולת שאם הוא היה עומד לידינו הוא היה הופך את זה לקטע הומוריסטי. חבל שהוא לא נוכח כדי ליהנות מהם".
שרון: "אנחנו נמצאים בתקופה כזו שבטח הוא היה נהנה לצחוק עליה".
אבא שלכן היה מזוהה עם הליכוד. לדעתכן היה אוהב את מה שהוא רואה כיום במפלגה?
שרון: "תמיד היתה לו ביקורת ואני מאמינה שהיה נשאר נאמן לדרך הזו. תמיד היו אנשים שהוא יותר התחבר אליהם וכאלה שפחות, אבל אני חושבת שגם היום הוא היה מעורב ותורם ואכפת היה לו ממה שיקרה".
צוחקים מכל הלב
פסטיבל הקומדיה וההומור ייערך בשבוע הבא (18 עד 23 במרץ) בראשון לציון ובמסגרתו תתקיים שורה של מופעים מעולם הבידור והמוזיקה, כולל הצגה מצחיקה בהשראת סיפור מגילת אסתר, חלק הן הפקות מיוחדות לפסטיבל.
כך למשל, דני סנדרסון יופיע על במה אחת עם הסטנדאפיסט אבי נוסבאום, תיאטרון הקאמרי יעלה מופע מחווה ליוסי בנאי, והשחקניות רבקה מיכאלי, מיקי קם, אודיה קורן וטלי אורן יופיעו בערב הומוריסטי נשי.
עוד יופיעו רמי קליינשטיין וליאור דיין, ערן זרחוביץ' ואייל קיציס, רן שריג ודנה ספקטור.
כמו כן היכל התרבות ראשון לציון יקיים באודיטוריום מרתון סרטים בכיכובו של ריבלין ז"ל, שיהיה פתוח לקהל הרחב ויכלול קלאסיקות אהובות ומוכרות לכל המשפחה.