פסטיבל ארנבת מרץ 2019 מבקש לחקור את מקומו של הגוף ואת סביבות העבודה של האמנים והקהילה העוטפים את כלים. הגוף ככלי אישי, אנושי ופוליטי, נוכח ופועל במופע ובשיחה על אודות האפשרויות לביטוי, לקרבה, ולמגע בפיסי וברוחי. הפסטיבל יציג סביבות עבודה שונות בהם גופים נפגשים, מעשה האמנות מתחולל ואולי כך מקבלים נופח פוליטי ומתלכדים לכדי סביבה.
3 צפייה בגלריה
סיגל ברגמן. צילום: אלי כץ
סיגל ברגמן. צילום: אלי כץ
סיגל ברגמן. צילום: אלי כץ
לצד שש בכורות של כוריאוגרפים שהשתתפו השנה בתוכנית שהות האמן של כלים, יופיעו יצירות שנוצרו ביחד עם תלמידי בתי ספר בבת ים, מופעים בשיתוף קהילות שונות ומופעי אורח. במהלך הפסטיבל חללי העבודה של כלים יפתחו לשלוש סדנאות תנועה וחימום משותף לקהל ולמציגים בכל ערב ללא עלות, כך אנו מקווים שהפסטיבל עצמו ייצר סביבת עבודה הכוללת תנועה משותפת וצפיה.
תוכנית הפסטיבל
שלישי 26.3
17:00-19:00 כוריאוגרפיה כמעשה אלכימאי סדנה בהנחיית ענת דניאלי, כוריאוגרפית ומקימה שותפה ומנהלת אמנותית של כלים. הסדנה פתוחה לכולם ובחינם.
19:00 תלמד אותי סלטה אופיר יודלביץ ותלמידי בית הספר "יעד" מציגים את פרי יצירה של שלושה חודשי עבודה משותפת. אופיר והתלמידים יעבירו ויעברו שיעור יחד עם הקהל ובסופו הם יראו אלתור קצר.
20:00 כתפיים מאת שקד מוכיח עשרים פרפורמרים יוצאי אתיופיה בכל הגילאים בשיאו של טקס חגיגת החיים. החגיגה הקהילתית הופכת מורכבת כשהיא מתקיימת בחברה המודרנית. העבודה מתחקה אחר הריקוד האתיופי המסורתי לכדי יצירת מחול, העוסקת במתחים והאתגרים המובנים בגוף המקיים חיי קהילה תוססים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "כתפיים". צילום: אורן מנשה
מתוך "כתפיים". צילום: אורן מנשה
מתוך "כתפיים". צילום: אורן מנשה
21:30ֿ מסה מאת איריס ארז חמישה אנשים נותנים לגופם להדהד את סביבתם האישית- היסטורית והקולקטיבית -עכשווית.
רביעי 27.3
17:00-19:00 בין ממלכות קהילות עם כלים מרכז כלים מקדם ומפיק שלושה פרויקטים אמנותיים המשתפים פעולה עם קהילות של לא רקדנים.
הפרויקט "מעשה גיל" נוצר על ידי דליה חיימסקי ועובד עם אוכלוסיית קשישים וקשישות בתהליך יצירה משותף, הפרויקט "מבט הדדי" נוצר על ידי שירי טייכר לאנשים עם מוגבלויות ראיה והפרויקט "כלי עבודה" נוצר על ידי קים טייטלבאום ומורן אברג׳ל יצחקי בשיתוף קהילת אנשים עם אתגור שכלי התפתחותי. באירוע שיח זה יתקיים פרפורמנס ודיון בפרקטיקות העבודה של האמנות בקהילות וכיצד זו יכולה לייצר שינוי תודעתי וחברתי.
19ֿ:00-19:40 חימום משותף עם קבוצת כלי עבודה. החימום מתאים לכל הרמות והגילאים.
20:00 פעימה שניה מאת קים טייטלבאום ומורן אברג'ל יצחקי. הפרויקט מבקש להכיר את מרחב הסטודיו לקבוצה של אנשים בעלי אתגור מנטלי התפתחותי כמרחב בו סוגים רבים של התנהגויות הם לגיטימיים.
חמישי 28.3
17:00-19:00 Staging the truth סדנה בהנחיית שרון צוקרמן ויזר, ראשת התכנית לכוריאוגרפיה בכלים. הסדנה פתוחה לכולם ובחינם, רצוי להגיע עם בגדים נוחים.
19:00-19:40 חימום פתוח לקהל עם שירה אביתר והרקדנים.
20:00 מופע אורח ביכורים מקבץ התנסויות, תוצרים מתהליכי עבודה ועבודות שבדרך בחממת היצירה של התכנית לכוריאוגרפיה בכלים.
21:30 Making sense מאת שירה אביתר עבודה שהיא הצלבה ומפגש, תוצר לוואי של יצירה, עבודה המתבוננת בכוריאוגרפיה של התהליך היצירתי.
22:00, 24:00, 02:00 שעה אבודה - לילה בתוך המוזיאון מאת תמי לבוביץ הקהל מוזמן להיכנס אל האזור האפל שמתרחש במעבר משעון החורף לשעון הקיץ. סביב ובתוך השעה החריגה, הנעלמת, נבנים ומתפרקים דימויי המופע.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל מחול ארנבת מרץ. צילום: יאיר מיוחס
פסטיבל מחול ארנבת מרץ. צילום: יאיר מיוחס
פסטיבל מחול ארנבת מרץ. צילום: יאיר מיוחס
שישי 29.3
11:00-11:40 חימום פתוח לקהל עם ענת דניאלי.
12:00-14:00 אירוע שיח: כלים כסביבות עבודה - מרכז כלים חוגג השנה עשור ושואל כיצד נוצרות סביבות עבודה משותפות.
14:00 עשתורת מאת קים טייטלבאום ומורן אברג'ל יצחקי - עַשְׁתוֹרת האלה הגדולה, שנודעה בהתחלה כאִינַנַה ולאחר מכן כעִשְׁתָּר או אִשְׁתָּר שמרה על כוחה בכל רחבי המזרח התיכון הקדום, ערש הציביליזציה, מראשית התקופה ההיסטורית של 3000 לפני הספירה. בכל מקום שעבדו אותה, ניצבה זונה מקודשת בלב הפולחן הדתי. בעזרת כניסה למצבי הטרנס היו מופקדות על שמירת ערוצים פתוחים בין היחיד, הקבוצה והכוח הקוסמי.
15:00 מסיבת חגיגה למרכז כלים ולארנבת מרץ המקבלת את השבת.
שבת 30.3
12:00 עלילות חומית יצירה בימתית מאת רות קנר המבוססת על סיפור על נמלה מאת ס. יזהר, המסופר יחדיו, שחקנים וצופעים-פעילים. המופע מתאים לגילאי 5-8.
19:00 חימום פתוח לקהל עם אסף אהרונסון.
20:00 בהילוך ידני מאת ובביצוע סיגל ברגמן הופעה שהיא גם הרצאה וסדנה, על הדרך בה קשב לגוף יכול לעזור להשתחרר מאוטומט פיזי ומחשבתי.
21:30 אי ההתחוללות מאת מיכל אגסי העבודה חוקרת, משהה וממחישה את המושג האקזוטיקה והאופן בו ההמצאות באחרות היא נפיצה ועלולה להעיד על מקומו המפוקפק של הרצון לעונג בעולמנו המודרני.
ראשון 31.3
17:00-19:00 ככה סתם ביד המקרה סדנה בהנחיית יאיר ורדי. הסדנה פתוחה לכולם ובחינם.
19:00-19:40 חימום פתוח לקהל עם משה שכטר אבשלום.
20:00 ROUTES מאת BODHI PROJECT היצירה מפנה את תשומת לבנו למסע מרובה מסלולים מאוכלסים. שישה אנשים/רקדנים/פרפורמרים, מתנגדים באופן תמידי לכוח הכבידה, ומוצאים אסטרטגיות שונות של שיתוף פעולה המאפשרות להם לצלוח את האתגרים והמסע במסלולים שונים אלו.
לפרטים נוספים אודות המופעים ולרכישת כרטיסים לחץ כאן.