פסטיבל צוללן הוא פסטיבל שנתי, שמאגד מופעי מחול ופרפורמנס בעלי קול בולט וייחודי מהארץ ומחו"ל, לצד שורה של הרצאות, אירועי שיח וסדנאות. הפסטיבל נמשך שלושה שבועות גדושים, ומתקיים במגוון חללים ברחבי תל אביב-יפו וסביבתה, כאשר הפעם מופעי הפתיחה יתקיימו בבת ים.
פסטיבל צוללן מקדם מחול שנוצר עם מחשבה וחזון, ומקיים קשר בין המקומי והעולמי, ובין הבמה לבין המתרחש מחוצה לה. כמו בשש מהדורותיו הקודמות, גם השנה, יחשוף הפסטיבל את הקהל הישראלי בבכורה ליוצרים עכשוויים ומובילים, אשר כובשים ממש ברגעים אלה את במות העולם וקוטפים פרסים, זאת לצד בכורות של יוצרים מובילים מישראל.
2 צפייה בגלריה
יצירתה של לילך ליבנה. צילום: אייל אביגיב
יצירתה של לילך ליבנה. צילום: אייל אביגיב
יצירתה של לילך ליבנה. צילום: אייל אביגיב
נושא הפסטיבל השנה הוא ה"היפסטריה" היא הרגע שבו הדור מתעורר ומבין את הנקודה הקריטית שבה העולם נמצא. זהו רגע של דור שנודע עד כה באדישותו, ולפתע המגמה העכשווית שלו היא בחינה של התארגנות מחדש, שמתחילה בעשייה של "היסטריזציה" למציאות החיים המוכרת לו. אנו מפנים שאלות להורינו ולמקורות הסמכות שהכתיבו את חיינו, ומציפים באמצעים המועדפים עלינו את החרדות לקיומו של כל היקר ללבנו.
לצד המופעים שיתרכזו בתל אביב, נודד השנה הפסטיבל גם למוזאוני בת ים, שם תוכלו לחזות במופע הפתיחה שהוא מפגש פסגה של מותגי הפרפורמנס החזקים - ביניהם, בכורה של יצירה חדשה מאת לילך פנינה ליבנה המתרחשת במסגרת התערוכה המצליחה "המאמינים" המוצגת בימים אלה במוזיאוני בת ים. ליבנה יצרה את "הדבר" – פעולה אמנותית מתמשכת במוזיאון אשר הזמינה את הקהל להפוך לחלק מהיווצרותה, כדי לבחון איך אפשר להרחיב את המקום של האמנות בחיי הפרט. המופע ממשיך גם את נושא מחקרה של ליבנה במסגרת תנועת ה-Non-image, אשר מתמקדת בחוויה על פני הנראות. (שני 9.9, שעה 19:00)
2 צפייה בגלריה
Vincent Riebeek. photo: Karolina Miernik
Vincent Riebeek. photo: Karolina Miernik
Vincent Riebeek. photo: Karolina Miernik
עוד מופע שיוצג בבכורה הוא של היוצר והפרפורמר ההולנדי הצעיר, וינסנט ריבייק. מדובר בסדרה של שחזורים (re-enactments) של יצירות של ריבייק ושל אלמנטים ביוגרפיים שונים שלו ושל "תלמידים" בסדנה, כאשר מוסכם כי המשתתפים יכולים לבדות באופן חלקי קטעים בביוגרפיות האמנותיות שלהם. המופע יבחן את "הדברים הרבים שאנחנו בעת ובעונה אחת" — מורה ותלמיד, גורו ונוכל, ואת הריבוי שצופנת בתוכה הזהות של האדם היחיד. (שני 9.9, שעה 21:30; רביעי 11.9, שעה 20:00)
רקדן המחול ומעצב האופנה הישראלי, ערן שני, חוזר לבמה עם יצירה שמטשטשת את הגבולות בין גוף לחלל, בין פרקטי לאבסורדי ובין יצירה להריסה, שמעמידה מעין ניסוי שנע על הציר שבין החד-פעמיות שבמופע לבין יצירת אופנה עילית. (שלישי 10.9, שעה 20:30)
לפרטים אודות כל המופעים ורכישת כרטיסים www.diverfestival.com.