מזג האוויר הנעים שבחוץ ושבוע החופש שלפניינו הופך את סוכות 2019 לחג המוזיקה. מה מחכה לכם ברחבי הארץ?
פסטיבל שרים בסוכות, רחובות. 15-17.10
כמיטב המסורת, גם השנה בחול המועד סוכות, תקיים עיריית רחובות באמצעות החברה העירונית את פסטיבל "שרים בסוכות". השנה ייפתח הפסטיבל באירוע מוזיקלי חגיגי ומיוחד בהיכל התרבות, "מרב אהבה" האירוע שיתקיים ב-15.10, בשעה 20:30, הינו ערב מחווה ליוסי בנאי ז"ל, גדול שחקני ישראל, בשילוב שירי "הגשש החיוור" פרי עטו, ובהשתתפות אמנים רבים: נתן דטנר, ישראל גוריון, אורי בנאי, שלמה בראבא, דביר בנדק, אלון אופיר, עדי כהן, חן כהן/עידו רוזנברג, נעה אסנר ותמר שם אור. כרטיסים למופע ניתן לרכוש במחיר סמלי, (50 שקלים לכרטיס) . ביום שלישי, ה-16.10, בשעה 20:00, הציבור מוזמן לרחבת העיריה - מופע זמר של "צמד רעים", ולאחריהם יעלה הזמר דודו פישר. הכניסה חופשית. ביום רביעי, ה-17.10, בשעה 20:00, הזמרת ורדינה כהן תופיע עם בנה קשת בן זאב בשירים מוכרים ואהובים, ולאחריהם יעלה וינעל את הפסטיבל הזמר קובי אפללו במיטב שיריו. הכניסה חופשית.
פסטיבל מוזות, שוהם. 15-17.10
פסטיבל "מוזות בשוהם" חוגג את שנתו ה-19, ומביא מפגשים מסקרנים והופעות מוזיקליות של סאבלימינל, הדג נחש, אריאל זילבר, היווניה, אלון אולארצ'יק, אפרים שמיר ועוד. הפסטיבל שיתקיים השנה לראשונה במתכונת של פסטיבל רחוב יפתח בערב התרמה חגיגי ומיוחד לפרויקט "בית לחיים", להקמת בית לצעירים תושבי שוהם עם צרכים מיוחדים. הכניסה למופעים חופשית.
5 צפייה בגלריה
צילום: אוהד רומנו, יח"צ
צילום: אוהד רומנו, יח"צ
צילום: אוהד רומנו, יח"צ
פסטיבל המוזיקה ראשון לציון, 14-19.10
פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון מתהדר בשם פסטיבל המוזיקה הגדול של ישראל ומציע שישה ימים של מיטב האמנים בשיתופי פעולה והפקות מקור. על הבמות השונות יוכל הקהל ליהנות ממופע החוגג 40 שנה ללהקת גזוז, עם דני סנדרסון ומגוון מוזיקאים אורחים, ישי ריבו ונתן גושן, חוה אלברשטיין ושלומי שבן, מוש בן ארי, שרית חדד, נסרין קדרי, אתניקס ועוד. חלק מהמופעים בתשלום וחלקם בכניסה חופשית.
פסטיבל התמר, מצדה. 14-18.10
מידי שנה פסטיבל התמר מבריק בשיתופי פעולה ובהפקות מקור שמהוות השראה וחיבורים יוצאי דופן במוזיקה הישראלית. השנה, לרגל חגיגות ה-20, יתקיים הפסטיבל במתכונת מורחבת של ארבעה ימים ולצד שיתופי הפעולה הבלתי נשכחים, יתקיימו הפקות מקור ייחודיות.
5 צפייה בגלריה
רדיו בלה בלה. צילום: אורית פניני
רדיו בלה בלה. צילום: אורית פניני
רדיו בלה בלה. צילום: אורית פניני
בערב הראשון - 'רדיו בלה בלה', אלבום המופת יעלה לראשונה אי פעם על הבמה כאופרת רוק מרהיבה ובסטנדרטים בינלאומיים, בביצוע החברים של נטאשה ואורחים מפתיעים. בערב השני – ערב מחווה ליצירתו של שלום חנוך, בהשתתפות נבחרת אמנים שיבצעו פרשנות ללהיטיו הגדולים ביותר. לסיום סוחף לערב יעלה שלום חנוך לביצוע מיטב שיריו. בערב השלישי - שילוב של המוזיקה הישראלית החדשה עם עומר אדם, בניה ברבי וישי ריבו. במהלך הערב יבצעו עומר וישי שני שירים יחד בשיתוף פעולה ראשון על הבמה. בערב הרביעי - "מרעידים את המדבר" במסיבת יום ההולדת של הפסטיבל, עם: פול טראנק, טונה עם רביד פלוטניק (נצ'י נצ') ביחד ולחוד ודיג'יי סט מיוחד של אינפקטד מאשרום אשר יארחו את האמן האלקטרוני BLISS. רק פעם בשנה ובלעדי לפסטיבל התמר, יתקיימו לאור זריחה מופעים מיוחדים בנוף עוצר נשימה על פסגת המצדה. השנה יתארחו ברי סחרוף, שלומי שבן אסף אמדורסקי ויעל קראוס שרים החלונות הגבוהים, אברהם טל עם שמעון ולוי משוטי הנבואה והתקווה 6 אשר יארחו את הדג נחש ופלד.
פסטיבל המעיינות 15-21.10
בשנתו התשיעית של פסטיבל המעיינות, לצד הפעילויות לכל המשפחה, תוכלו ליהנות מהופעות של ברי סחרוף, ישי ריבו, שלום חנוך, The Paz Band ועוד.
פסטיבל כנרת VIBES, בית גבריאל. 14-16.10
שני ערבים עם מיטב האמנים בהופעות תחת כיפת השמיים. בפסטיבל כנרת VIBES תוכלו לראות את אברהם טל, התקוה 6, אביב גפן והיהודים.
5 צפייה בגלריה
אביב גפן. צילום: שלומי פינטו
אביב גפן. צילום: שלומי פינטו
אביב גפן. צילום: שלומי פינטו
פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית. 15-17.10
המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה בשיתוף משרד התרבות והספורט מזמינים אתכם לפסטיבל שמוקדש כולו ליצירה ישראלית, עם הופעות חיות, הפקות מקור, חצרות יוצרים, תערוכת גיבורי תרבות ופעילויות לכל המשפחה. פסטיבל בנימינה מתקיים השנה בפעם החמישית, ומצדיע לשלושה גיבורי תרבות: מאיר בנאי ז"ל, דני סנדרסון וברי סחרוף. החל מהשעה עשר בבוקר ועד למופע המרכזי ישנן עשרות פעילויות בכניסה חופשית לקהל הרחב: חצרות היוצרים - אומנים מקומיים מארחים בחצרות הבתים שלהם ומוכרים את היצירה שלהם. ביום שלישי תוכלו לראות את המופע "כמה אהבה - שרים מאיר בנאי" עם ארז לב ארי, נרקיס, עידן חביב, עלמה זוהר, ערן צור, קובי אפללו, רונה קינן ורמי קלינשטיין. ביום רביעי ברי סחרוף והלהקה בהופעה חיה וביום חמישי דני סנדרסון יארח את מזי כהן, קרולינה וכיתריה.
5 צפייה בגלריה
דני סנדרסון. צילום: ורדי כהנא
דני סנדרסון. צילום: ורדי כהנא
דני סנדרסון. צילום: ורדי כהנא
הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קולית, אבו גוש 18-21.10
פסטיבל אבו גוש נודע בקרב מקהלות וקהלים בארץ ובעולם בזכות התכניות המיוחדות, האווירה המיוחדת והאקוסטיקה המצוינת של הכנסיות: כנסיית קרית יערים במרום הכפר והקריפטה של הכנסייה הצלבנית במרכזו. במהלך הפסטיבל יתקיימו 10 קונצרטים בהשתתפות מקהלות, אנסמבלים קוליים ותזמורתיים בכנסייה בקרית יערים וששה קונצרטים קאמריים בקריפטה שבכנסייה הצלבנית. בין המופיעים: מקהלת הסולנים הקאמרית משטוטגרט, אנסמבל זמרות בטומי מגיאורגיה, האנסמבל הקולי החדש ועוד.
5 צפייה בגלריה
מקהלת הסולנים הקאמרית משטוטגרט. צילום: Jens Meister
מקהלת הסולנים הקאמרית משטוטגרט. צילום: Jens Meister
מקהלת הסולנים הקאמרית משטוטגרט. צילום: Jens Meister