"פסטיבל נפגשות" שיתקיים בפעם השלישית במרכז כלים בבת ים בסופ"ש הקרוב, עוסק בקשר שבין הגוף נשי לבין המרחב בפרספקטיבה פמיניסטית, ומציע לקהל מבט חדש על המרחב הגיאוגרפי, תרבותי וקהילתי.
החלל האסתטי של כלים יאכלס בימי הפסטיבל עבודות מגוונות, של יוצרות ותיקות לצד יוצרות צעירות. עבודות מרובות משתתפות לצד עבודות מינימליסטיות. יוצרות שפועלות בפריפריה לצד יוצרות שפועלות במרכז. רקדניות צעירות לצד רקדניות בגיל המבוגר. יוצרות מתחום המחול העכשווי לצד יוצרות מתחומי הפרפורמנס והוידאו. וקהלים שונים שנפגשים ומתערבבים זה בזה.
איילה פרנקל, הכוריאוגרפית שיזמה ואוצרת פסטיבל "נפגשות" הגתה אותו מתוך החוויה האישית שלה בילדותה בחוג לריקודים סלוניים שהעיר בה את התשוקה למחול אחר ביקורתי, אישי ואינדיווידואליסטי. התחושה שקוננה בה, גם כשרקדה בפרויקטים מודרניים (בת שבע) וכשהפכה לכוריאוגרפית, הייתה שהיא פועלת במרחבים שבהם יש צורך בשינוי עמוק. פסטיבל נפגשות מזמין את הקהל להיחשף לעולמן של נשים אמניות מקשת תרבותית רחבה ועשירה, ולהכיר סוגים רבים ומגוונים של נשיות, להרחיב את התפיסה שלנו כלפי נשיות, זהות, דימוי גוף ותקשורת בין אנושית ובין נשית.
יום חמישי 7.11
18:00-19:30 כנס גוף בזמן: במה לנשים בגיל השלישי. פאנל בהנחיית ענת דניאלי ובהשתתפות הכוריאוגרפית גלית ליס, יוצרות מ'סדנאות גילה', ד"ר ילי נתיב, מיכל שחק וענת שמגר.
20:00 דגה פדר ולהקת ביתא: BUG - מופע מחול.
1 צפייה בגלריה
דגה פדר ולהקת ביתא. צילום: יואל חיות
דגה פדר ולהקת ביתא. צילום: יואל חיות
דגה פדר ולהקת ביתא. צילום: יואל חיות
יום שישי 8.11
12:00 ענת שמגר ודן וינשטיין - מופע רב תחומי של מחול ומוזיקה: נופים חצוייםֿ. תהליך יצירה שנבנה על בסיס תקשורת בין יוצרים מתחומים שונים שחוברים יחד. דרך שאלות ופעולות משותפות, ובניית "אמון" הדדי הם עוקבים ושוזרים קולות שונים ל"אחד".
13:00 נופר סלע: פני שטח - מופע פרפורמנס. היצירה מזמינה אתכם לפגוש את ארץ ישראל בדמות אישה. לארץ יש כמה שאלות לשאול אתכם. מה יקרה כשתענו לה?
14:30 איילה פרנקל: TRANS(FOR)MANCE - בכורה במחול. איילה ממשיכה לחקור כיצד תכנים פמיניסטיים יכולים להיבחן דרך עין כוריאוגרפית, והפעם היא מרחיבה את המחקר המגדרי למפגש עם שני רקדנים-גברים. מתוך נקודת המפגש בין כוריאוגרפיה ומחשבה פמינסיטית לבין שני רקדנים גברים יוצרת על הבמה 'מעבדת מגדר'. המופע מערער על נרטיבים גבריים מקומיים מקובלים ועל דואטים גבריים בתחום המחול בפרט, ומציע התבוננות מחודשת על האופן בו גברים רוקדים יחד, ורוקדים את עצמם למול קהל.
15:30 גסטון אוסיריס: סדנת ווגינג. ווג או ווגינג הינו סגנון מחול שהתפתח בסוף שנות ה-80 בסצנת הנשפים (Ballroom) הלהטב''ית בהארלם ארה''ב, ונרקד בעיקר על ידי מלכות דראג אפרו אמריקאיות ולטיניות וגברים הומוסקסואליים. סגנון זה לקח את השראתו מהירוגליפים מצריים ומדימויים מפורסמים מירחון האופנה ווג (Vogue) שמשם גם לקוח שמו של הסגנון. הסגנון הוצג לראשונה בסרט הקאלט 'פריז בוערת' ולאחר מכן בשירה של מדונה 'Vogue'. ווגינג הוא סגנון ריקוד המפתח את זהות האדם הרוקד אותו, הווגינג מעניק אהבה, ביטחון עצמי וחופש להיות מי שאת/ה.
שבת 9.11
19:00 סמינר הקיבוצים מתארח: יצירות וידאו פמיניסטיות של סטודנטיות בהנחיית שחר מרקוס.
20:00 עדי שילדן: חייכת אלי פתאום - בכורה במחול.
21:30 יולי קובבסיאן: חתיכות - בכורה במחול.
פסטיבל נפגשות. 7-9.11.19. מרכז כלים, בת ים. לרכישת כרטיסים.