תעסוקה, תעסוקה, תעסוקה. כך ניתן להגדיר את התוכנית החדשה שתפתח במכללה הטכנולוגית באר שבע בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"א), ובמסגרתה יוכלו הנדסאי כימיה והנדסאי מכונות לעבוד בשכר במקביל ללימודים בתעשיה שבה הם אמורים להשתלב. המסלול שייפתח בחודש נובמבר 2020, וההרשמה אליו נמצאת בעיצומה, יקנה ללומדים ניסיון מעשי, יחזק אותם במהלך חיפוש עבודה, ואף יאפשר להם להשתלב במקום העבודה שבו ביצעו את ההתנסות.

4 צפייה בגלריה
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
(צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית באר שבע)

המכללה הטכנולוגית באר שבע נחשבת לאחת הוותיקות והמובילות בתחום הההכשרות לתעשיה הטכנולוגית בישראל כבר 60 שנה. המסלול החדש שאותו היא מציעה, מהווה חלק מהתוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים של משרד העבודה והרווחה בשיתוף עם מה"ט, ג'וינט ישראל, תב"ת, קרן עזריאלי ועמותת צורים. בכך היא מבקשת לבסס ולמסד מסלולי הכשרה טכנולוגית עדכניים המתאימים לעולם התעסוקה המשתנה, ולעודד שילוב מהיר של סטודנטים במקצועות טכנולוגיים נדרשים בתעשיה.
התוכנית תופעל במהלך שנות הלימודים תשפ"א ותשפ"ב, והתלמידים שיתקבלו אליה ירכשו השכלה טכנולוגית עדכנית ומותאמת לצרכי התעשיה. כחלק משלים, יצא קול קורא למעסיקים להשתלב בתוכנית. המעסיקים מעורבים במיון ובגיוס קהל המועמדים, ובשילוב הסטודנטים במערך העובדים לצורך קבלת הנדסאי איכותי המתאים לדרישות המערכת.

4 צפייה בגלריה
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
יריד תעסוקה במכללה הטכנולוגית באר שבע
(צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית באר שבע)

החל מהסמסטר השני, ישולבו הלימודים עם חונכות בשכר אצל המעסיקים המובילים במשק. העבודה תתפרס על פני יום אחד בשבוע בסמסטר ב' של שנה א', ותתרחב להיקף של יומיים בשבוע במהלך הקיץ ובשנת הלימודים השניה. החונכות מהווה תחליף לפרויקט גמר, כאשר על הסטודנט לכתוב דו"ח על ההתנסות המעשית ולהציגו בפני ועדה בוחנת.
השילוב החדשני, שייצא לפועל בשש מכללות טכנולוגיות בלבד, יאפשר לסטודנטים ליהנות מרכישת ידע מקצועי מתקדם לצד ניסיון תעסוקתי איכותי בטווח זמן של שנתיים בלבד, וייצור עבורם יתרון משמעותי בעת קבלת הדיפלומה ויציאתם לשוק העבודה. המכללה תעמיד לרשות הלומדים גם מעטפת תמיכה רחבה, שתכלול ליווי אישי של רכז פרט, מערך סיוע לימודי, סדנאות למידה, מלגות ומענקי מחייה לכל תקופת הלימודים , וכן שירות הכוונה תעסוקתית לבוגרים.

4 צפייה בגלריה
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
(צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית באר שבע)

הטמעת התוכנית הלאומית מצטרפת לשורה של הישגים הנרשמים לזכות המכללה הטכנולוגית באר שבע, בהיותה חוד החנית של ענף ההכשרות הטכנולוגיות בישראל. צעד זה צפוי לתרום רבות לחיזוק הקשר בין מוסדות הלימוד לבין התעשייה, ולהוות אבן דרך בהשבחת ההון האנושי בתחומי התעשייה בדרום. מדובר בפרויקט חשוב ומחולל שינוי במימון המדינה וגופים פילנתרופיים, שייתן מענה לצורך הגדל בכוח אדם מקצועי בעולם טכנולוגי משתנה.
"המסלול מותאם לאוכלוסיה הרואה את עתידתה בתעשיה ומבקשת להבטיח לעצמה גם תעסוקה לאחר הלימודים. אנחנו יוצרים עבורם את הפלטפורמה הנכונה והמתאימה שבה הם יוכלו לקבל דיפלומת הנדסאי מכונות או כימיה ולצאת לשוק העבודה עם ניסיון – מדד שהוא קריטי בעת קבלה לעבודה – להכיר מעשית את התחום שאותו הם לומדים וגם לקבל על כך שכר. הניסיון שירכשו הלומדים בחברות הגדולות יצמצם את הנתק שיש לרוב בין סיום הלימודים לבין מציאת עבודה, וגם יפתח להם דלתות כאשר יוכיחו את עצמם בלימודים וגם בפעילות מעשית", אומרים במכללה.
לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן.