פיאסצקי-מורג (33), עובדת הייטק ובעבר בעלת חנות בגדי ווינטאג' אינטרנטית, נשואה לדרור ואם לנטע. סיעת יחיד באופוזיציה, ולראשונה חברת מועצה. תחת הנהגתה נשבר תקדים היסטורי כשמרצ וש"ס איחדו כוחות מאחורי אלי יריב, כשהתמודד על ראשות העירייה מול בכר והפסיד. היא בוגרת 'חשמונאים' ובעבר שחקנית כדורעף. בעלה הוא מזכל מרצ לשעבר וכיום חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית, "השריטה שלי היא נעליים", היא אומרת, ומציגה את ארונה המכיל 149 זוגות נעלים.
לפוליטיקה הגיעה בבחירות לכנסת ב-2013. "תמיד היו לי דעות ברורות, הורי פעילי שמאל, ראשוני המפגינים לצאת מלבנון, אבל אף פעם לא הייתי חברת מפלגה". את השינוי יצר בנה של זהבה גלאון, שעשה בינה לבין אמו הכרות. "יום למחרת כשהתקשר ואמר: 'אמא שלי רוצה שתרוצי מטעם המפלגה בבת ים', חשבתי שזו בדיחה. לא היה סניף פעיל בבת ים, ובעשור האחרון לא הייתה נוכחות של מרצ במועצת העירייה. מפה לשם היו שלטים שלי תלויים במצבה".
1 צפייה בגלריה
פיאצקי-מורג: "המחשבה שבגלל שאני מרצ אני נגד דת לא נכונה"
פיאצקי-מורג: "המחשבה שבגלל שאני מרצ אני נגד דת לא נכונה"
פיאצקי-מורג: "המחשבה שבגלל שאני מרצ אני נגד דת לא נכונה"
בימים בהם הכינוי 'שמאלני' נחשב בושה, היא נושאת בגאווה את הדגל. "מרצ הוא מותג שלא היה קל למכור בבת ים, אבל אף פעם לא התביישתי בו. אין מה להתבייש בשאיפה לצדק, שלום, שוויון, טוהר מידות. רוב האנשים מזדהים עם הערכים האלה. אולי לא ברמה מדינית, אבל כן ברמה החברתית. אני לא הולכת לחלק את בת ים ולהחזיר אותה לפלסטינאים. באתי להציג לאנשים שמאל חברתי וסביבתי והצלחתי".
הדתיים צריכים לחשוש ממך?
"ממש לא. אני מוצאת עצמי היום עוזרת לבתי כנסת. אני מכבדת כל אדם ואעזור גם לש"ס אם יהיה עוול נגדם. המחשבה שבגלל שאני מרצ אני נגד דת לא נכונה. חשוב לי חופש דת וחופש מדת ולא איכפת לי מה יש לאדם על הראש. גם המאבק שלי לתחבורה ציבורית בשבת הוא מאבק חברתי ולא ביני לבין בורא עולם".
היא ידועה כחברת מועצה לוחמנית שצועקת לעיתים קרובות. "יש לי קול ונוכחות, והוא מצליח להתעלות על עצמו כשאני רואה דברים כמו הצבעות והצעות לסדר שמתקבלות בלי מחשבה או דיון. לפעמים אני לא מאמינה למה שאני שומעת".
את מרגישה זלזול בחברי אופוזיציה?
"לצערי לרוב מתייחסים כאילו דעתנו לא נחשבת, למרות שאנחנו שומרי סף ראשונים בדמוקרטיה".
היא חברה בוועדות שונות, "הוועדות החברתיות שבהם הנושאים קריטיים ומהותיים", ורק בוועדה
למאבק בנגע הסמים היא נחשבת עוף מוזר, "כי אני בעד לגליזציה", היא מגחכת.
כעת היא חושפת לראשונה שקיבלה פעמיים הצעות לסגנית ראש עירייה וויתרה. "בהתחלה הציע לי לחיאני כדי לשבור גוש חוסם ולא הסכמתי. בפעם השנייה בכר הציע שאכנס, ונהיה שלוש סגניות (יחד עם פרון וגנין) ובלי דתיים. הופעלו עליי המון לחצים והחלטתי שלא".
למה?
"כי מי שהמליך את בכר הוא אותו לחיאני שהודה בדברים פליליים והורשע עם קלון. רציתי להילחם במערכת הזו. בינתיים נוח לי באופוזיציה".
התפקיד היחיד שיספק אותך הוא ראש עירייה?
"מגיעות אלי פניות רבות להתמודד לראשות עירייה. כולם רוצים משהו חדש ונקי. כזה שמייצג את התושבים. אני שוקלת את הנושא בחיוב".
מה דעתך על איחוד?
"אני נגד כי מגיע לעיר שלנו להתאושש. מגיע לנו צ'אנס. איחוד הוא בלתי הפיך. לא באים לשקם אותנו. צריך לתת לנו צ'אנס להחליף הנהגה. צריך משהו חדש שיהפוך את הקערה על פיה".
אי אפשר לסיים בלי להזכיר את תביעת הדיבה שהגיש נגדה ראש העירייה , "להשקפתי ניסיון השתקה ברור, נגיע לבית משפט ושם הדברים יובררו".