שלושה חברי מועצה בבת ים, בהם סגנית ראש העירייה אירנה גנין, מתנגדים להצעת החוק בנושא המרכולים וטוענים לפגיעה בסטטוס־קוו.
"אנו, סגני ראשי ערים וחברי מועצות העיר מטעם 'ישראל ביתנו', מתנגדים בכל תוקף להצעת חוק המרכולים ולתיקון דיני הרשויות המקומיות. הצעת חוק זו משנה באופן דרמטי את הסטטוס־קוו במטרה לפגוע במרקם החיים של התושבים החילוניים, ולאלץ אותם לחיות תחת כפייה דתית". זה לשון המכתב שנשלח לשר הפנים אריה דרעי.
2 צפייה בגלריה
גנין | צילום: קובי קואנקס
גנין | צילום: קובי קואנקס
גנין | צילום: קובי קואנקס
על המכתב לדרעי חתומים חברי המועצה יבגניי אייזנשטיין ויורי יליסייב, בנוסף לסגנית ראש העירייה אירנה גנין. השלושה קוראים לנבחרי ציבור נוספים ברשויות המקומיות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להתנגד לכפייה הדתית. מוקד המשיכה העיקרי בבת ים הם מקומות הבילוי בחוף, שרובם פתוחים בשבת. אוכלוסיית העיר מתפלגת בין ציבור שומרי מסורת רחב לציבור חילוני גדול, בהם עולים רבים מחבר העמים, ולכן מדובר בהצעת חוק נפיצה.
כדי למנוע פגיעה בציבור ובבעלי העסקים, שלחה השבוע חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג (מרצ) הצעה לסדר. היא קוראת לעירייה לשמור על המצב הקיים ולהתאים את חוק העזר העירוני כך שעסקים שפועלים היום בשבת - בהם תחנות דלק, חדרי כושר ועסקים בטיילת - לא יהיו בסכנת סגירה.
2 צפייה בגלריה
דרעי | צילום: אלכס קולומויסקי
דרעי | צילום: אלכס קולומויסקי
דרעי | צילום: אלכס קולומויסקי
"המצב הנוכחי אינו עולה בקנה אחד עם נוסח חוק העזר העוסק בפתיחת עסקים בשבתות ובמועדי ישראל, והגיע הזמן לעגן אותו בחוק", מסבירה פיאסצקי־מורג. "בדומה לערים אחרות, ראוי שעסקים בבת ים שכבר פתוחים בשבתות לא יהיו חשופים לסגירתם. שינוי חוק העזר נועד להגן עליהם ועל תושבים שבוחרים לבלות את השבת בעסקים הפתוחים באיזור הים". לדבריה, "חוק המרכולים לוקח את הסמכויות שנתנה הממשלה לרשויות המקומיות, ומעניק לכל רשות אפשרות לקבוע את שעות הפתיחה של העסקים בתחומה. אם לא נקבע ונעגן בחוק את העובדות בשטח, חוק המרכולים עלול להוביל לכך שעסקים בחוף הים יישארו סגורים בסופי השבוע. אני קוראת לחברי כל הסיעות להצטרף ליוזמה שמטרתה להגן על צביון העיר".