האיחוד העתידי עם העיר תל אביב ממשיך להסעיר את בת ים. השבוע היה זה תורו של אורי בוסקילה, שהכריז לאחרונה על התמודדותו לראשות העיר, על התנגדותו למהלך בדרך מעוררת מחלוקת. בקרב מתנגדיו נשמעה ביקורת כי מדובר בקמפיין בעל ניחוח גזעני.
"בת ים לא תהפוך לדרום תל אביב", זאת כותרת ה'פוסט' אותו פרסם בוסקילה בחשבון הפייסבוק שלו, שמזמין תושבים לכנס ביום שני הקרוב תחת אותה כותרת. את המסר ליוותה תמונה ובה נראה בחור כהה עור.
"הכנס יתמקד בנושא הסכנות הטמונות בתוכנית איחוד העיר בת ים עם העיר תל אביב-יפו", נכתב שם. "ביניהן החשש מפני הגירה של מסתננים מדרום תל אביב שבמקרה של איחוד, הגישה אל בת ים תהיה הרבה יותר נוחה וקורצת עבורם".
אבי אריה, יו"ר התנועה לאיחוד המטרופולין שתומכת באיחוד, אמר: "אני מציע לחבר המועצה בוסקילה לעסוק בבעיות האמיתיות של העיר בת ים - הארנונה הגבוהה, השירות לתושב הלוקה בחסר, ההזנחה, הלכלוך, ולא לעסוק בהסתה נגד אוכלוסיות כאלה ואחרות בישראל.
"אין כל קשר בין תופעת המסתננים לבין בת ים. אם המסתננים היו רואים את בת ים כעיר אטרקטיבית למגורים הם היו מגיעים לכאן כבר לפני עשור".
בתגובה אמר השבוע בוסקילה: "בעיניי האיחוד הזה יהיה קטסטרופה לעיר בת ים ואני יוצא נגד האיחוד בכל כוחי ממספר טעמים. בין היתר ולא רק, הינו הטעם שמה שמדינת ישראל לא מצליחה לספוג בנוגע לבעיית המהגרים ומבקשי המקלט, יבוא על חשבונה וביטחונה של בת ים ברמה המוניציפלית.
"יש פה אמירה נורא ברורה שאני לא רוצה שהבעיה שקיימת כיום בדרום תל אביב תהפוך לבעיה שלנו", הוא הוסיף. "בין היתר, המשמעות של האיחוד הוא להפוך את בת ים לחצר האחורית של דרום תל אביב, וזה מה שיקרה כשהיא תתנהל תחת רון חולדאי, ללא ראש עיר משלה.
"זו תהיה המציאות. להכפיש את שמי, כאילו אני גזען, זה קטן. מי שמכיר אותי יודע שאינני כזה".