לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו ב־30 באוקטובר, ביקשנו מהמתמודדים השונים לענות על השאלות הבוערות באמת שעומדות על הפרק, ואלה הן:
- מהי עמדתכם בנושא האיחוד הצפוי עם תל אביב?
- כיצד ניתן לצמצם את הפער בין השכונות לחלון הראווה של העיר, הטיילת?
- איך בכוונתך לפעול בנושא התברואה וטיפוח העיר?
- בת ים היא אחת הערים המבוגרות בארץ. כיצד ניתן לעודד הגירת צעירים?
- בעבר עלה שמה של בת ים בהקשר של שחיתות פוליטית. כיצד תשפרו את תדמיתה?
- אם יהיה סיבוב שני לאיזה מועמד תתנו את תמיכתכם?
11 צפייה בגלריה
רובין. מרגיש שיש לו את הכוח | צילום מתוך הפייסבוק
רובין. מרגיש שיש לו את הכוח | צילום מתוך הפייסבוק
רובין. מרגיש שיש לו את הכוח | צילום מתוך הפייסבוק
פורום תושבי בת ים: צביקה רובין 1. ייתכן שהעיר כבר חתמה על הסכמה לאיחוד ולא מעדכנים אותנו (את זה נדע לאחר הבחירות). באופן כללי אני חושב שזה לא מוסרי להתמודד לראשות כדי למסור את העיר ולכן אני מתנגד לאיחוד. אם יתברר כשאבחר שהאיחוד הוא עובדה מוגמרת אני אלחם על זכויות התושבים באיחוד הזה. לא נהפוך לחצר האחורית של תל אביב.
2. בכוונתי לחלק את בת ים לשישה רובעים ובכל רובע יהיה אחראי, שייתן יחס אישי לתושבי הרובע שבאחריותו.
3. בעבר הקמתי הפגנות עבור דיור בר השגה. אם אבחר לראשות העיר בכוונתי להקים מאות דירות קטנות בנות השגה עבור צעירי העיר בתחילת דרכם.
4 אני אשמור על טוהר המידות ואתנגד לכל שחיתות שהיא. עם הזמן ואחרי תקופה ארוכה של שלטון נקי, יחזור אמון התושבים בעירייה.
5. קודם כל אני מכוון ברצינות להיות אחד מהשניים שעולים לסיבוב השני. אם חלילה זה לא יקרה אני אתן לציבור התומכים בי להחליט לבד את מי הם רוצים כראש עירייה.
11 צפייה בגלריה
רפי ברנז | צילום: קובי קואנקס
רפי ברנז | צילום: קובי קואנקס
רפי ברנז | צילום: קובי קואנקס
ש"ס: רפי ברנז 1. אנו מתנגדים באופן נחרץ לאיחוד עם תל אביב. בניגוד גמור לשאר חברי המועצה, מי שבאמת יכולים לפעול מול משרד הפנים לביטול האיחוד זאת רק תנועת ש"ס.
2. להוריד בהדרגה את תקציב שיפור חזות העיר מהטיילת ולהעביר בהדרגה לתוך השכונות והרחובות הפנימיים, לעשות זאת עד שנגיע למצב בו גם הטיילת וגם הרחובות הפנימיים מטופחים ונקיים. לפני חצי שנה הגשתי בקשה מיוחדת לשר האוצר בנושא.
3. אני אתמוך ואפעל באופן מיידי להגדלת תקציב כלל אגף התברואה, הן בניקיון, הן בחזות העיר, הן בהדברה והן בגינון. את התקציב ניתן לקחת מכל מחלקות העירייה חוץ מאגפי החינוך והרווחה.
4. כבר אושרה הצעתי להקצות דירות לזוגות צעירים. בכל בניין שייבנה בשכונה החדשה בדרום העיר, הקבלן יקצה שבעה אחוז מהדירות לזוגות צעירים. בנוסף, יש תוכנית מיידית שהגשתי להפעיל חוגי ג'ימבורי ללא עלות במתנ"סים העירוניים.
5 לצערי הרב הנושא הזה קשור לכל רשות מקומית, לדעתי צריך להמשיך לעבוד ברצינות ובאהבה, לחבק את הציבור ולעבוד מכל הלב. שהציבור יראה ששליחי הציבור שלו עובדים מאהבה, אז השם הטוב של העיר יבוא מאליו.
6. שאלה לא מציאותית. לא יהיה סיבוב שני.
11 צפייה בגלריה
קטיה פיאסצקי-מורג | צילום: ינאי יחיאל
קטיה פיאסצקי-מורג | צילום: ינאי יחיאל
קטיה פיאסצקי-מורג | צילום: ינאי יחיאל
מרצ: קטיה פיאסצקי־מורג 1. לצערי הנהלת העיר הנוכחית כבר חתמה על האיחוד. בהינתן שההסכם כבר חתום יש צורך בנבחרי ציבור שישימו בראש סדר העדיפויות שלהם את התושבים. בכוונתנו להגיע למו״מ מול משרדי הממשלה לקראת האיחוד ולדרוש את התנאים הטובים ביותר לתושבים.
2 אין ספק שהטיילת שלנו מדהימה ועברה תהליך נפלא, וצריך לדעת גם להגיד מילה טובה. אבל לא יעלה על הדעת שבמשך שנים משקיעים בטיילת ומזניחים באופן פושע את השכונות הפנימיות. ישנם מקומות בשכונת רמת יוסף ובמרכז העיר שהמדרכות בהם הן ממש סכנת נפשות.
גם בעמידר אנחנו צריכים להשקיע ולהפוך אותה לשכונה מובילה בעיר. הנהלת העיר יכולה להמשיך לפרסם שאנחנו עטורי פרסים בגלל שהעיר יפה. הנהלת העיר עובדת בעיקר על עצמה. על התושבים זה לא עושה רושם.
3. האשמה מתחלקת בין הנהלת עיר שלא אכפת לה לבין תושבים שלא אכפת להם. זה נכון שאנחנו התושבים מלכלכים את העיר אבל זה הלך הרוח שמגיע מלמעלה. כחברת הוועדה לאיכות הסביבה העליתי לא פעם את הצורך בפחים נוספים.
"כדי שאנחנו התושבים נשמור על הניקיון אנחנו צריכים כלים. וכמובן שזה גם עניין של חינוך. כולנו, גם מערכת החינוך וגם ההורים צריכים להירתם ולחנך את הילדים שהעיר היא הבית שלנו, וכפי שאנחנו לא מפזרים אשפה בכל הבית כך אנחנו גם לא יכולים לפזר אשפה בעיר.
4. כרגע העיר היא מקום בו אנו ישנים, אנחנו לא עובדים כאן ולא מבלים כאן. מבין כל החברות שלי אני כמעט היחידה שנשארה לגור בבת ים. בהיעדר מקומות פנאי ובילוי למבוגרים ולילדים, גם כאלו שפתוחים לקהל בשבתות, ובהיעדר תחבורה ציבורית שפועלת גם בסופי השבוע צעירים לא יגיעו לחיות כאן. עיר בלי תרבות ובלי חינוך ראוי היא לא עיר שמושכת צעירים. אם לא נייצר מקומות פנאי, בילוי ותעסוקה לצעירים אנחנו נמשיך להיות העיר הכי מבוגרת בארץ.
5. לפני חמש שנים כשנבחרתי לראשונה למועצת העיר הייתי לשון המאזניים ועל אף שהציעו לי הצעות מפתות ושכר גבוה סירבתי לשבת עם ראש עירייה שהוגש נגדו כתב אישום.
מי שיכול לשפר את התדמית הם התושבים. אני שומעת הרבה את המשפט: ״כולם מושחתים״. זה לא נכון. יש במערכת הפוליטית גם אנשים ישרים. הסטנדרטים שלנו כתושבים צריכים להיות גבוהים יותר. המינהל התקין וניקיון הכפיים הם הדבר החשוב ביותר.
6. אני אתמוך בכל מועמד שיתחייב לניקיון כפיים ולמינהל תקין ושיאפשר לנו לפעול לטובת החופש של כלל תושבי בת ים.
11 צפייה בגלריה
ירון לוי | צילום: גוטמן אלעד
ירון לוי | צילום: גוטמן אלעד
ירון לוי | צילום: גוטמן אלעד
יש עתיד: ירון לוי 1. האיחוד עם תל אביב המרחף מעל ראשנו הוא תוצאה של ניהול כושל של הנהלת העיר והעומד בראשה. ראש העירייה וחברי המועצה צריכים להסביר לתושבים למה בכלל הגענו למצב שהמדינה לא סומכת על הנהלת העיר ומצמידה לה חשב מלווה.
למעלה מ־20 שנה אותם חברי מועצה מנהלים את העיר, 20 שנה הם לא שמו לב שלבת ים יש גירעון תקציבי. הם אשמים. בנוסף, מרבית חברי המועצה אינם מכירים את התוכנית של משרד הפנים לגבי האיחוד עם תל אביב ומדובר בחזקת רב הנסתר על הגלוי. אנו נילחם לשמור על אופייה של העיר בת ים כעיר עצמאית. לא נהיה החצר האחורית של תל אביב.
2. אני גר בשכונת רמת יוסף. אני רואה ומרגיש יום־יום את ההזנחה בשכונות. עיריית בת ים צריכה להבין שהיא חייבת להשקיע גם בשכונות ולא רק בטיילת. התשובה היא הזרמת תקציבים לפיתוח השכונות.
3. נדרשים תקציבים על מנת לנקות את העיר, בצורה שתכבד אותנו, והכי חשוב זה להפסיק את העסקנות סביב הניקיון ולנהל את הנושא ביד רמה.
4. ישנן מספר דרכים בהן צריך לפעול, הדרך הראשונה נוגעת לטיפול בנושא הדיור. כאן צריך גם התערבות ממשלתית. היום בונים בבת ים בתים לעשירים בלבד.
מי יכול לקנות דירת חמישה חדרים? למי יש כסף לזה? עיריית בת ים צריכה להקצות דירות 2.5 חדרים לזוגות צעירים. כל קבלן שמבצע פרויקט פינוי־בינוי, צריך להבין שיש כאן דור צעיר שרוצה לגור ליד ההורים. אני מתכוון לפעול בנושא דיור בר השגה.
בנוסף, יש לפתח את מקומות הבילוי בעיר: כיום אין לצעירים אלטרנטיבות לחיי תרבות: אין בית קולנוע ואין פאבים. יש הרבה מה לעשות.
5. שקיפות. הכל צריך להיות גלוי לתושבים החל מצילום ישיבות המועצה שיעבור בשידור חי וברשתות החברתיות. ניקיון בעירייה וניקיון בעיר, יש להפסיק את החגיגות של העסקנים, להחליף ולרענן את הנהלת העיר.
אין עובדים לא טובים, יש מנהלים לא טובים. אחת הבעיות שיש לנו בבת ים היא שכ־70 אחוז מהתושבים לא יוצאים להצביע בבחירות. הנבחרים הקיימים יודעים להביא את המשפחות והמקורבים שלהם לקלפי. ברגע שנחדש את הנהלת העיר עם דור חדש, צעיר ונקי של מנהיגים, התדמית החיצונית שלנו תשתנה.
6. לפי הסקרים האחרונים אני המועמד המוביל, לכן התשובה ברורה, אם לא אנצח בסיבוב הראשון, אנצח בסיבוב השני.
11 צפייה בגלריה
אירנה גנין | צילום: סטודיו קשת
אירנה גנין | צילום: סטודיו קשת
אירנה גנין | צילום: סטודיו קשת
ישראל ביתנו: אירנה גנין 1. אני מתנגדת לאיחוד עם תל אביב. במקום האיחוד יש לשפר את מצבה הכלכלי של העיר. בת ים צריכה להישאר בת ים.
2. אין פערים. בכל רחבי העיר מתבצעות עבודות לרווחת התושבים, בהתאם לתכנית העירייה. זה מתבטא בשיקום הפארקים העירוניים, מגרשי משחקים ומגרשי ספורט קיימים ובהקמת מגרשים חדשים ברחבי העיר.
3. עבודות הניקיון בעיר מתבצעות במתכונת רגילה. אך לצערי לא כל תושבי העיר שומרים על הניקיון במקומות הציבוריים. על כל אחד לדאוג לסביבתו ולשמור על רמת ניקיון נאותה. ומי שלא עומד בזה - יש להטיל עליו קנס.
4. בניית מעונות ודיור בר השגה לזוגות צעירים, הקמת מוסדות לימוד חדשים, יצירת מקומות עבודה חדשים (גם בתחום ההיי־טק). כל זה יגרום לצעירי העיר לרצות להישאר כאן ואף ימשוך צעירים נוספים לעבור לגור בבת ים.
5. בעבודתנו היומיומית אנו מוכיחים כי ניתן לפעול בהגינות וביושר למען תושבי העיר ובכך משפרים את תדמיתה של בת ים.
11 צפייה בגלריה
טל | צילום: קובי קואנקס
טל | צילום: קובי קואנקס
טל | צילום: קובי קואנקס
טל לבת ים: ויקטור טל 1 בת ים היא עיר עם אופי ומסורת והשאיפה היא לשמור עליה שתמשיך להיות כזאת. אם בחמש השנים הבאות לא נצליח לייצר מספיק הכנסות ממסחר ותעסוקה, ולא נצליח לייצר מספיק שטחים ציבורים שיצליחו לתת לתושבים מענה הולם לצורכיהם, ונמשיך להזדקק למענקי איזון, אתמוך באיחוד הוגן ומושכל.
2. טיפוח השכונות, לרבות המבנים והתשתיות הוא תוצר של שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי לציבורי. במסגרת התוכנית האסטרטגית יש לייצר תכנון רובעים עם תמריץ יזמי על מנת לחדש את המבנים ומצד שני לשנות סדרי עדיפויות ולהשקיע בתשתיות של השכונות.
3. לבנות תוכנית הסברתית לבתי הספר כדי שלפחות דור העתיד יהיה מודע לחשיבות של שמירה על הסביבה ונזקי הפסולת.
4. ראשית, להקים מוסד אקדמי (שכבר נמצא בתכנון) ולפעול ליצירת מספר גדול יותר של תוכניות בעירוב שימושים שיכללו דיור בר השגה ודירות קטנות לצעירים.
5. ממליץ לחתום בצוותא עם כל חברי המועצה על מסמך התפטרות אוטומטית במקרה של אישוש חשד לשחיתות. אמון הציבור וטוהר המידות הם מעל הכל והם הבסיס עליו פועלת המערכת הציבורית.
6. כרגע אנחנו עם הפנים לסיבוב הראשון, הכל פתוח.
11 צפייה בגלריה
דורון כהן-צמח | צילום: ט. לירון
דורון כהן-צמח | צילום: ט. לירון
דורון כהן-צמח | צילום: ט. לירון
הרשימה הדתית המאוחדת: דורון כהן־צמח 1. על בת ים להישאר עיר עצמאית. השירותים העירוניים חייבים להישאר קרובים וזמינים לתושב. כמו כן, בתל אביב רווחת בשנים האחרונות גישה אנטי מסורתית - דוכני תפילין ופעילות דתית בהפרדה אסורים. אנו כציבור דתי ומסורתי לא נוכל לחיות בעיר כזאת.
2. צמצום הפערים צריך לבוא לידי ביטוי בתוכנית חומש שבה העיר תחולק לחמישה חלקים, ובכל שנה העירייה תתמקד בשדרוג חלק אחד. קודם כל הסברה וחינוך, עם דוגמה אישית וכמובן גם אכיפה משמעותית.
3. כמנהל מרכז קהילתי יזמתי בשכונת המתנ"ס מבצעי ניקיון סביבתיים ששינו את פני השכונה. אאמץ מודל ניסיוני זה שהוכח כמוצלח לשאר חלקי העיר.
4. חובה שהעיר תמשוך צעירים. על העירייה להיות שותפה בשטחים שנותרו בידה לקידום יוזמות לבנייה מוזלת ומסובסדת לצעירים. ינתנו הקלות בנייה משמעותיות לקבלנים שיבנו דירות במתכונת מותאמת. כמו כן נבקש מהממשלה סיוע בדיור מוזל ובר השגה לצעירים.
5. רשימתנו מורכבת מאנשי עשייה ותיקים שלא דבק בהם רבב. אנו נעשה הכל כדי שעבודתינו תהיה גלויה ושקופה לתושב.
6. נפנה להתייעצויות עם רבותינו גדול הדור מרן הנאמ"ן מאזוז והאדמו"ר מביאלה והם יכריעו.
11 צפייה בגלריה
בכר. חשב מלווה? אין בעיה | צילום: קובי קואנקס
בכר. חשב מלווה? אין בעיה | צילום: קובי קואנקס
בכר. חשב מלווה? אין בעיה | צילום: קובי קואנקס
'בת ים בראש מורם': ראש העירייה, יוסי בכר
1. בת ים היא עיר עצמאית כבר 92 שנה והיא תמשיך להיות עיר עצמאית לעוד הרבה שנים קדימה. לפני כשנה וחצי חתמנו עם משרדי הפנים והאוצר על תוכנית ליציאה לעצמאות כלכלית, שתביא את בת ים ב־2022 ליציבות ולאיתנות כלכלית, מה שיוריד מהפרק אחת ולתמיד את סוגיית האיחוד.
בשנה הבאה ייפתח מתחם בתי משפט ולצדו יאוכלסו המגדלים שנבנים כיום במשרדי הייטק ומשרדים של החברות המובילות במשק. הפיתוח המואץ שאנחנו מקדמים מהווה מקור הכנסה שיניב לבת ים עוד מאות מיליונים ואת התנופה הזאת שום איחוד לא יפסיק.
2. בת ים עוברת בשנים האחרונות תנופת פיתוח והתחדשות בחלקיה השונים של העיר, בדגש על השכונות הוותיקות. בחמש השנים האחרונות שדרגנו עשרות רחובות ותיקים, שיפצנו עשרות גינות ציבוריות, הקמנו מתחמי כושר, הכשרנו חניונים חדשים שהוסיפו לעיר עוד מאות מקומות חניה.
3. עיקר העשייה שלנו היתה ותמשיך להיות ברחובותיה הוותיקים של העיר שעוברים התחדשות מאסיבית ולא בכדי הפכו את בת ים לאחת מהערים המתחדשות בישראל.
4. לצד טיפוח האוכלוסייה הבוגרת ומתן מענה לצרכים של דור המייסדים שלנו, אנחנו משקיעים רבות בצעירי העיר ובדור העתיד והדבר ניכר בהגירה החיובית לבת ים בשנים האחרונות ובחזרתם של צעירים רבים לעיר. לצד אפשרויות הבילוי והפנאי שהולכות וגדלות מדי שנה, הרחבנו גם את הפעילות התרבותית. החינוך האיכותי והמצוין של העיר בת ים מהווה גורם משיכה לזוגות צעירים רבים, כמו גם עידוד הבנייה וקידום תמ"אות שמגדילים את היצע הדיור בעיר.
5. בחמש השנים האחרונות ניתנה לי הזכות לעמוד בראש העיר שאני הכי אוהב בעולם. ביחד עם שותפיי ועובדיי הובלנו שורה ארוכה של תוכניות בחינוך ובתרבות, בהתחדשות עירונית ובנדל"ן, בתרבות ובעסקים.
חלקן כבר נראות בשטח, ואת חלקן אנו עתידים לראות בשנים הקרובות. את החזון והיעדים שהצבתי לעצמי בכוונתי להמשיך ולקדם במהלך הקדנציה הבאה שלי כראש עירייה. וכדי שנוכל להמשיך ולפתח את בת ים העיר האהובה שלנו, כדי שנוכל להמשיך ולטפח אותה למען ילדינו – ב-30.10 אני מבקש את אמונכם ואת קולכם. יוסי בכר לראשות העירייה ו'בת ים בראש מורם' למועצת העיר.
11 צפייה בגלריה
צביקה ברוט | צילום: ראובן קופיצ'נסקי
צביקה ברוט | צילום: ראובן קופיצ'נסקי
צביקה ברוט | צילום: ראובן קופיצ'נסקי
מחל: צביקה ברוט 1. בניגוד למר בכר, אני מתנגד נחרצות לאיחוד המוצע. אני תמיד מוכן לשקול הצעות טובות עבור התושבים, אבל ההצעה הנוכחית היא פשוט עסקה גרועה. כראש העירייה אני אפעל לביטולה ולא אתן יד לקידום הצעת האיחוד, ואגייס את הממשלה כדי לייצר מקורות הכנסה שיאפשרו לנו לשמור על עצמאות כלכלית ולהימנע מהצורך להתאחד עם יפו-תל אביב.
2. התוכנית המרכזית שהצגתי, בגיבוי הממשלה, היא להשקיע את מירב המאמצים בשכונות ולא רק בטיילת. רוב תושבי העיר גרים ברמת הנשיא, רמת יוסף, עמידר, שיכון ותיקים ומרכז העיר. לא רק ליד הים. הטיילת והאיזור צריכים להמשיך להיות כרטיס ביקור מרכזי שלנו אך יש להשקיע בניקיון וטיפוח השכונות, להילחם בתופעת העכברים, ולשקם את הגינות ופארקי השעשועים כדי לתת תמורה לתושבים שמשלמים ממילא מיסים גבוהים מאוד.
3. במסגרת תוכנית הניקיון אותה גיבשתי יחד עם אנשי מקצוע, אני מתכוון להכפיל את תקציב הניקיון, להוסיף פחי אשפה בכל פינת רחוב במודל שקיים בארץ ובעולם, ולהגביר את האכיפה נגד מלכלכים. אם התושבים ירגישו שראש העירייה משקיע בניקיון העיר, הם ירצו ממילא ללכלך פחות ולשמור יותר על נקיונה.
4. אם העירייה לא תתחיל לפעול למען השארת הצעירים בעיר, לבת ים לא תהיה תקומה. זה חייב להתחיל בקידום דיור בר השגה לצעירים וכבר הבאתי לבת ים את שר השיכון וסיכמנו שהממשלה תסייע לי להביא פרויקט שכזה, שיניב למעלה מ־1,400 יחידות דיור במחיר מוזל לצעירים.
שנית, יש לשפר את מערכת החינוך בכל מה שקשור לאחזקת מבנים, שיבוץ ילדים ויחס להורים מצד העירייה. שלישית, יש להחיות את העיר באמצעות הבאת יזמים שיפתחו מרכזי בילוי – במסגרת התוכנית שלי לשיקום איזור התעשיה והפיכתו למתחם הייטק, מסחר ובילוי.
5. ברגע שהנהלת העיר תתחלף, גם התדמית תשתנה. בסוף, צריך לזכור שכל המועמדים הבכירים האחרים הם מועמדים ותיקים שמתמודדים כבר עשרות שנים שוב ושוב. אחרי כל כך הרבה שנים, וכשתדמית העיר במצב בעייתי, הגיע הזמן להגיד להם תודה על מה שהם ניסו לעשות בעבר - ולהצעיד את העיר אל העתיד.
ברגע שתהיה רוח חדשה, אכפתיות וסדר עדיפויות נכון יותר, העיר תפסיק לחזור לאחור ותתקדם במהירות קדימה – והדבר ממילא ישפיע גם על תדמיתה.
6. לפי כל הסקרים האחרונים אני צפוי לעלות לסיבוב שני מול מר בכר, ושם אני צפוי לנצח אותו. כיוון שאני המועמד היחיד שיכול לנצח אותו בסיבוב השני, ורוב הציבור מעוניין בשינוי, אני לא רואה תרחיש אחר.
11 צפייה בגלריה
אלי יריב | צילום: פטריק סולל
אלי יריב | צילום: פטריק סולל
אלי יריב | צילום: פטריק סולל
בת ים אחת: אלי יריב 1. אני מתנגד למתווה הנוכחי עליו חתמה הנהלת העיר לאיחוד בת ים עם ת"א מכיוון שזה הסכם שלא טוב לתושבי בת ים. הרצון של מדינת ישראל לאיחוד בא במטרה לסיים את המשבר הקשה הקיים בעיריית בת ים אותו הובילה הנהלת העיר בשנים האחרונות.
איחוד שמגיע ממניעים כלכליים בלבד ולא במטרה להיטיב עם תושבי בת ים הוא סכנה מבחינתי. אני יודע שניתן יהיה להוציא את בת ים לתנופה חדשה באמצעות ניהול טוב יותר.
2. הכל מתחיל ונגמר בסדר העדיפויות. אני מתכוון להוביל את פיתוח השכונות לפי תוכנית סדורה ומדיניות אחידה שתסייע להתחדשות העירונית (תמ"א 38 ופינוי־בינוי) להתרחש באופן מזורז יותר כאשר המיקוד יהיה בתוך שכונות המגורים הפנימיות.
ההשקעה בחזות המבנים, התחדשות עירונית, ניקיון השכונות ופיתוח התשתיות, עתידה להעניק איכות חיים טובה יותר לתושבים תוך זמן קצר.
3. עיריית בת ים משקיעה מאמץ ומשאבים רבים כדי לנקות את כלל האזורים בעיר, אך לצערי לא מצליחה. לכן אני מתכוון להוביל שינוי בשיטת הניקיון - חלוקת לשישה רובעים ופעילות הניקיון, התחזוקה והאכיפה תתבצע ישירות מתוך השטח. בהרבה מאוד ערים ברחבי הארץ משתמשים במודל ובצורה הזו מצליחים להעניק שירותים הרבה יותר טובים לתושבים.
4. נכון, צעירי העיר הם המפתח לעתיד העיר, לכן אני מתכוון להקצות 1,500 יחידות דיור לבני העיר בת ים בהתאם לתוכנית הארצית שנקראת 'מחיר למשתכן'. בדרך הזו נוכל גם להשאיר את צעירי בת ים בעיר וגם נוכל למשוך משפחות צעירות מכל רחבי הארץ.
5. תדמית העיר נקבעת לפי הלך הרוח והתנהלות הנהלת העיר. הפתרון הנכון ביותר הוא לבחור בהנהגת עיר שקופה, אחראית וישרה שתעניק שם טוב לעיר ולתושביה.
11 צפייה בגלריה
אורי בוסקילה | צילום: קובי קואנקס
אורי בוסקילה | צילום: קובי קואנקס
אורי בוסקילה | צילום: קובי קואנקס
הבית היהודי: אורי בוסקילה 1. לא היה ולא יהיה כל איחוד עם תל אביב ולשם כך ננקוט בכל אמצעי. נעתור לבג"ץ ונמשיך בסגירת משרדי עירייה והוצאת המונים לרחובות. אנחנו עמלים ונמשיך לעמול על עבודת הסברה לתושבים על כלל המשמעויות וההיבטים הנגזרים ממהלך כזה לתושבים ועד כמה הם שליליים עבורם.
2. כפי שהתחייבתי, בכוונתי לשים על המפה את מרכז בת ים, שכונת עמידר ושכונת רמת יוסף. לא ייתכן שחלק אחד בעיר יטופח ואחר - יוזנח. דין אחד לכל חלקי העיר ושכונותיה.
3. בעיית הלכלוך תטופל על ידי הסברה, אכיפה ותגבור פעילות נקיונות העירייה בעיר. על רמת המודעות לניקיון העיר לעלות בקרב תושבי בת ים, וזאת אעשה בעזרת האמצעים לעיל, ובעזרת האמצעי הכי חשוב - דוגמה אישית.
4. כבר כשהייתי מ"מ ראש העיר בניתי "סל זוגות צעירים" שיעודד אותם להשתכן בעיר. הוא כלל מתן הנחות עבור צהרונים, חוגים, ארנונה, ועוד לפי סולם קריטריונים. אך לא זו בלבד, אלא משיכת הצעירים צריכה להתחיל כבר בעבודה מול הנוער שגדל כאן.
להיות עם הפנים לנוער, לעודד ולהגביר פעילויות עבורו ותמיכה בתנועות הנוער. להחיות את גאוות היחידה בלב צעירי בת ים שהייתה קיימת מזה שנים.
5. יש לנקות את כל הקינים, קרי להפריד הפרדה מוחלטת ולא לאפשר חדירה של נבחרי הציבור לתחומם של יזמים. העבודה מול היזמים תיעשה אך ורק על ידי גורמים מקצועיים. תפקידם של נבחרי הציבור הוא התוויית מדיניות ותו לא.
6. אין שאלה. אורי בוסקילה