במשך למעלה משבוע ניטש מאבק בין צביקה ברוט ליוסי בכר ראש העיר בת ים, על תואר המועמד לראשות העירייה מטעם מפלגת הליכוד, מאבק שטומן בתוכו הרבה כסף וכוח. אתמול הגיעה לקיצה הסאגה, בעקבות הודעתו של מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים בעיריית בת ים שמעון בוחבוט, המאשרת סופית את תמיכתו של הליכוד בברוט כמועמד מטעמה.
"הנהגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריעה סופית, על תמיכה במועמדות של ברוט לראשות עיריית בת ים", נכתב בשם הוועדה המוניציפאלית העליונה של המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית של משרד הפנים.
בכך העדיף הליכוד את מועמדותו של ברוט על פני ושל ראש העיר המכהן יוסי בכר, זאת לאחר שורת סקרים והערכות מצב שנערכו במפלגה. ברוט, יש לציין, כבר נבחר רשמית כמועמד הליכוד בחודש מאי האחרון, כאשר זכה ברוב סוחף בפריימריס של המפלגה. בכר העדיף אז להסיר את מועמדותו. במקביל העביר הליכוד את תקציב הבחירות שלו לסיעה של ברוט - מחל.
אנשי בכר טענו עד הרגע האחרון שברוט לא יקבל את תמיכת הליכוד הרשמית, ואף הציגו מכתב מטעמו של עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, ובו הוא טוען שפרסומים אלה לא עולים בקנה אחד עם החלטת וועדת ההיגוי העליונה של הליכוד האחראית על הבחירות לרשות המקומיות, שקבעה כי הליכוד לא יציג מועמד מטעמו בבחירות לראשות העיר בת ים, אלא יגיש רשימת מועמדים למועצת העיר בלבד.
בתגובה לכך פרסם שר התחבורה ישראל כץ המשמש גם כיו"ר מזכירות הליכוד מכתב בו הוא קובע כי "ברוט זוכה לתמיכת הליכוד באופן רשמי כמועמד לראשות עיריית בת ים. הסברה שהועלתה לפיה ברוט אינו מועמד מטעם המפלגה, בטעות יסודה, שכן באי כוח הסיעה חתמו על מועמדותו לאחר שזכה בבחירות הפנימיות, ועל רקע העובדה כי הוא זוכה לתמיכת שרי ממשלת הליכוד וחברי הכנסת שלה"
להבעת התמיכה הצטרף גם שר התיירות יריב לוין, וכך הוא כותב: "צביקה ברוט הוא דור שלישי בבת ים וגר בה כל חייו, כיהן בתפקידים בכירים בניהול מערכות ציבוריות בארץ ובעולם, וצבר ניסיון רב שיסייע לו לגייס את הממשלה ולהוציא אל הפועל את התכנית המקצועית שגיבש עבור בת ים".
בסביבתו של בכר סירבו להגיב לידיעה.