ספרי לי על עצמך.
שמי גלית מרקל, נשואה לעודד, אמא ל- 3 ילדים וסבתא טרייה לליאו בן החודש. אני 18 שנים מתגוררת בניו יורק. בישראל הייתי מורה כ- 15 שנה, פה בניו יורק אני מלמדת עברית בבית ספר ישראלי שלומדים בו ילדים שיש להם לפחות הורה אחד ישראלי, כך שהעברית לא זרה להם. אני נהנית מאוד לחוות את ישראל בניו יורק ורואה בישראל את המולדת שלי.
2 צפייה בגלריה
הוצאת צמרת
הוצאת צמרת
הוצאת צמרת
(צילום: גלית מרקל)
האם כתיבה תמיד הייתה חלק מחייך? כתיבה תמיד הייתה הצד החזק שלי, נהניתי לכתוב למגירה.
מאין הגיע הרעיון לספר? הרעיון של הספר הגיע מתסכול אצלי, שהילדים שלי מדברים אנגלית ואמא שלי לא יודעת אנגלית, אז אומנם הם דיברו איתה בעברית, אבל מחסום השפה יצר אצל אימי חוסר ביטחון מסוים. חשבתי לעצמי מה יקרה, אם היא תצטרך לקרוא להם ספר שיש בו גם מילים באנגלית. אבי שאול, נפטר בגיל צעיר וגם הוא לא ידע אנגלית והשתעשעתי עם הרעיון שהילדים שלי מטיילים איתו ומלמדים אותו אנגלית תוך כדי טיול, ובכלל הילדים יכולים ללמד את המבוגרים, בבית הספר שאני מלמדת גיליתי שיש הרבה משפחות שהסבים והסבתות לא יודעים אנגלית וכשהם מגיעים לביקור, קצת קשה לנהל שיחה שוטפת. לפני 13 שנים היינו בביקור בספארי פה בניו ג’רזי עם הילדים, הביקור היה מהנה וגיליתי שגם אני לא יודעת את כל שמות החיות באנגלית, וכתבתי את הסיפור ״ספארי באנגלית", שבו הילדים מלמדים את סבא שאול את שמות החיות באנגלית. הסיפור כתוב בחרוזים כדי שילדים קטנים יוכלו לזכור, ושמות החיות באנגלית כתובים גם בעברית, כדי שהמבוגרים או הילדים שלא יודעים לקרוא אנגלית יכולים עדיין לקרוא וליהנות. כתב היד ישב במגירה 13 שנה עד שהעזתי להוציא אותו משם.
2 צפייה בגלריה
הוצאת צמרת
הוצאת צמרת
הוצאת צמרת
(צילום: גלית מרקל)
מה הופך ספר, לספר טוב לדעתך? לדעתי ספר ילדים טוב הוא ספר שהוא גם חוויתי וגם שבזמן הקריאה ניתן ללמוד ממנו ערך מוסף. בספר שלי זה גם לימוד שמות החיות באנגלית, תכונות של החיות בטבע, יחסים נפלאים בין הדורות — הנכדים מלמדים את הסבא בסבלנות ואהבה תוך כדי טיול, וכמובן שגם מי שלא קורא אנגלית יכול לקרוא את הספר לילדים, וילדים שיודעים לקרוא עברית, אך עדיין לא למדו לקרוא אנגלית יכולים ללמוד את שמות החיות באנגלית. איורים יפים עוזרים מאוד לספר להיות טוב יותר, אביחי המאייר עשה עבודה נפלאה.
את עובדת על משהו חדש? כתבתי ספר נוסף על אותו עקרון, חוף הים באנגלית שמדבר על ביקור המשפחה בחוף הים עם סבא שאול. הרעיון להמשיך ללמד את סבא שאול אנגלית תוך ביקור והנאה בכל מיני מקומות.
יש לך מסר לקוראים? מקווה שהספר יגיע להרבה משפחות ,ומי שלא קורא אנגלית יוכל בגאווה לקרוא לילד / נכד
את הסיפור ללמוד וליהנות ביחד, זו דרך מהנה במיוחד לחשוף את הילדים לשפה האנגלית.
ספארי באנגלית הוא ספר ילדים שמחבר, ממחיש את המשכיות הדורות, ונותן דגש ובמה ללימוד השפה האנגלית.
"ספארי באנגלית" – גלית מרקל, הוצאת צמרת 2021.
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK