1 צפייה בגלריה
שלט צונאמי בחוף הים | צילום: רשות החירום הלאומית
שלט צונאמי בחוף הים | צילום: רשות החירום הלאומית
שלט צונאמי בחוף הים | צילום: רשות החירום הלאומית
זה לא מדע בדיוני ולא אירוע המתרחש רק בחופי המזרח הרחוק. האזור הגיאוגרפי שבו שוכנת ישראל, על השקע הסורי האפריקאי, מציב אותה בסיכון גבוה יחסית לרעידת אדמה, וגם מהים התיכון עשויים להתרומם גלי ענק הידועים בשם 'צונאמי'.
גלי צונאמי הם סדרה של כמה גלים ארוכים מאוד, הנוצרים בדרך כלל, עקב רעידת אדמה. כאשר הגלים נכנסים לאזור הרדוד, הם עלולים להתרומם ולפגוע בחוף בעוצמה רבה. גלי הצונאמי עלולים להגיע ברציפות ובמשך כמה שעות ארוכות, כאשר הגל הראשון אינו בהכרח הגל הגדול ביותר או זה שיגרום לפגיעה הנרחבת ביותר. במקרה צונאמי גם ערי החוף של ישראל נמצאות בסכנת הצפה.
לאן תברחו בשעת צונאמי? עיריית בת ים, בשיתוף רשות החירום הלאומית, יחלו בימים הקרובים בהצבת שלטים המתריעים על אזורי סיכון מפני צונאמי, נתיבי מילוט ואזורי כינוס. זאת על מנת לחשוף את התושבים להיתכנות של אירוע צונאמי, ולהדריך מבעוד מועד את התושבים בהנחיות כציד לנהוג, איפה אסור להיות (אזור חוף הים), נתיבי המילוט ואזור התכנסות.
השלטים מתחלקים לארבעה סוגים: שלט שמזהיר שהאזור המדובר מיועד להישטף, שלט שמכווין את הציבור למקום גבוה, שלט שמכווין את הציבור למבנה בטוח ושלט שמציין שכעת אתם נמצאים במקום בטוח.
ראש העירייה צביקה ברוט: "חשוב ביותר שבת ים, בה רצועת חוף באורך של כ- 3.5 ק"מ תהייה ערוכה לאירוע מסוג רעידת אדמה ולהשפעה המסוכנת של אירוע על גלי הים ובכלל זה תופעת של צונאמי. השילוט וההסברה מבעוד מועד הן חלק מהמענה של העירייה כיד להבטיח את היערכותו למקרה של קיצון".