גורלו המר והקפקאי של צעיר בן 35 מבת ים, מתואר בתביעה לרשלנות רפואית כפולה שהוגשה לאחרונה נגד מכון להסרת משקפיים בלייזר, ונגד קופת חולים 'מכבי שירותי בריאות'. בעקבות הניתוח טוען התובע כי ראייתו קרסה ומדי שבוע מספר משקפיו גדל בשניים.
2 צפייה בגלריה
"20 אחוזי נכות נפשית בעקבות ההליך"
"20 אחוזי נכות נפשית בעקבות ההליך"
"20 אחוזי נכות נפשית בעקבות ההליך"
(המחשה: shutterstock)
בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד רן שפירא, נטען כי הצעיר שסבל מגיל 14 מבעיות ראייה האופייניות למשפחתו, פנה בהגיעו לגיל 20 לרופא במרפאת המכון, שהציע לו לעבור ניתוח 'לאסיק' להסרת משקפיים בלייזר בשתי עיניו, וזאת, על פי הנטען, מבלי לערוך לו בדיקה רפואית ולברר את הההיסטוריה המשפחתית שלו.
לדברי פרופ' יצחק בן סירה, מומחה לרפואת עיניים, שחוות דעתו צורפה לתביעה, ניתוח כזה בגיל כה צעיר, בהינתן הרקע המשפחתי, הכולל בעיות בקרנית, וכן אלרגיות ואסתמה - מהווה "חריגה קשה מהפרקטיקה הרפואית המקובלת". כמו כן, טוען המומחה בחוות דעתו, שהרופא במכון לא ביצע מעקב אחר הצעיר לאחר הניתוח.
אך כאן, על פי התביעה, לא תמה הרשלנות בטיפול בצעיר. לדברי עו"ד שפירא, הצעיר פנה כעבור שבע שנים שוב לרופא שניתח אותו, ודיווח לו על הידרדרות בראייתו. הרופא הציע לו לעבור ניתוח מתקן בתשלום, אך הצעיר סירב.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שפירא
עו"ד שפירא
עו"ד שפירא
(צילום: אופיר הייב)
על פי התביעה, כעבור מספר שנים החלה ראייתו של התובע להידרדר באופן מבהיל, כשהוא מחליף שני מספרים בשבוע. הוא פנה על פי הנטען לקופת חולים 'מכבי', ושם ערכו לו בדיקות מקיפות, שבמהלכן עלה החשד כי הוא סובל מקריסת קרנית, מחלה שממנה סובלים גם חלק מבני משפחתו. על פי התביעה, חרף אבחנה זו, הצוות הרפואי במכבי לא הזדרז להפנות את הצעיר לניתוח מתקן, אלא הסתפק במעקב וטיפול במשחות, וכך חלפו ארבע שנים תמימות עד שלבסוף בוצע ניתוח מתקן בבית חולים 'וולפסון', שייצב את קריסת הקרנית וקיבע את מצב ראייתו. לדברי פרופ' בן סירה, אפשר היה לייצב את ראייתו בשלב מוקדם בהרבה, בטרם מחלתו עיוותה את קרניתו.
המומחה קבע לצעיר נכות בשיעור עשרה אחוזים ו־20 אחוזי נכות נפשית. בימים אלה הגיש עו"ד שפירא תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים נגד הרופא מהמכון ונגד מכבי שירותי בריאות בטענה לרשלנות רפואית.
מ'מכבי' נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה. אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".