לאחרונה החל להתבצע בבית החולים וולפסון ניתוח חדשני בשם CARTIVA לשיקום כף הרגל. את הניתוח הביא ד"ר גיל גנוט, אורטופד מומחה, רופא בכיר ביחידה לכף רגל וקרסול בבית החולים ומנתח כף רגל וקרסול.
1 צפייה בגלריה
נעלי עקב. הפתרון בדרך?
נעלי עקב. הפתרון בדרך?
נעלי עקב. הפתרון בדרך?
(צילום: pixabay)
קראו גם:
ד"ר גנוט התמחה בתחום במסגרת השתלמות באוסטרליה וכבר ביצע בהצלחה ארבעה ניתוחים, כולם על נשים, חלקן ספורטאיות. במסגרת הניתוח שמיועד למי שסובל משחיקת הסחוס בצידי כף הרגל, מוכנס שתל סינתטי חדשני שעשוי מחומר המדמה סחוס אנושי. "שחיקה בסחוס של האצבע הגדולה בכף הרגל קיימת אצל אחד מתוך 40 אנשים מעל גיל 50", מסביר ד"ר גנוט, "לרוב מדובר בספורטאים או בעלי משקל גבוה, כיוון שהאצבע הגדולה סופגת 120 אחוז ממשקל גופנו. וספציפית במקרה של נשים שהולכות על עקבים - כיוון שהן הולכות כמו ציפורים ונשענות רק על שלוש אצבעות. עד היום הטיפולים לכאבים שהוצעו היו פיזיותרפיה, מדרסים, כדורים או זריקות נגד דלקת או במקרים חריגים ניתוח, אך הניתוח הקודם היה מקבע את המפרק בצורה שמגבילה תנועה. כתוצאה מכך ספורטאים היו נפגעים ונשים לא יכלו לנעול נעלי עקב".
ובניתוח הזה?
"ראשית, הוא אורך רק חצי שעה, והמטופל משוחרר לביתו עוד באותו היום. שנית, ספורטאים יכולים לחזור לאחריו לפעילות מלאה, וחובבות נעלי עקב יכולות לחזור לנעול את הנעליים שהן אוהבות".