תושב בת ים, גמלאי של משטרת ישראל ששירת במשטרה במשך שנים רבות, ביקש מחבריו ליחידה המשטרתית שילוו לו כסף עבור הליך רפואי רגיש שהיה צפוי לעבור. כעת הם תובעים אותו ואת בת זוגו, בטענה שהם מתחמקים מהחזרת ההלוואה.
הגבר, תושב העיר בשנות השישים לחייו, שירת במשך תקופה ארוכה במשטרת ישראל, שם רכש לו חברים מהשירות המשותף, וגם לאחר פרישה של אחדים מהם לגמלאות הם המשיכו בקיום הקשר החברי והיו נפגשים מפעם לפעם, מעלים זכרונות מהשירות המשטרתי המשותף ומתרפקים על העבר.
לחבורת השוטרים הייתה גם קבוצת 'ווטסאפ' פעילה, שבאמצעותה הם היו מתקשרים ומחליפים דעות ורשמים. קבוצה זו הפכה לאחרונה לכלי שבעזרתו הצליח השוטר הבת ימי ל'עקוץ' לכאורה את חבריו לאחר שקיבל מהם אלפי שקלים.
על פי תביעה שהגישו לאחרונה חבריו של השוטר, עולה כי בדצמבר 2016 פנה אליהם השוטר באמצעות קבוצת ה'ווטסאפ' וסיפר להם שהוא אמור לעבור ניתוח מורכב בחו"ל ושהוא במצוקה כספית - ולכן עליו להיעזר באחרים על מנת לגייס את מלוא הסכום.
החברים הרגישו חובה להתגייס לטובת חברם והסכימו לסייע לו, אך במקביל גם קיבלו ממנו התחייבות כי כל סכום כסף שיועבר אליו הוא בגדר הלוואה, והוא יחזיר להם את הסכום שקיבל.
בתוך זמן קצר החברים אכן העבירו סכומים שונים שהסתכמו באלפי שקלים, אותם הפקידו בחשבון הבנק של בת זוגו של חברם השוטר.
לטענתם, עד היום הם לא קיבלו את כספם בחזרה וכל ניסיון ליצור עמו קשר על מנת לברר מה בדבר החזרת ההלוואות עלה בתוהו. בעקבות זאת התאחדו לאחרונה כמה חברים והגישו נגד השוטר ובת זוגו תביעה בסך 7,000 שקל.