מה הופך ילד למחונך או בעייתי? אם שהגיעה עם בתה בת השנתיים וחצי לביקור אצל רופאת ילדים מחליפה בקופת חולים 'מכבי' בעיר, גילתה שיש מי שעדיין חושב שחינוך הוא תלוי אזור גיאוגרפי, וילדי בת ים נמצאים בצד הלא נכון של המפה.
"מסתבר שילדים מרמת אביב יותר טובים, שקטים ומחונכים מילדי בת ים, לדברי רופאת הילדים", כך מספרת השבוע שחף בן דוד, אם מבת ים.
ביום שלישי האחרון הגיעה האם עם בתה החולה לרופאת ילדים בסניף 'מכבי' ברחוב שפירא. שם התברר לה שהרופא הקבוע לא נמצא, והיא נכנסה לבדיקה אצל רופאה מחליפה.
לדברי האם, הילדה לא הייתה רגועה ובכתה, ולכן ביקשה להרגיעה, ובתום הבדיקה הרפואית ועד שתסיים הרופאה את הקלדת המרשם לתרופה במחשב, נתנה לילדה את מכשיר הפלאפון שלה. "היא ראתה סרטון של יובל המבולבל והתחילה להירגע", מספרת האם. לדבריה, באותו רגע הרימה הרופאה את ראשה מהמחשב ואמרה:"מעניין, אני מטפלת בילדים גם ברמת אביב והם לא מתנהגים כמו הילדים של בת ים".
"לא הבנתי מה היא רוצה, אז שאלתי למה התכוונה, והיא אמרה לי: 'נו, את יודעת שזה נכון. הילדים של בת ים הם לא כמו הילדים ברמת אביב', והוסיפה מין מבט מזלזל".
האם הנעלבת יצאה מהחדר, ובאותו יום העלתה פוסט בנושא בקבוצת הפייסבוק 'מאמאזון', שגרר תגובות רבות ועלבון בת ימי גדול. "הופתעתי לקבל הרבה תגובות מאמהות אחרות שסיפרו על התנשאות מצד אותה רופאה וזלזול כשהיא מדברת על הילדים בבת ים.
"בעיני זה מאוד עצוב. גם אם זה נראה דבר קטן, יש פה אמירה, וחבל לי שב-2018 עדיין קיימת האפליה והסטיגמה הזאת. אם זה מה שהיא חושבת עלינו הבת ימים 'הבעייתיים', אז היא לא צריכה להיות ברפואה הציבורית, ובטח לא לעבוד כאן בעיר".
מ'מכבי שירותי בריאות' נמסר כי "מדובר ברופאה ותיקה ומוערכת במכבי. לאחר בדיקה מולה עולה תמונת מצב שונה מזו שמתארת המטופלת. צר לנו אם החברה נפגעה. צוות מכבי ימשיך להעניק טיפול מסור לה ולמשפחתה"