ד"ר נועם פרידמן הוא מומחה לרפואת משפחה, בוגר התוכנית לרפואת משפחה של 'מכבי שירותי בריאות'. הוא נשוי לטליה, שגם היא רופאה, ולשניהם ארבעה ילדים בגילאי שבע עד 15. בשנה האחרונה הוא משמש גם כמורה־רופא הראשון בארץ, בגמנסיה 'נבון' בשכונת 'בן גוריון' בחולון, במסגרת מגמת 'מדעי הבריאות'.
לפרויקט הגיע פרידמן בזכות בתו הבכורה, בעת שהחלה לבחון את המגמות השונות בתיכון. מעיון ברשימת המגמות, הוא הופתע לגלות מגמה שעוסקת בלימודי 'מדעי הבריאות'. משם ועד להצטרפותו לפרויקט, הדרך היתה קצרה.
מרבית המורים בפרויקט באים מתחומים מדעיים רלוונטיים כמו כימיה וביולוגיה, אך ד"ר פרידמן הוא למעשה הרופא (MD) הראשון המלמד במגמה כזו בישראל.
“מהיום הראשון שהתחלתי ללמוד רפואה נמשכתי בו בזמן גם לתחום ההוראה. בתחילת הדרך לימדתי בקורס פסיכומטרי שם גם הכרתי את אשתי, טליה. לאחר מכן לימדתי בבתי ספר לרפואה משלימה, ומאוחר יותר לימדתי סטודנטים לרפואה ואז מתמחים.
"איכשהו תמיד מצאתי את עצמי מעורב בתחום ההוראה. אולי זה קשור לעובדה שאמי היא מורה ואת האהבה להוראה ספגתי בבית מילדות”, הוא מספר. כאשר פנה ד"ר פרידמן לפיקוח של משרד החינוך כדי לברר פרטים על המגמה, הוא החל לשים לב שהמון דברים מסתדרים מעצמם.
"כשפגשתי את מנהל בית הספר, גיליתי ששירתנו ביחד בצבא, שאביו הוא פרופסור בפקולטה לרפואה בתל אביב והיה המרצה שלי באוניברסיטה.
"וכמובן שבית ספר תיכון הנמצא בסמוך למרפאה זקוק למורה לרפואה, ומאפשר לי בדרך ייחודית להיטמע באוכלוסייה שבה אני מטפל. כל זה נתן לי את התחושה כאילו הכל מתחבר מעצמו ונועד לקרות", הוא מספר.
המפגש בין שני עולמות מאתגרים כמו רפואה וחינוך, נראה לעתים בלתי אפשרי. "כיום אני מלמד ארבע פעמים בשבוע בבית הספר וזה במקביל לעבודתי כרופא במכבי. זה אומר שצריך להכין מראש מערכי שיעור, להיות שם עבור תלמידים ובמקביל להתמודד עם סוגיות שמעסיקות אותם, כי הם בתקופה עמוסה בגירויים.
"אני פתאום מוצא את עצמי בתפקיד רגשי שבמקום מסוים יכול להשפיע עליהם לטווח הארוך. זו משימה מורכבת ובעיקר מחייבת".
ד"ר פרידמן מסכם: "מורכב היום להיות תלמיד בתיכון, ואני מנסה לגרום לתלמידיי ליהנות מהדרך עצמה, להעביר מסר שיש במקצוע הרפואה המון סיפוק ומי שרוצה ללמוד את זה, צריך לעשות זאת מתוך סקרנות ועניין, ולא מתוך יוקרה ומעמד".