כשהיה בן חודש בלבד, החום של אבלאקו (כיום בן 11 חודשים) עלה באופן תדיר. הוריו לקחו אותו למרפאה בהאוואסה, מקום מגוריהם, 250 ק״מ דרומית לאדיס אבבה, שם אובחן כחולה לב. עמותת 'הצל לבו של ילד' היתה זאת שהביאה אותו לישראל, ואחרי ניתוח מיוחד בבית חולים 'וולפסון' חייו ניצלו.
1 צפייה בגלריה
 אבלאקו, אמו וד"ר אלונה ראוכר שטרנפלד | צילום באדיבות בי"ח 'וולפסון'
 אבלאקו, אמו וד"ר אלונה ראוכר שטרנפלד | צילום באדיבות בי"ח 'וולפסון'
אבלאקו, אמו וד"ר אלונה ראוכר שטרנפלד | צילום באדיבות בי"ח 'וולפסון'
בהאוואסה גרים יותר מ־300 אלף איש ובכל העיר אין קרדיולוג ילדים אחד. רופאת הילדים הפנתה את ההורים והתינוק לקרדיולוג מבוגרים, שכאמור, אבחן אותו כחולה במחלת לב.
"לא הפסקתי לבכות כשהרופא בישר לנו את הבשורה", מספרת האם. "המשפחה כולה היתה הרוסה. מאוד פחדתי. לא ידעתי מה יהיה איתו, פחדתי לאבד אותו". ההורים הופנו לבית החולים באדיס אבבה, שנמצא במרחק נסיעה של חמש שעות מביתם, לשם נסעו אחת לשבועיים. נאמר להם שאבלאקו ימות בגיל שישה חודשים אם לא יעבור ניתוח לב פתוח. ניתוח כזה לא קיים באתיופיה וההורים הנואשים פנו לקבל עזרה מחוץ לאתיופיה.
דודו של אבלאקו יצר קשר עם עמותת 'הצל לבו של ילד' ב'וולפסון', הבדיקות נשלחו ארצה ונמצא כי אפשר לטפל בו, וההכנות למסע לישראל החלו. "החדשות היו מדהימות", אומרת אמו.
ב־24 לספטמבר אבלאקו עבר את הניתוח, הוא החלים יפה מניתוח הלב, אבל אז הודיעו לאמא שיש בעיה נוספת, בכליות, ושהוא יצטרך ניתוח נוסף בכליות. הצוות הרפואי של הצל לבו של ילד מוולפסון התגייס למשימה.
"אבלאקו הגיע עם מום לב מורכב. הוא היה בן ארבעה חודשים כשהגיע ושקל פחות מארבעה ק"ג. לאחר הניתוח הוא החלים יפה מאוד ועלה במשקל. כשגילינו שהילד סובל מהפרעה כלייתית הבנו שכדי להציל אותו יידרש גם ניתוח אורולוגי", מספרת ד"ר אלונה ראוכר שטרנפלד, מנהלת מחלקת קרדיולוגיית ילדים בוולפסון, שטיפלה באבלאקו מהרגע שהגיע לישראל. "הניתוח הראשון בכליה נעשה בוולפסון על ידי כירורג מתנדב מאיכילוב, ד"ר יובל בר יוסף. הניתוח השני בכליה נעשה ב'איכילוב' על ידי הצוות האורולוגי של בית החולים".
ביום חמישי הקרוב אבלאקו ואמו ישובו לאתיופיה, אל אביו ואחותו בת השלוש שמחכים לו שם. אמו התחילה כבר לארוז בהתרגשות לקראת הטיסה: "אני לא יכולה להסביר במילים כמה אני שמחה. אני כל כך מודה, להצל לבו של ילד, ל'וולפסון' ולבית החולים 'איכילוב', על כל מה שהם עשו בשבילנו".