1 צפייה בגלריה
הציל את חייו. הטכנאי ניר זהבי | צילום: מכבי שירותי בריאות
הציל את חייו. הטכנאי ניר זהבי | צילום: מכבי שירותי בריאות
הציל את חייו. הטכנאי ניר זהבי | צילום: מכבי שירותי בריאות
שלומי דיין, בן 31 מבת ים, לא האמין שהחום, הכאבים בגופו והעייפות שחש בשבועיים האחרונים הם סימנים שמצביעים על סכנת חיים. "חשבתי שזאת עייפות מצטברת כי אני עובד קשה. אני לא אוהב ללכת לרופאים, אף פעם לא אהבתי, אבל אחרי שבני המשפחה הפצירו בי לבדוק את זה, קבעתי תור לבדיקות", הוא מספר.
לאחר בדיקה כללית שביצע אצל רופאת המשפחה, קיבל דיין הפנייה לצילום חזה על מנת לשלול דלקת ריאות. "ניגשתי לסניף מכבי בבת ים, ובתום הצילום טכנאי הרנטגן ביקש ממני לא ללכת ולהמתין בחוץ לתשובות. בזמן ההמתנה, פתאום רופאת המשפחה צלצלה אליי ואמרה לי שאני צריך ללכת בדחיפות לבית החולים", מספר דיין.
הטכנאי שביצע את הבדיקה, ניר זהבי, הבחין שמשהו בצילום אינו כשורה וביקש מדיין להמתין בחוץ לפענוח. בזמן הזה הוא עדכן את הרופא המפענח בממצאים הלא רגילים, וזה העביר את האינפורמציה לרופאת המשפחה. "בצילום הבחנתי שצל הלב מוגדל מהרגיל. גם משהו במעטפת הלב לא נראה לי תקין ולא יכולתי לקחת סיכון ולתת לו ללכת", מספר זהבי.
טמפונדה לבבית היא מצב חירום רפואי הנוצר בעקבות התמלאות החלל שבין כיס הלב ושריר הלב בנוזל שיוצר לחץ על שריר הלב ומונע ממנו להתרפות כראוי. מצב זה עלול להיות מצב מסכן חיים ומחייב פינוי מידי לבית חולים אם איננו מטופל במהירות.
דיין הופנה בדחיפות לחדר המיון, שם אובחנה לו דלקת בקרום הלב עם נוזל מסביב ללב והוא הועבר לטיפול נמרץ. "לפי מה שהבנתי, המצב שלי נובע מווירוס ואני המקרה החמישי שמגיע לבית חולים מקבוצת הגיל שלי בתקופה האחרונה. בינתיים אני בבית בהשגחה, לא עובד, ומקווה שאוכל לחזור בקרוב לשגרה. אם ניר לא היה עולה על הבעיה ומתעקש שלא אלך, מי יודע איפה הייתי היום".