1 צפייה בגלריה
ד"ר גינסבורג | צילום: פרטי
ד"ר גינסבורג | צילום: פרטי
ד"ר גינסבורג | צילום: פרטי
40 שנה שד"ר אוגניה גינסבורג (72) מטפלת בילדי בת ים ומשפחותיהם במרפאת קופת חולים כללית 'סוקולוב' שברחוב הרב קוקיס. מדי שנה, מאז הגיעה לגיל פרישה, היא נשאלת ע"י הקופה אם היה מעוניינת להאריך את העסקתה בשנה נוספת, אך באוגוסט האחרון המצב השתנה.
לדברי מטופליה, נמסר לה כי עליה לעזוב בתוך חודשיים את המרפאה, ולפנות את מקומה לרופאה אחרת. האפשרות שניתנה לה הייתה לעבור למרפאה אחרת ולשמש שם כרופאה מחליפה.
הבשורה הפתיעה את מטופליה, ששמעו על העזיבה בשיחות מסדרון ונותרו המומים. "ד"ר גינסבורג היא האור של המרפאה, ממש מלאך, אין רופאים כאלה, היא עובדת אחרי שעות העבודה, תמיד זמינה עבורך ליעוץ ופותרת מגוון של בעיות רפואיות ואישיות", מספרת מזל עוזיאל אשר מטופלת אצלה יחד עם בנותיה ונכדותיה.
"הרופאה הזו מטפלת בדורות של משפחות פה וזה לא יהיה אותו הדבר בלעדיה, זה פשוט עוול מה שעושים לה ועוגמת נפש שנגרמת לנו המטופלים שממש גדלו על ברכיה", היא מוסיפה.
המטופלים החליטו לצאת למאבק. הם פרסמו עצומה, שעד כה חתומים עליה למעלה מ-450 איש, הקוראת להשארתה, ובה הם טוענים כי: 'אינם מוכנים בשום פנים ואופן שהיא תעזוב'.
"בחיים לא אשחק עם הבריאות של ילדיי ואני מבינה את הצורך בלצאת לפנסייה ולרענן את הצוות אבל זה אינו המקרה, ד"ר גינסבורג כוחה במותנה, היא מאבחנת בצורה יוצאת מן הכלל. היחס שלה, הרגישות שלה והידע שלה צריכים להילמד ע"י רופאים אחרים", מוסיפה אחת מיוזמות המאבק, עופרה סילמן.
גם משפחת עוזיאל, מזל ובנותיה אורטל ומעיין, טוענות נגד ההחלטה ואומרות: "האם לקופת החולים זה נראה ריאלי שדווקא רופאה בגיל פנסיה צריכה לעבור ולהיות מחליפה במרפאות שונות ומשונות, לאחר שירות נאמן של 40 שנה באותה המרפאה? אין שום התחשבות מאחורי המחשבה הזו ומי שיפסיד מכל העניין הזה זה יהיה קופת החולים כשכולנו נעבור למתחרים".
מקופת חולים כללית נמסר: "ד״ר גינסבורג הינה רופאה ילדים מסורה ומוערכת, אשר המשיכה במתן שירות רפואי על אף שעברה את גיל הפרישה. היא מסיימת את תפקידה במרפאת סוקולוב אך תמשיך להעניק שירות רפואי כרופאה מחליפה במרפאות כללית השונות בעיר. למרפאת סוקולוב צפויה להצטרף רופאת ילדים. אנו נמשיך להעניק שירות מקצועי ומסור ללקוחותינו".