1 צפייה בגלריה
ד"ר לבישיץ | צילום: 'מכבי'
ד"ר לבישיץ | צילום: 'מכבי'
ד"ר לבישיץ | צילום: 'מכבי'
בעקבות כאבי בטן לא מוסברים ובדיקות שעברה, אובחנה ילדה בת שמונה, תושבת איזור בת ים, כחולה במחלת כבד. לאחרונה חלה תפנית שהדהימה את המשפחה ואת הרופאה שליוותה אותה לאורך השנתיים האחרונות, ד"ר ויקטוריה ליבשיץ, ממרפאת 'מכבי'.
אחרי שנתיים של טיפולים, אשפוזים ובדיקות לא קלות, החל מצבה של הילדה להשתפר. "בשנה האחרונה הרגשנו שיש שיפור ורצינו להפסיק את הטיפול בסטרואידים", מספרת האמא, "אך הרופא שטיפל בה בבית החולים עזב, והרופאה החדשה התעקשה להמשיך בטיפול התרופתי ואף נזפה בי כי היא לא תמשיך לטפל בבתי אם אפסיק את הטיפול בתרופה".
בתגובה, מיהרה האם לד"ר ליבשיץ. "עבורי היא הכתובת ללבטים שליוו אותי והתייעצתי עימה לגבי מה לדעתה כדאי לעשות", מספרת האם, "ד"ר ליבשיץ חשדה שמשהו בתוצאות של בדיקות הדם לא מסתדר, הפצירה בנו לבצע לה ביופסיה וכך עשינו".
כעבור זמן קצר התוצאות לא השאירו מקום לספק - הערכים תקינים לחלוטין. "לולא ההתעקשות של ד"ר ליבשיץ, בתי היתה עדיין מטופלת בתרופות למחלה שכבר לא קיימת בגופה", אומרת האם. "אם היו מספרים לי, לא הייתי מאמינה שרופאה תהיה כל כך מחויבת למטופלים שלה ולמשפחותיהם".
ד"ר ליבשיץ מספרת: "לאורך הדרך היו למטפלים ולמשפחה הרבה סימני שאלה והתלבטויות, ולכן מאוד תמכתי בביופסיה חוזרת שאכן חזרה תקינה, וכן בהפסקת הטיפול התרופתי. במבט לאחור לא ניתן לקבוע בדיוק מה קרה שם - אולי היה תהליך ויראלי, אוטואימוני או דלקתי כזה או אחר, ולקח יותר מחצי שנה עד שהערכים חזרו להיות נורמליים. כך או כך, אני מאושרת מההחלמה ומאחלת לה המשך בריאות טובה".