כל יולדת מכירה את המונח 'צהבת ילודים'. עלייה בערכי הבילירובין היא תופעה נפוצה אצל תינוקות בני יומם, וזוהי אחת הבדיקות הראשונות שנערכות לכל תינוק, מיד לאחר הלידה. במקרים מסוימים עלול הבילירובין לעלות לערכים שעלולים לגרום לנזק נוירולוגי או שמיעתי, וזו אחת הסיבות שנהוג להשאיר את התינוק בבית החולים כמה ימים, להשגחה.
מכשיר לביצוע בדיקת בילירובין בשיטה שאינה פולשנית החל לפעול לרווחת היולדות מכל איזור השפלה, במרכז רפואי 'רמות', של 'מכבי' שירותי בריאות בראשון לציון.
אם הרופא חושד שלתינוק שלכם יש צהבת, הוא יבצע בדיקת דם שמודדת את רמות הבילירובין בדם. הבדיקה משמשת לצורך מעקב אחר מצב התינוק. אם הסימפטומים של מחלת הצהבת נמשכים יותר משבועיים, תבוצע בדיקת דם נוספת המיועדת לקבוע אם הצהבת של התינוק נובעת ממחלת כבד.
במצב תקין, צפויה ירידה הדרגתית בערכי הבילירובין כמה ימים אחרי הלידה. עם זאת, במקרים פתולוגיים ערכי הבילירובין לא יורדים או ממשיכים לעלות.
"ערך גבוה של בילירובין אצל ילודים שאינו מטופל עלול לגרום להרס של תאי המוח המתפתחים וכתוצאה מכך לפגיעה מוחית. לכן חשוב מאוד לבדוק את השינויים ברמת הפיגמנט בימים הראשונים לאחר הלידה. כמו כן, קיום טקס ברית המילה מותנה בערכי הבילירובין.
מנהלת המעבדה אנה משקוב מספרת: "אם עד היום התבצעה הבדיקה באמצעות לקיחת דם קפילרי מעקב התינוק או באמצעות בדיקת דם מהווריד, החדשות הטובות הן שבמרכז הרפואי 'רמות' בראשון לציון נעשה שימוש במכשיר המיועד למדידת בילירובין בילודים בצורה שאינה פולשנית, מיום הלידה ועד 14 ימים אחריה. זאת באמצעות הארת עור התינוק באזור עצם בית החזה. הבדיקה אינה חודרנית ואינה מכאיבה".