2 צפייה בגלריה
אבחנה מאוחרת
אבחנה מאוחרת
אבחנה מאוחרת
(צילום המחשה: shutterstock)
נגעים בעור הם מקרה די שכיח, שללא אבחנה מדויקת יכולים להתברר לעתים רחוקות כסכנה גדולה, כמו במקרה של אישה כבת 70 מחולון, שיידון בקרוב בבית משפט השלום בתל אביב.
האישה, שהפכה לנכה הנעזרת בכיסא גלגלים, הגישה תביעת פיצויים באמצעות עורכי הדין ישר יעקובי ובוריס לויאב, נגד קופת חולים 'כללית' וחברת הביטוח 'הראל', שמבטחת את הקופה. בתביעה נטען כי מדובר ב"רשלנות רפואית חמורה, אשר התבטאה בין היתר בזלזול, הזנחה ואיחור באבחון ובטיפול בתובעת, אשר הותיר אותה ללא כל סיכוי להחלמה ממחלת הסרטן הנוראית".
על פי כתב התביעה, האישה הגיעה בפעם הראשונה לפני כשלוש שנים וחצי לרופא עור בקופת חולים כללית, עקב כתם שהופיע בכף רגל ימין ונגע בגב רגל ימין. האבחנה של הרופא הייתה שמדובר ב'נגע שפיר בעור', וב'שטף דם תת־עורי'. כעבור כשלוש שנים היא נבדקה שוב על ידי אותו רופא עור בשל כתם בכף רגל ימין. הפעם אבחנת הרופא היתה 'פטרת בכף הרגל', והאישה קיבלה תרופות ומשחה נגד פטרת.

2 צפייה בגלריה
עו"ד ישר יעקובי
עו"ד ישר יעקובי
עו"ד ישר יעקובי
(צילום: פרטי)
כחודש וחצי אחרי הבדיקה השנייה, על פי כתב התביעה, פנתה האישה לרופאת עור אחרת שאבחנתה היתה ש"לנגע כתם בכף רגל ימין מראה טיפוסי למלנומה ממארת", ולכן, הפנתה אותה בדחיפות למרפאה כירורגית־פלסטית לכריתת הנגע. כשהגיעו בדיקות הביופסיה של הכריתה, התברר כי אכן היה מדובר במלנומה ממארת, אשר התפשטה לבלוטות לימפה אזוריות ולבלוטות לימפה מרוחקות.
בחוות דעת של רופא אונקולוג שצורפה לתביעה, נכתב "יש כאן רשלנות ברורה. היה הכרח להסיר את הכתם הפיגמנטרי עוד בבדיקה הראשונה, שלוש שנים לפני שאובחנה אצלה מלנומה ממארת גרורתית". על פי כתב התביעה, אילו הכריתה היתה נעשית בזמן, סיכויי ההישרדות של האישה היו מעל ל־95 אחוז, אולם כיום, לטענתה, היא איבדה כל סיכוי להחלים.
מקופת חולים 'כללית' נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל רק לאחרונה ואנו דוחים את כל הטענות המועלות בו. תגובה מפורטת לכך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".