החל מתחילת החודש (פברואר 2020) ובמהלך החודשים הקרובים, תוגבר האכיפה במכולות ומעדניות בכל הקשור לנושא תקנות בריאות הציבור שמשמעותן: אין למכור או להציג מוצרי בשר ללא אישור וטרינרי.
1 צפייה בגלריה
מכירת בשר
מכירת בשר
מכירת בשר
(צילום המחשה: pixabay)
בחודש שעבר ערכה עיריית בת ים, בהובלת ד"ר משה ננקין, הווטרינר העירוני, כנס הסברה לבעלי עסקים ולעובדיהם בנושא בטיחות מזון מן החי, תברואה ומניעת סכנות ממזון. בכנס ניתן דגש על מכירה וטיפול נכון בבשר, עופות דגים ומוצריהם. מטרת הכנס היתה לתת כלי נוסף לבעלי העסקים לצורך ניהול אטליז וחנויות הדגים, בהתאם לחוק.
הכנס נעשה בחסות השירות הוטרינרי של עיריית בת-ים ובהשתתפות של עובדי משרד הבריאות, בעלי עסקים, מפקחים, תברואנים מרישוי עסקים ועובדי המחלקה הוטרינרית נטלו חלק בכנס.
ההחלטה לקיים את הכנס לבעלי העסקים בעיר הינה חלק ממערך ההסברה שהעירייה עורכת לבעלי העסקים, והעיתוי נבחר לאור כניסתו של 'חוק המזון החדש' הקרוי גם "חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) התשע"ו-2015" ויישומו בשטח, לרבות תחילת רפורמת רישוי עסקים. בתוך כך, בעלי העסקים הצטיידו בכלי עזר לניהול העסק שלהם, כדוגמת הנחיות לניהול בית העסק, שמירה על תנאי תברואה נאותים, בטיחות מוצרי המזון, סימון תקין, תהליכי עבודה והתנהלות העובדים במקום (ניקיון, מעקב אחר תוקף מוצרים, שמירה על שרשרת הקירור, איסור ביצוע פעולות אסורות ועוד.
במסגרת הגברת האכיפה בעסקים שבאחריות המחלקה הווטרינרית, חשוב לעירייה כי בעלי העסקים יהיו מודעים לשינויים בתקנות ובחוקים של משרד הבריאות, כדי למנוע עבירות על החוק ושמירה על בריאות הציבור.