העלמת הכנסות בסכום של כ־1.3 מיליון שקלים - זהו החשד שעומד נגד עורך דין תושב בת ים שנעצר השבוע, ומחזיק בבעלותו חברה למתן שירותים משפטיים, בעיקר לניצולי שואה.
בית משפט השלום בתל אביב־יפו, נעתר ביום שני השבוע לבקשת פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים, והורה לשחרר את עורך הדין בתנאים מגבילים. על פי המתואר בבקשת המעצר, החשוד, עורך דין בהכשרתו, עסק במתן שירותים משפטיים באמצעות חברה אשר בבעלותו.
1 צפייה בגלריה
עורך דין
עורך דין
עורך דין
(צילום המחשה: shutterstock)
החשד כי כי לא דיווח על מלוא הכנסותיו, לכאורה, עלה במסגרת פעילות שבוצעה במשרד פקיד שומה חקירות מרכז, בעקבותיה נפתחה חקירה גלויה. בשל החשד, ביום שני השבוע נתפסו בביתו ובמשרדו של החשוד מחשבים ומסמכים שונים. בנוסף, על פי צו שופט, נתפסו אף מסמכים ממייצגו של עורך הדין.
ממצאי החקירות העלו עד כה, כפי שנכתב בבקשת המעצר, שעיקר הכנסותיו של החשוד נובעים מטיפולו בלקוחות אשר מבקשים להכיר בהם כנכי רדיפות הנאצים. היקף ההכנסות שעליהן לא דיווח בשנים 2016-2014, עומד על כ־1.3 מיליון שקלים. עוד צוין כי החשוד הודה בחקירתו בכך שלא דיווח על מלוא הכנסותיו לרשויות המס.
כאמור, השופטת פנינה נויבירט נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבעה לחשוד, בין השאר, ערבות עצמית בסך 300 אלף שקלים, הפקדת מזומן בסך 100 אלף וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.