כמעט שלושה שבועות עברו מאז שנגמר מבצע "שומר החומות", אך המשטרה ממשיכה למצות את הדין עם מתפרעים שהשתתפו במהומות ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
המהומות בבת ים
המהומות בבת ים
המהומות בבת ים
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
השבוע נעצר ערבי תושב בת ים כבן 25, משום שבמשטרה חשדו כי הוא מעורב בהשלכת חומר נפץ ובעבירות ממניעים גזעניים, אך התברר כי מדובר בסיפור מורכב יותר.
בנות משפחתו של החשוד, שמתגוררות עימו בדירת קרקע בעיר, סמוך לטיילת בת ים, התקשרו למשטרה בשיא המבצע ודיווחו כי מפגינים יהודים מתפרעים מחוץ לבית המשפחה ומשליכים אבנים, זאת לאחר שנודע להם כי בבניין מתגוררת משפחה ערבית.
בהארכת המעצר של הצעיר התגלה כי לפני המעצר, בנות המשפחה של החשוד הן אלה שהתקשרו למשטרה וטענו כי הן חוששות לחייהן. על פי החשד, בזמן השלכת האבנים לעבר ביתו, החשוד חשש שהמשטרה לא תגיע, וזרק בקבוק תבערה מחלון ביתו אל עבר ההמון.
הצעיר נעצר באופן אקראי אחרי האירוע, כשפגש שוטרים בפתח תקוה, והם הודיעו לו כי הוא מבוקש לחקירה.
בהארכת המעצר ציין השופט כי העובדה שלא היה נגדו צו מעצר בזמן הרב שחלף מאז, ושהאירוע כולו התחיל דווקא כשהושלכו אבנים על ביתו, מעידה על כך שהחשוד אינו מסוכן לציבור, ועל כן פסק כי הוא משוחרר למעצר בית עם התחייבות עצמית על סך 8,000 שקלים וערבות צד ג' על סך 5,000 שקלים.
עוד קבע השופט, כי נאסר על החשוד ליצור קשר עם המעורבים בפרשה וכן אסר עליו להיכנס לבת ים למשך חודש.
במשטרה התנגדו לשחרור החשוד למעצר בית אצל אביו ואחיו ביפו, וזאת בטענה שהשניים נחקרו בעצמם בחשד להשתתפות בהתפרעויות בעיר. למרות זאת, השופט התיר לנאשם לשהות אצלם בזמן מעצר הבית.