בעיריית בת ים הורו השבוע על הקמת סיירת פינוי אשפה מבתי מבודדים או חולי קורונה.
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הודיע כי במטרה להוות דוגמא לעובדי העיריה ולתושבים, הוא יפנה באופן אישי את שקיות אשפה של חולי קורונה לאחר שיתמגן בהתאם.
ההחלטה על הקמת סיירת פינוי האשפה בעיר וכתיבת הנוהל שנקבע לפינוי אשפה מבית מבודדים/חולים, נועדו לתת מענה מיידי למקרים בהם כל דיירי הבית מבודדים או חולים ואינם רשאים לצאת לפנות את האשפה. כתוצאה מכך מצטברת אשפה בביתם.
2 צפייה בגלריה
פינוי אשפה - שלומי חזוני מנהל מחלקת ביטחון ושירותי חירום
פינוי אשפה - שלומי חזוני מנהל מחלקת ביטחון ושירותי חירום
פינוי אשפה - שלומי חזוני מנהל מחלקת ביטחון ושירותי חירום
(צילום: דוברות עיריית בת ים)
הצורך נבע מפניה של אחת ממשפחות החולים הראשונות בעיר, אשר ביקשה מראש העיר סיוע בהורדת האשפה - לאחר שכל השכנים שלהם סרבו לסייע.
ברוט, שהורה על הכנת נוהל פינוי אשפה בעיר בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הודיע כי הוא יצטרף לצוות הבא ויפנה בעצמו את האשפה כדי להראות לעובדי העיריה ולציבור כי הדבר אינו מהווה סכנה.
גם קב״ט העיריה, שלומי חזוני, כבר ביצע פעולת פינוי אשפה כאשר המיגון הנדרש סוכם בהתייעצות עם משרד הבריאות.
בנוסף לכך, בפעם הראשונה החלו לפעול בבת ים חיילי צה״ל כחלק ממערך החירום העירוני. ראש העירייה סיכם עם בכירים בפיקוד העורף על הצבת עשרות חיילים וכלי רכב צבאיים בעיר, אשר יפעלו תחת המנגנון העירוני ויסייעו בביצוע מגוון משימות העירייה בתחום הרווחה והאוכלוסיות המתקשות. במקביל ציינו בפיקוד העורף לטובה את עבודת עיריית בת ים בזמן החירום, ואמרו כי רמת המוכנות מראש והתפקוד השוטף הוא ברמה הגבוהה ביותר, כלשונם.
2 צפייה בגלריה
ראש העירייה עם אנשי פיקוד העורף
ראש העירייה עם אנשי פיקוד העורף
ראש העירייה עם אנשי פיקוד העורף
(צילום: דוברות עיריית בת ים)
בעירייה פרסמו את נוהל פינוי אשפה מדירות תושבים חולי קורונה/בבידוד/הסגר.
1. הפסולת תיאסף בתוך שקית ניילון ללא חורים או קרעים. כאשר השקית מלאה ב -%75 מנפחה, יש לקשור את השקית ולהכניסה לתוך שקית ניילון נוספת ללא חורים או קרעים. יש לקשור גם את השקית הנוספת. 2
2. פעולת איסוף הפסולת בתוך הבית, תבוצע על ידי האדם הנמצא בבידוד תוך שימוש בכפפות חד פעמיות.
3. בבית בו נמצאים בני משפחה שאינם שוהים בבידוד, אחד מדייריו ייקח את שקית הפסולת כשהוא מוגן בכפפות ומסיכה לפח האשפה הקרוב לביתו.
4. בבית בו נמצא רק האדם השוהה בבידוד, או שהמשפחה כולה שוהה בבידוד, יש להשאיר את השקית בתיאום מראש עם נציגה המוקד מחוץ לדלת.
5. הוצאת שקיות האשפה מבית המבודד יהיו עד השעה 09:00 ובתאום המוקד העירוני.
6. המוקד העירוני יתאם טלפונית מול מנהל שפע.
דגש מהותי: הוצאת השקית מחוץ לדלת רק לאחר שבכניסה לבניין ימתין רכב האיסוף עם הפועל כשהוא ממוגן ובתאום שלושת הגורמים הרלוונטיים תושב, מוקד, אגף שפ"ע.
7. בסופי שבוע לא יבוצע איסוף כלל ועל התושב לאגור הפסולת הביתית עד לאישור הוצאה.
8. איסוף מפתח הבית/המדרכה יבוצע ע"י עובד ניקיון אגף שפ"ע שיהיה מוגן בכפפות חד פעמיות ובמסכה ומיגון גוף וייקח את פסולת לפח הקרוב.
9. בטרם האיסוף יחטא עובד האשפה את השקית באמצעות בקבוק ובו תרסיס החיטוי מסוג אמוניום רבעוני להקטנת סיכון ההדבקה.
10. יש לוודא כי זמן איסוף השקית יהיה בסמוך ככל האפשר, לזמן הוצאתה החוצה וזאת על מנת להקטין את החשיפה לכלל האוכלוסייה ומניעת פזור הפסולת.
11. אמצעים נדרשים: ערכת מיגון מלאה לעובד האשפה, הכוללת :
א. מסכת פנים, ב. כפפות ידיים, ג. חליפת מיגון, ד. מגן פנים, ה. תרסיס אמוניום רבעוני לריסוס שקית האשפה.
12. ניקיון משאית הדחס לאחר שפיכה: בסיום פינוי האשפה לאתר ההטמנה תנוקה המשאית בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה.
13. ניקיון מיכל האשפה לאחר פינוי בהתאם להוראות משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה.