כשתושבי שכונת ותיקים בבת ים גילו שהמקלט השכונתי עובר שיפוץ, הם הופתעו מההשקעה הרבה במבנה הישן. אך שמחתם הסתיימה לאחר שהתבררה לאחרונה הסיבה: "רוצים להעביר לכאן ישיבה משכונת רמת יוסף, כיוון שהדיירים שם מתלוננים. לא ייתכן שלוקחים לנו את המקלט שמשמש עשרות תושבים מבוגרים ומעמיסים עליו ציוד".
1 צפייה בגלריה
המקלט במהלך השיפוצים
המקלט במהלך השיפוצים
המקלט במהלך השיפוצים
(צילום באדיבות התושבים)
"אנחנו נמצאים במצב אבסורדי", אומר תושב השכונה ונכה צה"ל, משה חלבני. "כמעט כל תושבי השכונה תלויים במקלט הציבורי כי אין לנו מיגון בבית. מדובר במבנים ישנים עם תקרת רביץ, מכה קטנה והכל קורס. צריך להבין שבשעת אזעקה המקלט מלא, כבר ראינו את זה במבצעים צבאיים, רוב דיירי השכונה קשישים ורבים כמוני נכים, אנחנו צריכים מקלט עם מקום ונגישות. אני מכיר את המגמה להשמיש את המקלטים כדי לשמור על התחזוקה שלהם, אבל זה לא מתאים לשכונה שלנו. אנחנו צריכים לתמרן בפנים ללא הפרעה. עכשיו גם נהיה תלויים במנהלי הישיבה".
בנוסף, חלבני והשכנים טוענים כאמור כי ההחלטה להעביר את הישיבה למקלט שלהם התקבלה עקב מחאה במקומו הקודם.
"ברמת יוסף לא רצו אותה אז מעבירים אותה אלינו, מה ההבדל? אם שם היא הפריעה אז למה אצלנו זה בסדר? רוב האוכלוסייה כאן מבוגרת, ולהביא חבר'ה חרדיים וצעירים שלא קשורים לשכונה רק יגרום לבלגן ומתיחות בין הצדדים".
מהעירייה נמסר: "פיקוד העורף מעודד שימוש דו תכליתי במקלטים, כדי להפוך אותם לנעימים ומתוחזקים יותר בזמן חירום. בהתאם למדיניות זו מופעלים רוב המקלטים בעיר, ובשעת חירום המקלט עומד לרשות התושבים. כך יהיה גם בשיכון ותיקים, שם יפעל בית כנסת ומועדון נוער".