לפני כשנתיים אושרה בקול תרועה, בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים, תוכנית התחדשות ענקית בהיקפה ברחוב החלמית, הגובל ביפו. התושבים, שהחלו לדמיין את המציאות החדשה בשכונתם, הבינו לאחרונה כי התוכנית רחוקה ממימוש בשל תיקונים שנדרשו מצד הוועדה המקומית (במעמד אישור התוכנית) ומצד הוועדה המחוזית.
1 צפייה בגלריה
רחוב החלמית
רחוב החלמית
רחוב החלמית
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
תהליך ההתחדשות ברחוב החלמית החל בשנת 2011, ואושר פה אחד בוועדה המקומית של העירייה בשנת 2018, בכפוף למספר שינויים. "250 המשפחות החתומות על הפינוי־בינוי, כבר ראו את האור בקצה המנהרה", משתף עו"ד יוסי אומיד, המלווה את הדיירים בפרויקט. "אבל אז הגיעו הדרישות לשינויים בתוכנית, שמשנים את המתווה שלה באופן מהותי".
"השינויים האלה משבשים לגמרי את התוכנית שלקח לנו לגבש במשך שנים של עבודה", אומר מנכ"ל קרסו נדל"ן, דן פרנס. "זה אומר להחתים עוד מאות דיירים שנכללים בשטחים החדשים, להגדיל את התוכנית פי שניים - ובעצם לתכנן הכול מחדש, כאשר אנו מצידנו רוצים להמשיך הלאה עם התוכנית שאושרה כבר".
בין הוועדות והיזם, התושבים נותרים מתוסכלים. "הדיירים על סף ייאוש", אומר עו"ד אומיד, "והקבלן עומד לנטוש את הפרויקט. במציאות הכלכלית של היום, היה ראוי שמקבלי ההחלטות יחבקו את היזם, שיבואו לקראתו".
מהעירייה נמסר: "אנו רואים חשיבות גדולה בהתחדשות המקטע הצפוני ביותר בעיר. יחד עם זאת, פועלים על פי חוק ובכפוף להמלצות הגורמים המקצועיים".