"שישי שבת האחרונים היו פשוט סיוט והזכירו לנו עד כמה המצב קשה כאן כל קיץ", מספרת אולגה סבייב, המתגוררת ליד הטיילת. במהלך סוף השבוע האחרון, שבו נפתחה רשמית עונת הרחצה, גדשו עשרות כלי רכב את חניות הבניינים הסמוכים לים. הקיץ הזה, התושבים לא מוכנים לעבור על התופעה בשתיקה.
2 צפייה בגלריה
חוסמים את החניות בבת ים
חוסמים את החניות בבת ים
חוסמים את החניות בבת ים
(צילום: פרטי)
עונת הרחצה מביאה אתה מדי שנה, לא רק עשרות אלפי רוחצים, אלא גם הרבה מאוד כלי רכב. מצוקת החנייה מובילה אותם לחניוני הבניינים הסמוכים, מה שיוצר בלגן, תאונות וחסימות.
מי שסובלים במיוחד הם בעלי הדירות בקבוצת בנייני המגורים הסמוכים למתחם בית הספר 'דוד אלעזר' בעיר, אזור הנמצא בקרבת צומת הרחובות שדרות גן גוריון ויוספטל – מוקד מרכזי לגישה לחוף הים. "כבר מהשעה שמונה בבוקר ביום שישי ועד מוצאי שבת לא הפסיקה תנועת מכוניות של מתרחצים שפשוט משאירים את הרכבים בחניון והולכים לים", אומרת סבייב.
הבעיה העיקרית בשטח היא כי מדובר בחניון רחב יחסית, והמתרחצים שמגיעים לחופים ומחפשים מקומות חנייה קרובים, חונים שלהם במרכז החניון הגדול, בשטח שאסור לחנייה על פי שלט שמוצב במקום.
"זה מתחיל בזה שבא רכב אחד, נעמד באמצע ואז מהר מאוד מצטרפים עוד אנשים ונוצרות שתי שורות צמודות של רכבים וזה עושה הרבה בלגן", אומרים תושבי האזור.
2 צפייה בגלריה
חוסמים את החניות בבת ים
חוסמים את החניות בבת ים
חוסמים את החניות בבת ים
(צילום: פרטי)
עוד מספרים התושבים כי חניית עשרות כלי הרכב העומדים בצפיפות גורמת מדי שנה לתאונות קלות מאחר ובעלי הרכבים המנסים לתמרן את כניסתם ויציאתם מהחניון פוגעים לעתים בכלי רכב סמוכים.
דרישתם של בעלי הדירות המתגוררים בסמוך לחניון היא כי העירייה תבצע אכיפה מוגברת כנגד בעלי הרכבים המגיעים לחניון.
"האבסורד הוא שעשרות בעלי רכבים מקבלים בסופי שבוע קנסות של מאה שקל על חנייה במקום אסור אבל כנראה שזה לא מזיז יותר מדי לאנשים האלה ועובדה שהתופעה חוזרת על עצמה", אומרת סבייב. כנראה שבעירייה מרוצים מהסידור כי אלה הכנסות יפות לתקציב העירייה אבל אנחנו רוצים שקט וסדר".
מה לדעתך אפשר לעשות?
"יש הרבה דברים שאפשר לעשות. כמו למשל בנייה של אי תנועה שאי אפשר לעמוד עליו, הצבת עמודים באמצע החניון או צביעה של סימון על האספלט שאסור לחנות – והעיקר שיעשו משהו".
מעיריית בת ים נמסר כי, "הפיקוח העירוני אוכף את החניה במתחם נשוא פנייתכם בהתאם לחוק. במקום קיים סימון איזור חניה כחול לבן על שפת המדרכה, והאכיפה מתבצעת באופן שוטף ומוגבר על פי סימון זה. רק בשבוע וחצי האחרונים, עם חזרת אגף הפיקוח לאכיפה שוטפת ברחבי העיר, נרשמו במקום כ-60 דוחות. חשוב להבהיר כי לכלי רכב העומד במרכז החניה ולא בהתאם לסימון על שפת המדרכה נרשם דוח. כמו כן מוצב במקום שילוט מתאים. בכל מקרה של הפרעה לתנועה התושבים מוזמנים לדווח בזמן אמת למוקד העירוני בטל' 107 ולמקום ישלחו פקחים".