ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, קיים הערב (שישי) הערכת מצב דחופה, בשל עליה במספר הנדבקים בקורונה בעיר בת-ים. במקביל שוקל ברוט לסגור מחדש בתי כנסת שלא יעמדו בכללי הקורונה, ולסגור לשבוע כמה מוסדות חינוך, זאת במטרה לצמצם הדבקות ולהציל חיים.
1 צפייה בגלריה
(ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס)
ראש העירייה החליט על קיום הדיון לאחר שעודכן באופן שוטף במהלך החג על ידי משרד הבריאות בנתוני התחלואה, שכוללים 6 חולים חדשים מאז יום שישי בבוקר. חלק מהמשתתפים הם שומרי שבת, אך הדיון התקיים בשל העובדה שמדובר בפיקוח נפש - כפי שעשה ברוט גם במהלך סבבי הירי מעזה לפני כשנה.
ברוט הורה כבר אמש להוציא לפועל תכנית מגירה שהוכנה אצלו בימים האחרונים במיוחד למקרה של עליה בתחלואה, ולקיים שורת צעדים שנועדו לצמצם הדבקות בבת-ים.
בין היתר הוא שוקל לסגור למשך שבוע כמה מוסדות חינוך בהם התגלו חולים, וההחלטה על כך תתקבל בדיון נוסף שיקיים ראש העיר מחר בערב.
הערב הוחלט לקיים הערכת מצב עם הצוות המקצועי בה השתתפו בין היתר ראש העיר, מנכ״לית העיריה, מנהל הביטחון והחירום של העיריה, נציגי המשטרה והפיקוח העירוני.
בסיכום הדיון הורה ברוט לשוטרים ולפקחים להיכנס מחר בבוקר, בעת תפילות השבת, לבתי הכנסת כדי לוודא את העמידה בכללים האוסרים על תפילות של יותר מ-70 אנשים, תוך חבישת מסיכות ושמירה על מרחק.
ההחלטה באה לאחר שבמשרד הבריאות ובעיריה הביעו חשש מהתפרצות הקורונה בשל העובדה שרבים מתושבי העיר אינם מקפידים על הכללים. ברוט אף הודיע שישקול בהתייעצות עם גורמים נוספים לסגור מחדש את בתי הכנסת, אם תהיה בימים הקרובים עליה בתחלואה והתושבים לא יקפידו על הכללים שהינם לדבריהם מצילי חיים.
בנוסף, קראו בהנהלת העיר לתושבי בת-ים להקפיד מאד על הכללים, לא להסתובב ללא מסיכות, להימנע ממגע ומלחיצות ידיים, ולהקפיד על הגיינה ושטיפת ידיים במים וסבון.
מחר בערב תתקיים הערכת מצב נוספת אצל ראש העיר במטרה להחליט על הצעדים לשבוע הבא. ברוט מבקש להקל על בעלי העסקים ועל התושבים עד כמה שניתן, ולא לסגור מוסדות שלא לצורך, אך כן לסגור מוקדי התפרצות ולהקפיד על אכיפה נגד אלו שמפירים את הנחיות משרד הבריאות.