הערב (שלישי) נערכה פתיחת הלשכה של חבר הכנסת אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו במרכז המסחרי בת ימון שבבת ים. אל האירוע הגיעו יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן וראש עיריית בת ים צביקה ברוט.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן וצביקה ברוט באירוע
אביגדור ליברמן וצביקה ברוט באירוע
אביגדור ליברמן וצביקה ברוט באירוע
(צילום: רגינה קאשי-רודנשטיין)
זוהי בעצם הלשכה הראשונה בעיר של ח״כ מכהן, וקושניר מספר כי הוא בחר דווקא את בת ים לפתיחת לשכתו מכיוון שהוא ״מקבל המון פניות דרך נציגת ישראל ביתנו חברת מועצת העיר אירנה גנין, ואנחנו פה כדי להוכיח לציבור הבוחרים שלנו שיש למי לפנות״.
בבת ים 35% מהאוכלוסייה הם עולים, ולכן למרות שהעיר נחשבת למעוז הליכוד יש בה 3% מצביעים קבועים של ישראל ביתנו.
כמו כן, הוסיף קושניר ״שהוא רוצה לחזק, לייצג ולתמוך באינטרסים של בת ים בכנסת ומבטיח לעשות זאת״.
אחד מהנושאים שעלו בשיחה בין ראש העירייה ברוט וח״כ קושניר הוא נושא האיחוד בצפוי של העיר בת ים עם תל אביב- יפו.
״שר הפנים כבר אמר שזה לא יקרה, גם משרד האוצר אמר שאם נהיה מאוזנים בשנת 2023 אין סיבה לעשות את זה ואכן אנחנו הוכחנו שאנו מאוזנים באופן מלא. אנחנו כעת רק מחכים שתעשה החלטה רשמית שתוריד את זה לגמרי מסדר היום, רוב הציבור בבת ים בכל מקרה נגד זה״, אמר ברוט.
כאמור, גם ליברמן הגיע לברך על פתיחת הלשכה וסיפר שהוא ״תמיד מרגיש נוסטלגי כאשר אני מגיע למחלף יוספטל שכן הייתי פה במעון העולים ולמדתי עברית. יש לי דז’ה ווה כשאני מגיע לבת ים וקשר עמוק של 30 שנה עם אירנה גנין הנציגה שלנו בעיר״.
ליברמן לא יכול היה גם להתעלם ממצב מערכת היחסים העכורה שיש בין גנין יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, לבין ראש העירייה צביקה ברוט ואמר כי הוא ״מקווה שהעובדה שראש העירייה הגיע היום לכבד אותנו בנוכחותו מצביע שנצליח לגשר בין הפערים המחשבתיים, ובעזרת פתיחת הלשכה בבת ים אנו נעזור לקדם את ענייניה של בת ים גם בכנסת כפי שקושניר הבטיח״.
עוד התייחס ליברמן לסוגיית הבחירות הרביעיות שעומדת על הפרק ואמר כי הוא בטוח במאה אחוז שהמדינה הולכת לבחירות רביעיות. ״אני מוטרד מכך שנתניהו גורר אותנו לבחירות נוספות שללא ספק יהיו יותר טעונות ומתוחות מאשר אי פעם״.
״מה שקורה ברמה ארצית זה טירוף מוחלט מצד אחד המדינה בקריסה לפי כל השווקים הבינלאומיים, מצד שני אני שומע שהשקיעו כבר 10 מיליארד שקלים במערכת הבריאות והקצו עוד תקציב של 9 מיליארד שקלים לכך. אבל אני לא מבין, אם יש כל כך הרבה כסף למה כל כך רע, למה כל בתי החולים שביקרתי בהם טוענים שהם קורסים ולא יודעים איך לשלם משכורות לעובדים שלהם. לאן הולך הכסף, המעבדות בעיצומים, קופח זועקים.
יש טעות בניהול הכסף במקום להשקיע בצמיחה בתעסוקה נתניהו מפזר כספים כשוחד בחירות לכל עבר ומרסק את הכלכלה, מרגיש לי שהוא פועל מהנחה של ׳אחרי המבול׳".
איך אתה חושב שראש הממשלה מנהל את משבר הקורונה?
״בעיניי אין ניהול המשבר, יש פה שילוב מסוכן של אובדן שליטה ואובדן אמון הציבור במערכת הממשלתית וזה רק הולך ומתדרדר ויש לכך השלכות חמורות ביותר״.
מה לדעתך היה ניתן לעשות שונה?
דבר אחד, היו צריכים להעביר את כל ניהול משבר הקורונה למערכת ביטחון היא היחידה שהייתה מסוגלת לעשות זאת. אבל ראש הממשלה, מתוך שיקולים אישיים ובהחלטה אומללה רוצה לשלוט בזה ולא מעביר את האחריות כפי שהיה צריך״.

2 צפייה בגלריה
חנות סניף ישראל ביתנו בבת ים
חנות סניף ישראל ביתנו בבת ים
חנות סניף ישראל ביתנו בבת ים
(צילום: רגינה קאשי רודנשטיין)