ההסגר ההולך ומתהדק על אזרחי המדינה והעובדה כי אוכלוסיית המבוגרים והקשישים היא בעלת הסיכון הגבוה ביותר להיפגע בצורה קשה מנגיף הקורונה, הניעה את חבר מועצת העיר בת ים והמשנה לראש העירייה, ירון לוי, לפעול בנושא במטרה לסייע לאלפי הקשישים המתגוררים בעיר המוכרת כאחת הערים בהן שיעור הקשישים הגבוה ביותר במדינה.
במסגרת שיתוף פעולה שיזם לוי עם אנשי הרשת השיווק יוחננוף, מחולקות, החל מיום שלישי השבוע, 150 ארוחות חמות מדי יום לקשישים ברחבי העיר שאינם יכולים לצאת מבתיהם ונמצאים במצב כלכלי קשה, בלי קשר לתקופה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה ירון לוי מימין עם המתנדבים
חבר המועצה ירון לוי מימין עם המתנדבים
חבר המועצה ירון לוי מימין עם המתנדבים
(צילום: פרטי)
"הם בהחלט המגזר הנפגע ביותר ובימים אלה הם בסכנה אמיתית ולשמחתי אנשי רשת יוחננוף הסכימו לקחת חלק במיזם שלנו שמתבצע כמובן בשיתוף ועזרה של העירייה שאנשיה מסייעים לנו ברשימות הנזקקים ובחלוקת הארוחות לבתיהם", מספר לוי.
חלוקת 150 המנות, חשוב לציין, מתבצעת במקביל לחלוקה של אלפי מנות אוכל ומוצרי מזון המחלוקים על ידי העירייה מאז תחילת המשבר לתושבים מיעוטי יכולת.
לוי, שפרט להיותו משנה לראש העיר מוכר גם כפעיל חברתי מזה שנים ארוכות, שמח מאוד על המהלך שנרקם.
"פעם, כפעיל חברתי, הובלתי מהלכים למען הקהילה והיום, כשאני יכול לרתום את הנהלת העיר לפרויקט, אני רואה שזה קל יותר", אומר לוי, "וזה משמח אותי מאוד – עצם ההצלחה למנף מיזם חברתי למימדים כאלה".
מדי יום, מעט לפני שעות הצהריים, דואגים אנשי רשת יוחננוף הפועלת בעיר להכין את מנות המזון ואת החמגשיות הארוזות מעבירים לבתיהם של הקשישים מתנדבים תושבי העיר, חלקם עובדי עירייה שהוצאו, בעקבות הנסיבות, לחל"ת.
2 צפייה בגלריה
מיזם ההתנדבות בבת ים
מיזם ההתנדבות בבת ים
מיזם ההתנדבות בבת ים
(צילום: פרטי)
"קרוב לשבעים אחוזים מעובדי העירייה הוצאו לחופשה ועשרות מהם עוזרים לנו בפרויקט הזה מבלי לדרוש על כך תמורה וזה מחמם את הלב", אומר לוי, "וברגעים כאלה אנחנו מבינים את חשיבות העזרה לזולת".
נכון לעכשיו – צפוי המיזם היומי של חלוקת 150 הארוחות החמות להתבצע עד לחג הפסח הקרוב, בעוד כשבועיים.
"זה מרגש ויפה ומשמח ועושה קצת טוב על הלב", אומר קשיש תושב העיר שקיבל השבוע את הארוחה החמה ישירות לביתו.
"אנחנו עוברים תקופה קשה, אבל עברנו דברים קשים מאלה וביחד נתגבר ומה שבטוח הוא כשהבטן מלאה מצב הרוח טוב יותר".